Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Zadieranie volantu v priamom smere - Omega C |
Přejít na stranu 1 [2] 3 4 5 6 7 8 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
csala |
| ||
Host | Yper napsal ... Aha, takže pokud JardaB hovořil o měnitelnosti síly posilovače a "nastavení na tuho , tak jsem automaticky předpokládal volitelnosta nastavení dle vůle řidiče a to tedy mají skutečně jen auta s elektronickým posilovačem např. Fiat Stillo (městský provoz a silnice). Dvouúrovňová tuhost v závoslosti na rychlosti jízdy auta je pak něco jiného - to řídí přepouštěcí ventil v případě čerpadla poháněného mechanicky a nebo výkonem elektromotoru který pohání čerpadlo posilovače, protože čím rychleji jedu, tak mi valivost pomáhá s koly točit. Jsou dokonce auta, kde při určité rychlosti, při jejím zvyšování, dojde k plynulému odstavení celého posilovacího systému, protože je zbytečný. Jen nechápu název "pomocnej čep" řízení? Abychom zde nehovořili o jednom a tom samém, ale ve slangové terminologii podle krajů! Na spojovací tyči řízení je prostě u kola "jen" čep řízení. Ten "pomocnej cep rizeni" som prevzal odtial Odkaz Ano, moderne auta s elektrickym pohonom cerpadla posilnovaca riadenia maju takzvany degresivny ucinok posilnovania. Cize v zavislosti od rychlosti - cim vyssia rychlost tym mensi ucinok posilnovania. Ak si dobre spominam, tak napriklad Fabia zacina posilnovat az pri rychlosti nizsej ako 40km/hod. Nastup posilnovaca je plynuly a zo znizovanim rychlosti ucinok posilnovania rastie. Pri nulovej rychlosti je maximalny. | ||
| |||
Tomin |
| ||
Host | To Yper: Omega tim ze nema hreben, tak ma uplne jine rizeni nez Vecina. Omega ma opravdu jeste pomocny cep rizeni pro prave kolo. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Ja jednou jezdil s blbe nastavenou sbihavosti, teda spis slo o rozbihavost asi 3mm a rovny smer byl tak nejak nestabilni, nemelo to tendenci udrzovat primy smer. Jestli to neni jen timto. Pokud je vse vizualne v poradku a zadne vetsi vule a deformace, zkusil bych pro zacatek kontrolu geometrie. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
csala |
| ||
Host | JardaB napsal ... Ja jednou jezdil s blbe nastavenou sbihavosti, teda spis slo o rozbihavost asi 3mm a rovny smer byl tak nejak nestabilni, nemelo to tendenci udrzovat primy smer. Jestli to neni jen timto. Pokud je vse vizualne v poradku a zadne vetsi vule a deformace, zkusil bych pro zacatek kontrolu geometrie. Malu zbiehavost az rozbiehavost som podozrieval od zaciatku, pretoze to ma zodraty vnutrajsok pneu. Na obidvoch capoch riadenia sumerne pridam o pol zavitu a budem sledovat, co to spravi s jazdnymi vlastnostami. A este ma napadlo, ze ak po tolkych najazdenych km (179 000) by aj nejake vole na prednej naprave boli, tak ci to nema tendenciu tu rozbiehavost este viac zhorsovat. Predsa ta predna naprava je tlacena tym zadnym pohonom. Najprv este skusim zbiehavost premerat na stojacom vozidle, ale mam obavy, ze pri jazde si to robi vlastnu zbiehavost - rozbiehavost. Inac v zatacke to sedi perfektne | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Čím větší vůle v silentblocích a v čepech řízení a tedy nakonec i v "pomocných čepech" řízení (takové zvěrstvo snad může mít jen Omega ?:!: ), tak za jízdy v přímém směru si to bude dělat co chce. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Tomin |
| ||
Host | Ac nerad, tak s tebou Ypere musim souhlasit. Smerovost/komunikativnost rizeni je na Omeze na prd. Myslim si, ze uz to ze prevodka je chycena ke kastli, ale kola jsou na napravnici v silenblocich te presnosti neprida. Napravnice se pohne a zmeni se vzdalenost od prevodky, ale prevodka se nehne a tak se kola natoci. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | A jste si jisty,ze je ta napravnice na silentblocich? Ted se mi pod to nechce lezt, ale kdyz tak budou hodne tuhy. Je poteba mit na pameti, ze u kazdeho auta je v silentblocich aspon spodni rameno a to dela IMHO vic nepresnosti. Kazdopadne pokud jsou silenty v ramenu v riti, je to dost znat - vlastni zkusenost. Doporucuju zajet na tu kontrolu geometrie, jen kontrola by mela stat par stovek a bude jasno. Pripadne vule tam asi zjisti taky. Nebo zajet na neformalni STK, ale tam umi zmerit jen zbihavost - u nas ji delaji za 250. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Tomin |
| ||
Host | Jisty si stopro nejsem. Na naprave jsem delal jen ten "pomocny kloub" a to v blahem domneni ze to pomuze. Myslis ten silent kterej drzi spodni rameno aby nemohlo jezdit dopredu/dozadu ? | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | No na spodnim rameni jsou silenty 2, jeden vepredu - napric, a jeden mensi vzadu - naplacato. Pred 14ti dny jsem to mel venku, protoze ten predni byl na sra.ky... No a ten adni taky nevypadal moc pevne, takze asi to bude tak trochu spotrebak. Ale dokud nejde hejbat kolem o 2cm (muj pripad) tak se s tim asi jezdit da (teda ne ze by to neslo i pak, dokonce na to neprisli ani na STK, hlavne ze jim vadila chybejici zaslepka v narazniku ) Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Yper napsal ... Čím větší vůle v silentblocích a v čepech řízení a tedy nakonec i v "pomocných čepech" řízení (takové zvěrstvo snad může mít jen Omega ?:!: ), tak za jízdy v přímém směru si to bude dělat co chce. To bude věc názoru.Mě zase příjde že se u předohrabu pořád musím přetahovat s náhonem. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] 3 4 5 6 7 8 | |