• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Zadieranie volantu v priamom smere - Omega C
Přejít na stranu  [1] 2 3 4 5 6 7 8
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
csala
Tuesday 08 July 2008 - 19:48:55 Citovat
Host
Páni, zdravím všetkých oplákov.
Prosím o radu.
Riadenie pri jazde v priamom smere je problematické.
Volant sa bráni malej zmene smeru a potom skoèí o nieèo viac, ako èlovek predpokladá. Je to nepríjemné a v priamom smere jazdy je potrebné auto doslova držať na ceste neustálym menením smeru.
Pri jazde v zatáèke tento problém nemám, tam je možné toèiť volantom pekne plynule.
Ja viem, že Omega má zadný náhon a riadenie sa správa ináè ako pri autách s predným pohonom, ale také nieèo som ešte v žiadnom aute nezažil.
Auto vlastním len pár dní.
Díky.
JardaB
Tuesday 08 July 2008 - 20:18:25 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Zkontrolovat vule v cepech rizeni, spodni kulaky a silentbloky ramen. Asi taky ulozeni tlumice a je-li vse OK, geometrii. Predpokladam, ze v nadrzce pro servo je dost oleje. Pak asi i Cckova Omega snad ma menitelnou tuhost posilovace - pokud je nastaveno na tuho, je to docela huste pri malych rychlostech. Ale to by sis stezoval spis na tezke ovladani rizeni.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Lhex
Tuesday 08 July 2008 - 21:12:46 Citovat
Host
jak píše Jarda, zkontrolovat!! Ale udělal bych to tak, že hned, protože to normální není a dokud by nebylo jasné kde ta vůle je, kde je co ohnuté, tak bych s tím moc rychle nejezdil! Koukni pod auto a at nekdo hýbe volantem.
JOB
Tuesday 08 July 2008 - 21:30:00 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Jak se chová řízení když jen na místě točíš tam a zpět ? Opravdu to není normální ! Jestli máš dost kapaliny v posilovači a čerpadlo nedělá nějaké zvláštní zvuky tak bych se zaměřil na mechanické díly jako je horní uložení tlumičů nebo pomocný čep na řízení

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

csala
Wednesday 09 July 2008 - 08:17:10 Citovat
Host
Pani, diky za skore odpovede.
Ten pomocny cap riadenia podozrievam od zaciatku, len mi nie je jasne, preco by zadieral len pri jazde v priamom smere, vsak prave pre priamy smer by to malo byt najviac opotrebovane
Ale este ma napadlo, ze ci charakteristika posilnovania nie je zavisla od uhla natocenia volantu. A v priamom smere to posilnuje najmenej.
A volant ide tazko, tazsie ako na Crome, na ktorej som doteraz jazdil a na Crome ide samozrejme tazsie ako na hociktorom modernom aute.
Jak teda nastavim tu tuhost posilnovaca?
A niekde som sa docital, ze pomoze aj vymena oleja v cerpadle posilnovaca.
A este jeden poznatok, pri vypnutom motore s volantom tocit je takmer nad ludske sily. Teda neviem si predstavit, ze by ma niekto tahal za lanom s vypnutym motorom. Je to OK?
Diky.
Yper
Wednesday 09 July 2008 - 08:56:33 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 csala:
A - při vypnutém motoru a tudíž neběžícím posilovači opravdu nejde skoro vůbec točit - je to nad lidské síly. Je to dáno konstrukcí hřebenového posilovač, protože ty vlastní silou musíš navíc vytlášet kapaliny z odvrácené strany posilovacího hydraulického pístu.
K tomu se připočítává váha samotné Omegy, která je hodně těžká. Navíc čím větší kola na autě, tím hůře jde točit - to platí i pro případ nastartovaného motoru a tedy funkčního posilovače.
B - pokud máš auto krátkou dobu, tak je vždy vhodné vyměnit všechny provozní náplně, protože to je věc u které musíš předpokládat, že původní majitel nic takového nedělal. Týká se to chladící kapaliny motoru, brzdové kapaliny a kapaliny pro posilovač řízení. To poslední má samozřejmě vliv na správnou funkci posilovače. Stará kapalina do sebe absorbuje vodu. Ta způsobuje korozi a provozem samozřejmě vznikají otěry kovu o kov a to cirkuluje v kapalině a čerpadle.
C - špatné kulové čepy řízení a současně i kulové čepy na ramenech předních kol způsobují, že při přímé jízdě musíš neustále vrklat volantem vpravo-vlevo, aby jsi jej udržel v přímém směru, protože jakákoliv nerovnost na silnici kola, díky vůlím, vybočí.
Současně s tím můžeš mít i vyžvachtané gumové silentbloky na ramenech - ty je také dobré vyměnit. Uložení tlumičů je až to poslední - pokud tedy při přejezdu nerovností nebouchají.
D - v přímém směru je samozřejmě posilovač také funkční, tedy každopádně čerpadlo posilovače neustéle honí kapalinu a udržuje ji v tlaku pro posilovač. Nicméně sám posilovač se aktivuje až v okamžiku natočení volantu, protože na připojení volantové tyče k hřebenu, ktde je krček, je sysrém přepouštěcích kanálků-labyrintů a otočných segmentů a kam je sveden přívod od čerpadla servokapaliny. Podle stupně natočení volantu se segmenty otáčejí a přepouštějí kapalinu na pšíslušnou stranu posilovacího pístu. Otočíš-li volantem vpravo, tak kapalina jde na levou část pístu a tlačí jej tak vpravo a tím dochází k posílení a naopak. Pokud se neměnila hydraulická kapalina v minulosti, tak se tyhle kanálky přicpávají těmi drobnými otěry a zhoršují průtok kapaliny.
E - to, že při otočení volantem při jízdě v zatáčce už nemusíš volantem korigovat směr, jako při jízdě přímo, je tím, že kola drží v krajní poloze díky síle, které je opačného směru (síla vyvozená od vozovky) a mající tendenci kola dát do přímého směru, než síla vyvozená tebou od volantu. Krajní poloha je pak dána celkovými vůlemi v ramenou - silenty, čepy řízení a čepy na ramenech.
F - zda má Tvá Omega možnost změnit sílu posilovače nevím - vím však, že je to u některých aut možné - těch, která mají nehydraulický posilovač - celý je jen elektro.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
JardaB
Wednesday 09 July 2008 - 09:02:02 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Jj, kdyz nebezi motor, s volantem se na miste nehne, to je normalni, za jizdy by se to po par mesicich vycviku v posilovne IMHO dalo zvladnout.
Na tom pomocnem cepu se nema co zadirat, funguje na principu silentbloku - je tam vrstva gumy. Ja uz mel pekelne vule na vsech moznych mistech, ale tohle to teda nedelalo.
Sila posilovace se tusim nastavuje dvoustupnove - automaticky podle rychlosti, nechodilo mi to, kdyz byl nejaky problem s cidlem ABS a nesel ani tacho, taky nedavno jsem odpalil pojistku od zapalovace a ta s tim souvisi taky - sel hodne ztuha. Mam ale Beckovou, nevim, jestli to Cckova ma zapojeny podobne. Byla to 30A pojistka v prostredni rade.
Tech cepu kolem rizeni je tam docela dost, v prvni rade bych to zvednul a podival se na to.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Anonymní
Wednesday 09 July 2008 - 10:06:50 Citovat
Host
JardaB napsal ...

Jj, kdyz nebezi motor, s volantem se na miste nehne, to je normalni, za jizdy by se to po par mesicich vycviku v posilovne IMHO dalo zvladnout.
Na tom pomocnem cepu se nema co zadirat, funguje na principu silentbloku - je tam vrstva gumy. Ja uz mel pekelne vule na vsech moznych mistech, ale tohle to teda nedelalo.
Sila posilovace se tusim nastavuje dvoustupnove - automaticky podle rychlosti, nechodilo mi to, kdyz byl nejaky problem s cidlem ABS a nesel ani tacho, taky nedavno jsem odpalil pojistku od zapalovace a ta s tim souvisi taky - sel hodne ztuha. Mam ale Beckovou, nevim, jestli to Cckova ma zapojeny podobne. Byla to 30A pojistka v prostredni rade.
Tech cepu kolem rizeni je tam docela dost, v prvni rade bych to zvednul a podival se na to.

Diky JardaB - inspiroval si ma, teda s tou poistkou od zapalovaca - vyskusam, ci zapalovac funguje Este jedna otazka, funguje zapalovac cigaret pri vytiahnutom kluci od zapalovania?
Prednu napravu, som obzeral pri kupe, je tam vymeneny gulovy cap riadenia na pravej strane. Auto na nerovnostiach nebucha. Vola na volante nie je. Akurat to po vyjazdenych kolajach plave, ale ze to je normal - obute na 225/55/R16. Vnutrajsok vsetkych styroch pneu zjazdeny - snad v ramci normy. Priklad: zimne pneu po jednej sezone 205/65/R15 predne - vonkajsia strana vzorky 7mm a vnutorna strana vzorky 6,5mm. A este - auto ma na tachometri 179 tisic km.
Tomin
Wednesday 09 July 2008 - 12:11:16 Citovat
Host
Ad posilovac - i na Ceckove je posilovac dvouurovnovy - ve vetsich rychlost mene posiluje (stejne jako na Be). Kdyby u tebe jel na tuho tak to ale nebude na stopro delat to co popisujes.

ad vule a plavani - jeste jsem nejel v zadne Omeze, ktera by mela pevne rizeni (kdyz jsem hledal moji druhou, tak jsem jich par vyzkousel). Omega nema hreben, ale prevodku rizeni a ta je pridelana na kastli. Kola jsou ale na napravnici (asi ulozene v silentech, vid Jardo) a to je myslim duvod toho, ze maji Omegy celkem gumove rizeni.
Z toho asi plyne ta citlivost na podelne koleje.
Ten pomocnej cep by musel bejt uplne v pr... aby ti tohle delal. Je strasne jednoduchej. Nadzvednul bych obe predni kola, rozpojil spojovacky a zacal s tim vrklat.

ad zapalovac - tak to ti reknu taky naprosto presne - myslim ze pri vypnutem zapal. nejde, ale pokud bys to chtel, tak je to prepojeni jednoho dratu jinam
Yper
Wednesday 09 July 2008 - 12:27:49 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Aha, takže pokud JardaB hovořil o měnitelnosti síly posilovače a "nastavení na tuho , tak jsem automaticky předpokládal volitelnosta nastavení dle vůle řidiče a to tedy mají skutečně jen auta s elektronickým posilovačem např. Fiat Stillo (městský provoz a silnice).
Dvouúrovňová tuhost v závoslosti na rychlosti jízdy auta je pak něco jiného - to řídí přepouštěcí ventil v případě čerpadla poháněného mechanicky a nebo výkonem elektromotoru který pohání čerpadlo posilovače, protože čím rychleji jedu, tak mi valivost pomáhá s koly točit.
Jsou dokonce auta, kde při určité rychlosti, při jejím zvyšování, dojde k plynulému odstavení celého posilovacího systému, protože je zbytečný.
Jen nechápu název "pomocnej čep" řízení? Abychom zde nehovořili o jednom a tom samém, ale ve slangové terminologii podle krajů!
Na spojovací tyči řízení je prostě u kola "jen" čep řízení.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3 4 5 6 7 8  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2204 sec,0.1888 z toho dotazů.