V březnu jsem koupil Zafiru C r.v. 2016 s motorem B14NET, od 1. majitele, koupeno v ČR, najeto 161 tis., auto do konce 2023 servisováno v autorizáku, kde bylo kupováno. Na pohled ideální koupě. Jezdila s tím paní, takže je trochu odřené a obouchané, ale jinak v pohodě. Prodávající mi o něm nic neřekl a dělal blbého (právník...), tak jsem ho i přes mojí prohlídku ještě odvezl do jednoho servisu na prohlídku. Všechno v pořádku. Hned od koupě se mi ale nezdá jedna věc-po městě při normálním ježdění je všechno v pohodě, ale ve zvýšených otáčkách (cca od 3000) začne něco cvakat v motoru. Je to závislé na otáčkách a když si to poslechnu vychází to vyloženě zpod víka motoru. Zároveň auto dost ztratí tah, možná i lehce cuká. Auto jede, nic nesvítí, nic nehlásí. Po nějaké době (do 1 max 2 dnů) ježdění po městě se to zase uklidní a všechno v pohodě. Byl jsem s tím i v autorizáku, kde mi řekli, že je motor naprosto v pořádku, na diagnostice ani v historii nic není a všechno, jak má být. Jediné, co udělali, že vyměnili svíčky, protože tam byly fakt dlouho (cca 60tis)-OK. Mně se to pořád nezdá, protože mi to v pořádku nepřijde. Oproti mé původní BMW E46, přestože měla problémový motor, tak takové věci to nedělalo. Co to může být? Je to fakt normální? Opel má prý specifické závady, ale ani odborník-motorář/elektrikář v autorizáku nic nenašel. Olej jsem měnil hned po koupi (stejně už byl akorát na výměnu), rozvody jsou prý v pořádku (dle obou mechaniků, kteří auto viděli), turbo taky. Leju do toho aditivovanou 100 (MOL, Benzina), i když tenhle nepřímovstřik podle papírů schroupe všechno. Je tu někdo, kdo má zkušenosti s tímto motorem?
Já vím, Bohumile, já vím - spíš do hospody... Ale zrovna dneska je u nás v kutnohorskokolínském pohraničí přepychově, na sluníčku pětadvacet, to by se dalo i někde poležet. Aspoň jsem si přehodil kola na zimu.