Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Jak startujete 2.2 DTI? |
Přejít na stranu [1] 2 3 4 5 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Csala |
| ||
Host | Pani, zdravim Vas vsetkych. Poslednu dobu pri poloteplom motore je problem so startom. Niekedy nenastartuje na prvykrat, pripadne hned zdochne. Studeny startuje na prvykrat vzdy. Ale pri zvysenej vonkajsej teplote cca 30°C je tak isto problem so startom. Myslim, ze trochu pomaha pri problematickom starte pridat plyn, vtedy skor naskoci. Ono ten start je oproti mojej 20 rocnej Crome TDid vseobecne mizerny. Croma startuje na brnknutie vzdy Problem s cidlom teploty? Diky. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Problém s padáním nafty! A zvlášť při vyšších teplotách, kdy to pak zdechne. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | A to by nafta spadla za 10 minut po odstaveni a cez noc nespadne? Nemoze to skor suvisiet s teplotou? Diky. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | No, právě že teplota se podepisuje na stavu všech součástek a také záleží na tom, zda stojí čumákem do kopce a nebo z něj. Pokud čumákem do kopce, tak nafta steče do nádrže mnohem rychleji a čím více je motor teplý, tak tím spíše. Nastartuješ, motor chytne, zabublá a pak zdechne. No a pak točíš a točíš, až trhavě chytne. Nicméně pokud se to shora a to předtím na Tvůj případ nevztahuje, tak když Ti po krátkém stání zahřátého motoru zase nechytne, tak zkus to, co jsem radil už kdysi v jednom vlákně. Přestaň startovat, čerpadlo polej studenou vodou a zkus znovu nastartovat. Pokud půjde motor nastartovat okamžitě při takhle zchlazeném vstřikovacím čerpadle, tak problém je v něm. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
csala j. |
| ||
Host | No je pravda, ze cez noc auto stoji mierne cumakom dole, ale prave dnes rano stalo cumakom hore a normalne nastartoval. Ale ked je mierne zahriate a hoci stoji na rovine - ma problem so startom - trochu mu pri toceni pridam plyn a nejak to potom lahsie chytne. Pri startovani tepleho motora som zatial problem nezistil. A nieco sa mi mari, ze som niekde cital o probleme startu prave tychto motorov pri miernom vychladnuti. Ak by som si odmyslel, ze je to relativne moderny agregat, tak by som sa priklonil k nazoru, ze to pri poloteplom motore nezhavi a preto to zle chyta. Croma TDid zhavi vzdy, aj pri teplom motore, ale to je "Dedecek automobil" !!(a) | ||
| |||
z0diaC |
| ||
Uživatel #1221 Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23Příspěvků: 441 | já mám zas opačný problém ... studený motor někdy chytne nadrc,nekdy startuju cca 10 vteřin.V zimě je to horší ...v letě to dělá minimálně (ale udělá to).Když je motor zahřátý,chytne na jedno otočení.V zimě jsem měnil jeden žhavič,byl špatný.... vratné hadičky OK,těsnění pod vstriky OK ..... teďka to tak nechávám ...uvidíme co v zimě .... už teploty okolo 10°C bývají na delší startování ... z0diaC Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF Corsa B X10XE 3D ´99 OFF Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Tak tedy ještě jednou a naposledy o startování a žhavení u motorů 2,0 a 2,2 Di/DTi, bo fakt mne to už nebaví: Princip spalování, resp. iniciace paliva je nikoliv zážehem podle bodu vzplanutí (jiskra-svíčka), ale pomocí bodu samovznícení, tedy od horkého prostředí a je jedno zda od horkého povrchu žhaviče či horkých plynů v důsledku akumulace teploty po jejich kompresi. Dieselové motory mají kompresní poměr okolo 1.24 To znamená, že původní objem je 24x stlačen. Je-li pak tolikrát stlačen, tak platí, podle tzv. stavové rovnice plynů, která vychází ze tří rovnic (izobarické, izochorické a izotermické), že zhruba tolikrát dojde k navýšení teploty v důsledku komprese. Má-li tedy nasávaný plyn teplotu např.11°C, tak teplota po kompresi je 24x větší = cca 265°C. Tato teplota je pak zhruba o 15°C větší, než je teplota potřebná pro samovznícení vstřikovaného paliva (nafty) protože ta teplota samovznícení u kapalin II a III tř. hořlavých kapalin je okolo 250°C!!!! Je známo, že jedny z nejtěsnějších motorů vyrábí právě naše oblíbená značka Opel. A to jak na úniky, tak na těsnost válců a pístů - samozřejmě v kontextu s doporučením výrobce o údržbě a zejména olejů. Proto má Opel spočítáno, že nad venkovní teplotu 10°C je zbytečné, aby probíhalo žhavení, protože vstřikované palivo musí chytnout od teploty komprimovaného vzduchu. U teploty pod 10°C pak probíhá žhavení bez rozsvícení kontrolky žhavení, protože teplota po kompresi dosahuje mírně pod hranici teploty samovznícení a žhavič umožní lepší vznícení paliva to i po krátkou dobu po startu - dokud se píst a stěna válce neprohřejí. Žhavení s rozsvícenou kontrolkou žhavení (okolo 2°C a níže), tzv. žhavení natvrdo, signalizuje, že start (točení startérem) má proběhnout až tehdy, když tato kontrolka zhasne, protože dojde k mírnému prohřátí hlavy a případně i prostoru nad jedním pístem, který je v postavení PŘED kompresí a u něhož je žhavením dán předpoklad, že teplota komprimované směsi dosáhne k harnici samovznícení a případně o zbytek se postará žhavič, která dál žhaví i bez rozsvícení příslušné kontrolkyna dobu než se opět spalovací prostor prohřeje - to je pak indikováno teplotním čidlem pro ECU nad termostatem. Pokud tedy start probíhá komplikovaně, tak z několika důvodů: A - vstřikovací tryska nerozprašuje, ale uchcává a tím se palivo špatně vzněcuje B - vstřikovací čerpadlo nedává vůbec a nebo dává špatně v různých režimech nastavení či jeho prohřátí - provozní vůle C - špatné kompresní tlaky - nedosahuje-li komprese předepsaných hodnot, tak nedojde ke kumulaci teploty a hoření a je jedno, zda žhavič je horký či nikoliv D - nízké otáčky startéru ve spojení s prochladlým motorem, který brzdí rychlost otáčení klikou způsobuje, že komprese má víc času utéci zvětšenými vůlemi u stěny válce a nebo mezi zámky pístních kroužků E - pokud je problém nastartovat teplý motor, tak to proto, že hliníkový píst s pístními kroužky vychladne dříve a zmenší svůj objem a tedy i přítlak na stěnu válce, která je déle prohřátá z důvodu obklopené horké chladící kapaliny a tudíž se pak nedosáhne opět potřebného stupně komprese. F - studený motor má také jiné vůle v těsnosti a pokud chytá hůře než za tepla, tak také nedosahuje potřebné komprese. Doporučení - změřte si tlaky ve válcích, mějte vždy dobitou baterii na max (pokud možno), porovnejte rychlost točení motoru startérem - čím vyšší, tím lépe bude chytat. Při větších provozních vůlích motoru používejte hustší olej a to třeba i ten minerální, než nějaký shid označovaný za "full syntetic" a případně používejte přísadu do oleje na zvýšení viskozního indexu. A už na to fakt kašlu, protože pokud čerpadlo dává palivo a pokud jsou kompresní tlaky v pořádku a funguje správně vstřikovač, tak není důvod, proč by nemohlo dojít k samovznícení paliva, protože to je založeno na fyzikálně-chemické vlastnosti samotného paliva - bodu samovznícení! A punktum! (ner! Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Lhex |
| ||
Host | _; _; jen poznámečku k bodu D: kdo chce at si něco najde a přečte o tzv adiabatickém ději , prostě stlačit se to musí hodně rychle aby stlačený plyn nestihl předat teplotu do okolí - a když jsou stěny válce kovové a studené jde to ochlazování docela rychle.. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Ano, přesně jak píše "Lhex" - dobrá poznámka pro Ty, kteří z toho mého psaného nepochopili tu potřebu nabité baterie a rychlosti točení klikou, protože to tak nevyznělo tak jak to napsal výstižně on. Díky za ní, protože takto je to úplně srozumitelné a kompletní. _; [ Upraveno Tuesday 09 September 2008 - 13:32:36 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Nafťák |
| ||
Host | Yper napsal ... ........ Dieselové motory mají kompresní poměr okolo 1.24 . Kdybys místo přebraného textu 15 let starého raději přemýšlel. Kompresní poměr 1:24? | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 4 5 | |