Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Jak startujete 2.2 DTI? |
Přejít na stranu 1 2 [3] 4 5 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Nafťák napsal ... Yper napsal ... Áááá, virtuální mlátička se dostavila. Hele rypáku, už mne nebavíš! Možná že něco přebíráš ty a možná ti dělá problém, že určité znalosti a principy mohou být součástí dosaženého vzdělání u jiných. Pokud ti jde o tu tečku, tak tam patří dvojtečka - obyč.překlep, ale to asi každý pochopil z následující věty. Milej zlatej chytrolíne, kompresní poměr 1:24 se opravdu už nepoužívá hodně dlouho, takže si ten svůj rypák (použil jsi toto označení první !_; ) strč sám někam. Třeba do ..... Podívej se na tabulku, co ti byla poslána v následujícím příspěvku a raději zalez do kouta pane znalče, vzdělanče a nositeli principu Nechceš si osobní spory řešit jinou cestou ? Děkuji Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
legionar |
| ||
Legionar kouká Uživatel #1 Registrován: Tuesday 23 September 2003 - 21:39:25Příspěvků: 1263 | Prosím o uklidnění situace, pokud se tak nestane, budu nucen toto vlákno zamknout. Vše se dá řešit v klidu. Opel Vectra GTS 2.8 Turbo | ||
| |||
chip27 |
| ||
Uživatel #1014 Registrován: Thursday 22 February 2007 - 19:45:22Příspěvků: 59 | Jak, že zněla otázka?? Jak startuje 2,2 DTI....?? Nechme urážky a provokace stranou Mira Opel vectra B Opel zafira c Mercedes V 250 | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Nafťák napsal ... Yper napsal ... Áááá, virtuální mlátička se dostavila. Hele rypáku, už mne nebavíš! Možná že něco přebíráš ty a možná ti dělá problém, že určité znalosti a principy mohou být součástí dosaženého vzdělání u jiných. Pokud ti jde o tu tečku, tak tam patří dvojtečka - obyč.překlep, ale to asi každý pochopil z následující věty. Milej zlatej chytrolíne, kompresní poměr 1:24 se opravdu už nepoužívá hodně dlouho, takže si ten svůj rypák (použil jsi toto označení první !_; ) strč sám někam. Třeba do ..... Podívej se na tabulku, co ti byla poslána v následujícím příspěvku a raději zalez do kouta pane znalče, vzdělanče a nositeli principu No, určitě jsem čekal na to, až k nám dorazí vědeckotechnická revoluce z Práglu, z okolí Petřínské rozhledny a přilehlého okolí Otázka zněla na startování 2.0 a 2,2 dieselů, to je pravda. Jenže k tomu, aby se konečně pochopilo jak dieselový motor pracuje a co je důležité pro to, aby správně pracoval, tady nebylo řečeno nic a princip je stejný u všech dieselových motorů a je celkem jedno, zda mají obsah takový či makový a kompresní poměr ten či onen. Od toho kompresního poměru ve vztahu k nežhavení, žhavení bez signalizace a žhavení natrvdo, pak výrobce motoru, podle venkovní teploty, programuje ECU, kdy se má to žhavení spouštět a v jakém režimu má probíhat. Uvedený poměr byl dán právě pro pochopení dějů, které nastávají při kompresi před vstřikem a jsou zásadní pro fungování dieselového, tedy vznětového motoru. Mimochodem, tenhle proces nebyl vynalezen věděckým zkoumáním vlastností jednotlivých paliv, ale vyšel z jedné, řeknu "pouťové" atrakce někde v Indonésii, kde do skleněné trubice na chomáček vaty dávali jakousi krystalickou látku a vzduchovou kapsu nad tím pak stlačovali dřevěným pístem utěsněným kůží až do okamžiku, kdy došlo ke světelnému efektu. Dávalo se tam toho málo, aby to neurazilo ruce a takříkajíc si s tím mohly hrát i děti. A pan Benz to pak pojal věděcky a zavedl dieselový motor v masovém měřítku, který měl účinnost nad 40%, což byl skutečný pokrok oproti ostatním, kterí se o něco podobného pokoušeli rovněž. Takže tvé zaručené rady ve stylu: "kecáš...., šíříš staré teorie..., atp., jsou skutečným přínosem pro tyhle stránky a moc ostatním pomohou, protože z nich (tvých) pochopili, jak co funguje. Navíc já osobně už zaznamenal druhý takový výpad. Pokud chceš být přínosem, tak piš, piš a piš tak, aby to mělo hlavu a patu a aby si početli i ostatní a něco jim to dalo, protože jinak nemá cenu, aby jsi sem chodil. Tenhle server není o urážkách a degradaci někoho za každou cenu tak, jak to převádíš opakovaně ty. Komunikace se skládá z několika fází: databáze(vše co je známo), akce(co se udělalo), schopnosti(jak se to udělalo), hodnoty(zásady a principy) a nakonec osobnost(já, ty on, ona, ono). Plodná diskuse, která má být přínosem všem, by neměla přesáhnout hranice databáze a akce, protože pak se dostává do sféry osobních výpadů a není přínosem, ale zábavou pro ostatní. Nicméně možná vím odkud vítr vane, s kým jseš v přízni a co těmi tvými "plnohodnotnými" příspěvky sleduješ a možná ....... Zatím jsi však ještě nedal radu žádnou. Pokud jinak chce někdo vysvětlit co se přesně děje při kompresi v kontextu s fyzikálními a chemickými zákony, jsem k dispozici, protože tohle JE součástí mého dosaženého vzdělání jako chemika. K tomu co píše JardaB - ano, platí to pro ideální stav a ten doplnil Lhex o skutečnost, že nárůst teploty ovlivňuje i rychlost komprese v čase, kdy za kratší jednotku času nemá komprimovaná směs možnost předat tolik energie okolnímu prostředí a větší část si zachová a dojde tak k většímu nárůstu teploty - to je to, na co upozornil - dobrá baterie, která okamžitě umí předat velký proud a funkční startér, který ji umí zpracovat na točivý moment. Proto je na bateriích uveden, vedle její celkové kapacity, i údaj o její schopnosti maximálního proudu a ten se u různých druhů pohybuje od 400 - 800 A. Čím větší, tím lepší. Ždímat se dají i ty menší, ale vždy s pravdepodobností poškození olověných desek, které se kroutí a jdou do zkratu a snižuje se tak celková kapacita. Jinak není rozdíl mezi tím, když mám konstantní objem a ten dodávkou plynu stlačím na nějakou hodnotu (hovořilo se o poměru 1:24) (JardaB) a tím, když původní objem stlačím tolikrát, abych kompresního poměru, předtím uvedeného) dosáhl (já). Maximální hranice teploty, dané kompresním poměrem, bude dosaženo vždy stejně (v ideálním prostředí) JardouB uvedená teorie má vliv pouze na množství kumulovaného tepla takovou kompresí a samozřejmě že pak i energetická ztráta do okolí je menší, ale nebavíme se zde o téhle teorii a o dalších souvisejících rovnicích pro výpočet přestupu či prostupu tepla síláním a vedením (proudění jsem vyloučil jako zanedbatelné a nepodstatné při kompresi), ale o tom, jak to probíhá v motoru, kde komprese probíhá změnou objemu a nikoliv další dodávkou plynu, která se v daném objemu stlačuje. [ Upraveno Wednesday 10 September 2008 - 08:41:19 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
mates |
| ||
mates Uživatel #39 Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30Příspěvků: 1953 | Nafťák napsal ... Milej zlatej chytrolíne, kompresní poměr 1:24 se opravdu už nepoužívá hodně dlouho, takže si ten svůj rypák (použil jsi toto označení první !_; ) strč sám někam. Třeba do ..... Podívej se na tabulku, co ti byla poslána v následujícím příspěvku a raději zalez do kouta pane znalče, vzdělanče a nositeli principu Tabulka, co jsem poslal, pocházela z "Jak na to" od Etzolda z roku 2001, tudíž to, v jakém formátu se udává nemusí platit. Z následujících odkazů je myslím jasné, jak se kompresní poměr udává. Odkaz Odkaz Osobně si myslím, že je úplně jedno, v jakém formátu se co udává, důležité jsou rady...vůbec ochota poradit. Uvidím ještě nějakej náznak osobních urážek od kohokoliv a "z moci mi svěřené" toto vláknu smáznu. (ner! [ Upraveno Wednesday 10 September 2008 - 08:44:40 ] Lexus RX 350 Honda Crosstourer | ||
| |||
pepik |
| ||
Host | . ?:!: | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | šaman napsal ... Csala, není to z mé hlavy. Byl jsem s podobným problémem v Bosch servise Nowicki a tam jsem na to byl příjemným servisákem upozorněn ,že mám "slabou" baterku. A to mě při startování ta 680A taky dobře točila,bohužel při poloteplém startu to nestačilo.Ono totiž při startování dochází k poklesu napětí někdy až pod 10V a to je málo. Ale po výměně se to skutečně zlepšilo. I ta zmíněná zvýšená dávka při startování byla upravena. _; Tak som pozrel na tu moju baterku a je to Banner 74Ah a 680A startovaci prud Takze sa mozem poobzerat po novej a hlavne silnejsej | ||
| |||
csala j. |
| ||
Host | šaman napsal ... to CSALA: jen tak na okraj. Podívej se jakou máš v autě baterii. Výrobce myslím doporučuje 12V85Ah a co je důležité 800A (EN)!! Baterie se 680A nemá ten správný "startovací" výkon. To CSALA j. : nechá se zvýšit startovací dávka na vstřiku až o 5%. Chce to pouze TECH2. Tak vykonnu bateriu som ani nenasiel __; Obavam sa, ze bateria so startovacim prudom 800A sa do Omegy nezmesti | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Csala j.: ..tahle baterka je celkem O.K., (pokud není stářím už nějak poškozená) ale myslím si, že napříště hledej něco lepšího - viz doporučení "Šaman". Takové baterie se dají sehnat, ale jsou samozřejmě i dražší. Např. tuším Varta vyrábí stejnýá rozměr baterie v několika řadách: ..tuším že black, blue a silver. Co barva, to jiná kvalita na stejný objem - může být i vyšší kapacita, ale každopádně bývá větší údaj o okamžité spotřebě proudu. Ale tomu odpovídá i cena. Já baterii letos budu řešit také i když si myslím, že se mi celkem vzpamatovala?! Ale nevím zda je to tím, že jsem dal nové pístní kroužky a ty jsou třeba tvrdší, takže lépe kloužou a nebo ještě nejsou sjeté tak jak mají, nebo jsem jí dal šok tím, že jsem ji nenabíjel na nějaké připitomnělé inteligentní nabíječce, ale na Palicově, která dokáže baterii narvat co se do níi vejde až se desky oklepou a nebo je to tím, že jsem repasoval altík - vyměnil sběrné kroužky na rotorua ten dokáže dát konečně proud jak má!? Fakt nevím, ale zatím celkem drží. První mrazíky ji ale určitě prověří a pak s ní hups na skládku nebezpečného odpadu! !_; A nebo ji dám do 1,2 Corsy ženě. Tam ji myslím určitě ještě uživí s dostatečným přebytkem. _; Rozhodně tam sobě dám nějakou s kapacitou 74Ah minimálně! a proudem okolo 750A. Jinak si myslím, že baterie je tak na dobu okolo Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
mates |
| ||
mates Uživatel #39 Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30Příspěvků: 1953 | Já mám tuhle (nevím jestli P či L)...na ty naše benzíny to stačí, motá to jak kráááva, málem to vystřelí motor z haupny _; : Holt jednoduchý benzíňáky : Odkaz Lexus RX 350 Honda Crosstourer | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 [3] 4 5 | |