• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Jak startujete 2.2 DTI?
Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
JOB
Tuesday 09 September 2008 - 20:08:51 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Nafťák napsal ...

Yper napsal ...

Áááá, virtuální mlátička se dostavila.
Hele rypáku, už mne nebavíš!
Možná že něco přebíráš ty a možná ti dělá problém, že určité znalosti a principy mohou být součástí dosaženého vzdělání u jiných.
Pokud ti jde o tu tečku, tak tam patří dvojtečka - obyč.překlep, ale to asi každý pochopil z následující věty.



Milej zlatej chytrolíne, kompresní poměr 1:24 se opravdu už nepoužívá hodně dlouho, takže si ten svůj rypák (použil jsi toto označení první !_; ) strč sám někam. Třeba do ..... Podívej se na tabulku, co ti byla poslána v následujícím příspěvku a raději zalez do kouta pane znalče, vzdělanče a nositeli principu


Nechceš si osobní spory řešit jinou cestou ? Děkuji

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

legionar
Tuesday 09 September 2008 - 20:11:02 Citovat
Legionar kouká

Uživatel #1
Registrován: Tuesday 23 September 2003 - 21:39:25
Příspěvků: 1263
Prosím o uklidnění situace, pokud se tak nestane, budu nucen toto vlákno zamknout. Vše se dá řešit v klidu.



Opel Vectra GTS 2.8 Turbo
chip27
Tuesday 09 September 2008 - 21:16:59 Citovat
Uživatel #1014
Registrován: Thursday 22 February 2007 - 19:45:22
Příspěvků: 59
Jak, že zněla otázka?? Jak startuje 2,2 DTI....?? Nechme urážky a provokace stranou

Mira
Opel vectra B
Opel zafira c
Mercedes V 250
Yper
Wednesday 10 September 2008 - 08:31:50 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Nafťák napsal ...

Yper napsal ...

Áááá, virtuální mlátička se dostavila.
Hele rypáku, už mne nebavíš!
Možná že něco přebíráš ty a možná ti dělá problém, že určité znalosti a principy mohou být součástí dosaženého vzdělání u jiných.
Pokud ti jde o tu tečku, tak tam patří dvojtečka - obyč.překlep, ale to asi každý pochopil z následující věty.



Milej zlatej chytrolíne, kompresní poměr 1:24 se opravdu už nepoužívá hodně dlouho, takže si ten svůj rypák (použil jsi toto označení první !_; ) strč sám někam. Třeba do ..... Podívej se na tabulku, co ti byla poslána v následujícím příspěvku a raději zalez do kouta pane znalče, vzdělanče a nositeli principu


No, určitě jsem čekal na to, až k nám dorazí vědeckotechnická revoluce z Práglu, z okolí Petřínské rozhledny a přilehlého okolí
Otázka zněla na startování 2.0 a 2,2 dieselů, to je pravda.
Jenže k tomu, aby se konečně pochopilo jak dieselový motor pracuje a co je důležité pro to, aby správně pracoval, tady nebylo řečeno nic a princip je stejný u všech dieselových motorů a je celkem jedno, zda mají obsah takový či makový a kompresní poměr ten či onen. Od toho kompresního poměru ve vztahu k nežhavení, žhavení bez signalizace a žhavení natrvdo, pak výrobce motoru, podle venkovní teploty, programuje ECU, kdy se má to žhavení spouštět a v jakém režimu má probíhat.
Uvedený poměr byl dán právě pro pochopení dějů, které nastávají při kompresi před vstřikem a jsou zásadní pro fungování dieselového, tedy vznětového motoru.
Mimochodem, tenhle proces nebyl vynalezen věděckým zkoumáním vlastností jednotlivých paliv, ale vyšel z jedné, řeknu "pouťové" atrakce někde v Indonésii, kde do skleněné trubice na chomáček vaty dávali jakousi krystalickou látku a vzduchovou kapsu nad tím pak stlačovali dřevěným pístem utěsněným kůží až do okamžiku, kdy došlo ke světelnému efektu. Dávalo se tam toho málo, aby to neurazilo ruce a takříkajíc si s tím mohly hrát i děti. A pan Benz to pak pojal věděcky a zavedl dieselový motor v masovém měřítku, který měl účinnost nad 40%, což byl skutečný pokrok oproti ostatním, kterí se o něco podobného pokoušeli rovněž.

Takže tvé zaručené rady ve stylu: "kecáš...., šíříš staré teorie..., atp., jsou skutečným přínosem pro tyhle stránky a moc ostatním pomohou, protože z nich (tvých) pochopili, jak co funguje.
Navíc já osobně už zaznamenal druhý takový výpad. Pokud chceš být přínosem, tak piš, piš a piš tak, aby to mělo hlavu a patu a aby si početli i ostatní a něco jim to dalo, protože jinak nemá cenu, aby jsi sem chodil. Tenhle server není o urážkách a degradaci někoho za každou cenu tak, jak to převádíš opakovaně ty.
Komunikace se skládá z několika fází: databáze(vše co je známo), akce(co se udělalo), schopnosti(jak se to udělalo), hodnoty(zásady a principy) a nakonec osobnost(já, ty on, ona, ono).
Plodná diskuse, která má být přínosem všem, by neměla přesáhnout hranice databáze a akce, protože pak se dostává do sféry osobních výpadů a není přínosem, ale zábavou pro ostatní.

Nicméně možná vím odkud vítr vane, s kým jseš v přízni a co těmi tvými "plnohodnotnými" příspěvky sleduješ a možná .......
Zatím jsi však ještě nedal radu žádnou.

Pokud jinak chce někdo vysvětlit co se přesně děje při kompresi v kontextu s fyzikálními a chemickými zákony, jsem k dispozici, protože tohle JE součástí mého dosaženého vzdělání jako chemika.
K tomu co píše JardaB - ano, platí to pro ideální stav a ten doplnil Lhex o skutečnost, že nárůst teploty ovlivňuje i rychlost komprese v čase, kdy za kratší jednotku času nemá komprimovaná směs možnost předat tolik energie okolnímu prostředí a větší část si zachová a dojde tak k většímu nárůstu teploty - to je to, na co upozornil - dobrá baterie, která okamžitě umí předat velký proud a funkční startér, který ji umí zpracovat na točivý moment.
Proto je na bateriích uveden, vedle její celkové kapacity, i údaj o její schopnosti maximálního proudu a ten se u různých druhů pohybuje od 400 - 800 A. Čím větší, tím lepší. Ždímat se dají i ty menší, ale vždy s pravdepodobností poškození olověných desek, které se kroutí a jdou do zkratu a snižuje se tak celková kapacita.
Jinak není rozdíl mezi tím, když mám konstantní objem a ten dodávkou plynu stlačím na nějakou hodnotu (hovořilo se o poměru 1:24) (JardaB) a tím, když původní objem stlačím tolikrát, abych kompresního poměru, předtím uvedeného) dosáhl (já).
Maximální hranice teploty, dané kompresním poměrem, bude dosaženo vždy stejně (v ideálním prostředí)
JardouB uvedená teorie má vliv pouze na množství kumulovaného tepla takovou kompresí a samozřejmě že pak i energetická ztráta do okolí je menší, ale nebavíme se zde o téhle teorii a o dalších souvisejících rovnicích pro výpočet přestupu či prostupu tepla síláním a vedením (proudění jsem vyloučil jako zanedbatelné a nepodstatné při kompresi), ale o tom, jak to probíhá v motoru, kde komprese probíhá změnou objemu a nikoliv další dodávkou plynu, která se v daném objemu stlačuje.





[ Upraveno Wednesday 10 September 2008 - 08:41:19 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
mates
Wednesday 10 September 2008 - 08:43:31 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Nafťák napsal ...

Milej zlatej chytrolíne, kompresní poměr 1:24 se opravdu už nepoužívá hodně dlouho, takže si ten svůj rypák (použil jsi toto označení první !_; ) strč sám někam. Třeba do ..... Podívej se na tabulku, co ti byla poslána v následujícím příspěvku a raději zalez do kouta pane znalče, vzdělanče a nositeli principu

Tabulka, co jsem poslal, pocházela z "Jak na to" od Etzolda z roku 2001, tudíž to, v jakém formátu se udává nemusí platit.
Z následujících odkazů je myslím jasné, jak se kompresní poměr udává.
Odkaz
Odkaz
Osobně si myslím, že je úplně jedno, v jakém formátu se co udává, důležité jsou rady...vůbec ochota poradit.
Uvidím ještě nějakej náznak osobních urážek od kohokoliv a "z moci mi svěřené" toto vláknu smáznu. (ner!

[ Upraveno Wednesday 10 September 2008 - 08:44:40 ]

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
pepik
Wednesday 10 September 2008 - 20:55:44 Citovat
Host
. ?:!:
Anonymní
Friday 12 September 2008 - 08:46:43 Citovat
Host
šaman napsal ...

Csala, není to z mé hlavy. Byl jsem s podobným problémem v Bosch servise Nowicki a tam jsem na to byl příjemným servisákem upozorněn ,že mám "slabou" baterku. A to mě při startování ta 680A taky dobře točila,bohužel při poloteplém startu to nestačilo.Ono totiž při startování dochází k poklesu napětí někdy až pod 10V a to je málo. Ale po výměně se to skutečně zlepšilo. I ta zmíněná zvýšená dávka při startování byla upravena. _;

Tak som pozrel na tu moju baterku a je to Banner 74Ah a 680A startovaci prud
Takze sa mozem poobzerat po novej a hlavne silnejsej
csala j.
Friday 12 September 2008 - 09:43:46 Citovat
Host
šaman napsal ...

to CSALA:
jen tak na okraj. Podívej se jakou máš v autě baterii. Výrobce myslím doporučuje 12V85Ah a co je důležité 800A (EN)!! Baterie se 680A nemá ten správný "startovací" výkon.
To CSALA j. : nechá se zvýšit startovací dávka na vstřiku až o 5%. Chce to pouze TECH2.

Tak vykonnu bateriu som ani nenasiel __;
Obavam sa, ze bateria so startovacim prudom 800A sa do Omegy nezmesti
Yper
Friday 12 September 2008 - 10:27:51 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Csala j.: ..tahle baterka je celkem O.K., (pokud není stářím už nějak poškozená) ale myslím si, že napříště hledej něco lepšího - viz doporučení "Šaman".
Takové baterie se dají sehnat, ale jsou samozřejmě i dražší.
Např. tuším Varta vyrábí stejnýá rozměr baterie v několika řadách: ..tuším že black, blue a silver.
Co barva, to jiná kvalita na stejný objem - může být i vyšší kapacita, ale každopádně bývá větší údaj o okamžité spotřebě proudu.
Ale tomu odpovídá i cena.

Já baterii letos budu řešit také i když si myslím, že se mi celkem vzpamatovala?! Ale nevím zda je to tím, že jsem dal nové pístní kroužky a ty jsou třeba tvrdší, takže lépe kloužou a nebo ještě nejsou sjeté tak jak mají, nebo jsem jí dal šok tím, že jsem ji nenabíjel na nějaké připitomnělé inteligentní nabíječce, ale na Palicově, která dokáže baterii narvat co se do níi vejde až se desky oklepou a nebo je to tím, že jsem repasoval altík - vyměnil sběrné kroužky na rotorua ten dokáže dát konečně proud jak má!? Fakt nevím, ale zatím celkem drží. První mrazíky ji ale určitě prověří a pak s ní hups na skládku nebezpečného odpadu! !_; A nebo ji dám do 1,2 Corsy ženě. Tam ji myslím určitě ještě uživí s dostatečným přebytkem. _;
Rozhodně tam sobě dám nějakou s kapacitou 74Ah minimálně! a proudem okolo 750A.

Jinak si myslím, že baterie je tak na dobu okolo


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
mates
Friday 12 September 2008 - 11:53:44 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Já mám tuhle (nevím jestli P či L)...na ty naše benzíny to stačí, motá to jak kráááva, málem to vystřelí motor z haupny _; : Holt jednoduchý benzíňáky :
Odkaz


Lexus RX 350
Honda Crosstourer

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2099 sec,0.1712 z toho dotazů.