Dreamer napsal ... Staèí namontovat relé se zpoždìným sepnutím na èidlo teploty. Nastavit èas tak na 1 až 2 sekundy. Potéto dobì by se èidlo pøipojilo. Zanedlouho se na to chci vrhnout. Tady je odkaz na nìjaké to relé: Odkaz Chystam sa pouzit rele Takamisawa RY12W-K Odkaz . Je to malicke a spolahlive rele. Obvodom cidla teploty netecie vacsi prud ako 0,1A ani pri teplom motore. Pri studenom motore este menej. Kontakty rele su dimenzovane na 1A, co uplne postacuje. Rele stoji par korun. A zapojim to podla prispevkov Odkaz Odkaz Najviac sa mi pozdava zapojit vinutie rele na cidlo tlaku oleja. Rele by pritiahlo pri zapnuti kluca od zapalovania spolu s rozsvietenim kontrolky nedostatocneho tlaku oleja. Sucasne by bol do obvodu cidla teploty chladiacej kvapaliny vradeny pridavny odpor cca 1500Ω cez kontakt pritiahnuteho rele a tymto by riadiaca jednotka dostala umele skreslenu informaciu o teplote, co by sposobilo zvacsenie startovacej davky, pripadne zhavenie. Po nastartovani motora by tlak oleja stupol a kontrolka oleja zhasne. Sucasne by odpadlo aj rele a vsetko by sa vratilo do normalu. Tolko teoria !!(a) |