• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Omega B 2.5 V6,, problemove studene starty, preprogramovani ridici jednotky motoru
Přejít na stranu  [1] 2 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Anonymní
Saturday 05 May 2007 - 17:51:20 Citovat
Host
Ahoj, obcas mivam problem se studenymi starty, chyta to az na podruhy ci na potreti, nekde jsem cetl, ze pomuze preprogramovani ridici jednotky motoru na novejsi firmware, ovsem kdyz jsem to konzultoval se svym mechanikem ze Srby, vehemente mne od toho odrazoval, pry jim pri prehravani firmwaru na novejsi kazda treti jednotka odejde do vecnych lovist.. Nemate s tim nekdo nejakou zkusenost? Da se problem s temi studenymi starty obejit nejak jinak nebo to mam risknout a zkusit to nechat prehrat? Existuje nejaky jiny zpusob jak to prehrat bezpecneji? Treba Chip Tunnig, jak ti to maji zmaknute, aby to lidem neumrtvili? Diky
Legend
Saturday 05 May 2007 - 19:04:03 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Přehrávání firmwaru jsem nikdy nedělal, ale chyba skoro nikdy není v řídící jednotce, ale v něčem na motoru. Na začátek vyblikej chybové kódy (spojením pinů 5 a 6 v diagnostickém konektoru, návod nalezneš v poradně) a nahlásí to konkrétní věc - například váhu vzduchu, čidlo otáček kliky/vačky atd. Výměnu/přehrání jednotky motoru bych odložil na později. Mimo jiné to můžou dělat i staré zapalovací kabely, ty dělají často problémy u tohoto motoru.

[ Upraveno Saturday 05 May 2007 - 19:07:53 ]

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Isaac
Saturday 05 May 2007 - 20:29:46 Citovat
Host
A je potreba abych ty chybove kody vyblikaval, kdyz mam moznost nechat si za par kacek v Srbovi napojit motor na diagnostiku a pripadne chyby tak zjistit? Jim se to tam ukaze taky, nebo ne? Byl jsem tam dva dny zpatky a nasli mi jen nizke napeti na EGR (je zase zaprasene, budu ho zitra cistit) a nizke otacky pri volnobehu (nechal jsem je zvednout na 750 ot/min a vycistil jsem benzinem motorek volnobehu). Jine problemy jim to tam nehlasilo. Ty spatne starty se dostavuji jen obcas, treba pri kazdem druhem az tretim startu za studena. Nekdy to chytne hned po prvnim otoceni klickem, jindy az treba na treti pokus. Motor se protaci a nema snahu chytnout, jako by vubec nemel palivo. Po tretim otoceni klickem naskoci najednou jako hodinky, jako jindy hned pri prvnim otoceni. Jak zjistim, zda je to treba tema kabelama? Nemuze to mit jeste nejako souvislost s palivovou soustavou? Teple starty jsou naprosto ok, jde to jako hodinky, to same teplostudene, problem je jen se studenymi starty. Kdyby tomu pomohlo to prehrani firmwaru ridici jednotky motoru, risknul bych to prehrani, ale nejdriv musim zjistit cenu pouzite z vrakace, abych si nenabehl kdyz to umre..
JardaB
Saturday 05 May 2007 - 21:42:09 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Nevim, co mysli tim prehratim, RJ jsem mel rozebranou a je tam normalni pamet EPROM, takze jedine vymenit za jinou???
Taky tipuju na nejaky problem s palivem nebo snimac otacek kliky, ten mi tohle delal ale pro zmenu za tepla.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Isaac
Saturday 05 May 2007 - 22:17:10 Citovat
Host
No stezoval jsem si na ty studene starty a nizke volnobezne otacky mechanikovi co se mi stara o auto a ten mi rekl, ze se ten firmware v ridici jednotce da prehrat na novejsi verzi, ktera by mozna mohla vyresit, to same mi rekli i primo v Srbovi v Praze, za pul hodky to pry maji hotove a ani to neni drahe, ale je tam pry velke riziko, ze pri tom ta jednotka umre dle jejich dosavadnich zkusenosti, tak mne od toho prozatim odradili. Vic o tom nevim. Zkusim tedy zatim mrknout na to cidlo otacek a pripadne ho vymenit za nove, jestli to nejak nepomuze.. Ale pokud by to bylo tema kabelama, da se to nejak testnout abych nekupoval nove zbytecne?
Isaac
Friday 11 May 2007 - 10:09:49 Citovat
Host
Tak, v poslednich dnech se podivne chovani pri studenych rannich startech ustalilo na stejnem scenari. Prijdu rano do auta, otocim klickem, natocim motor, motor okamzite zdrave naskoci, zadne cukani ci kolisani ci duseni, proste okamzite krasne chytne, ovsem bezi tak zhruba dve az tri vteriny a chcipne. To se opakuje i pri druhem natoceni, okamzite nabehne a do dvou az tri vterin zase zdechne. Natocim ho potreti a uz bezi bez potizi a nezdechne. Cey den pak i po nekolika hodinach stani v garazi nabehne vzdy bez potizi. Ovsem pokud stoji celou noc venku a rano ho chci nastartovat, opakuje se zhruba uz tyden stejny scenar. Volal jsem znamemu, poradil mi abych vymenil palivovy filtr, tak jsem jej objednal. Ovsem nevim zda je zrovna to pricinou tohoto podivneho chovani pri sudenych startech. Nesetkal jste se s tim nekdo? Neresil jste to to nekdo, nevite v cem by mohla byt mozna pricina? I v zime v mrazech ten motor startoval lepe nez ted.. Diky
Tomin
Friday 11 May 2007 - 10:32:39 Citovat
Host
Kdyz mas znameho v Opelu - at ti zmeri tlak paliva v commonrailu (muze byt ucpany filtr, vadna pumpa nebo regulator tlaku). Pak bych taky zkontroloval cidlo teploty vody (a mozna i vzduchu i kdyz to asi nebude mit takovy vliv na pripravu smesi).

Docela by me zajimalo na co si ta jednotka muze stezovat kdyz zahlasi "nizke otacky volnobehu" kdyz je ma ridit ona. Prijde mi ze rizeni volnobehu na tomto motoru neni zrovna stastne udelane. Nedavno jsem totalne cistil ventil volnobehu a od te doby to dost pozoruju - nekdy motor spadne na 500 ot. (papirove 520??) a pak ma po ustaleni snahu jit jeste niz. Jednotka s tim dost dlouho moc nedela (0.5s) a kdyz uz je na 400 ot. tak "zazmatkuje" (vyhodnoti to uz jako velky rozdil od pozadovane hodnoty) a prida tolik ze to skoci na 600-700. A to vim stopro ze vetil je ok.
JardaB
Friday 11 May 2007 - 11:00:14 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Taky mi ten volnobeh obcas blbne, ale obcas zase ne Na zebricku zavad, ktere me nejvic se.ou je to asi tak na 20-30tem miste _;

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Tomin
Friday 11 May 2007 - 11:19:47 Citovat
Host
Tak to u mne je to jedina. (tuk, tuk, tuk).
Jo a pak me jeste cvaka cudlik v pravych prednich dverich a to me v tom Omegackem tichu taky dost s...
Isaac
Friday 11 May 2007 - 13:52:00 Citovat
Host
S tim volnobehem jsem to pozoroval take, to obcasne podtaceni bylo silene, az to posledni dobou koncilo i bezduvodnym chcipnutim motoru pokud napriklad sepnula sahara kdyz to kolisalo smerem dolu nejvice.. Tak jsem volnobezny ventil vykoupal v benzinu, nechal v servisu zvednout volnobezne otacky na tech 750 ot/min (maximum), vycistil jsem vzduchovej filtr a najednou je klid. Uz to dolu samovolne nepada, nebo jsem si toho uz nevsiml. Ted jeste vyresit ty studene starty, diky za rady, mrknu na to a necham to zkontrolovat.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1484 sec,0.1086 z toho dotazů.