Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega elektrika |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Omega: palubka, spínače, stř.konzola, podsvětlení a vše související |
Přejít na stranu [1] 2 3 4 5 6 7 8 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
RBr |
| ||
Host | Protože se tu již opravdu těžko vyhledává, chtěl bych založit vlákno, kde bude soustředěno vše (pokud možno) okolo: - demontáže a montáže palubky - všech možných spínačů na ní - středové konzoly - rádia - podsvícení těchto prvků atd. a to pro Omegu! Jen bych se přimlouval ponechat do jiných vláken nekonečné diskuze o modrém podsvícení....zde fakt jen techické věci. Nestálo by za zvážení, zda se by se jednotlivá fóra tady v poradně nedala rozdělit trochu víc? Například pro Omegu by nebylo jediné fórum jako dosud, ale mělo by další tématické "podsekce" typu: motor, elektrika-zapojení, světla/xenony, brzdy, karosérie a její ošetření a kdoví co ještě…. (to mě asi webmaster nebude mít rád _rendek ) <span class='smallblacktext'>[ Upraveno ]</span> | ||
| |||
RBr |
| ||
Host | A hned bych přispěl mými drobnými dotazy: -na levé straně je panýlek se spínači pro mlhovky, regulací intenzity podsvětlení a spínač světel. Plíz, kde přesně vrazit šroubovák (nebo co jiného) při demontáži, abych něco neulomil? Nefunguje mi zde podsvícení. - měnili jste někdo žárovku ve spínači ECO od klimatizace nebo měníte rovnou celý spínač? Já to včera rozdělal a nic moc...to lože žárovky. Najdu někde typ a hodnoty pro tyto žárovky? - nemáte někdo navíc takový spínač (případně jiný ze stř.konzole) ve funkčním stavu za rozumný peníz? Na vrakáči bývají hned vybraný - jaký typ a hodnoty žárovek patří pod ovladače digi klímy? (taky mě to čeká, jen co přemluvím rádio, aby vylezlo) | ||
| |||
adal |
| ||
Host | Spínač světel demontuješ tak, že pomocí tenkého šroubováčku který vrazíš do spodní dírky v knoflíku zapínání světel tento knoflík odjistíš a vytáhneš. Po demontáži knoflíku uvidíš na krajích vzniklého prostoru dvě plechové západky tyto stlačíš směrem ke středu a celý vypínač vytáhneš ven. | ||
| |||
RBr |
| ||
Host | No ještě že jsem se ten panel nesnažil vypáčit! Super, máš to u mně! Dnes to zkusím. | ||
| |||
mirek |
| ||
Host | ta poznámka s tim modrym podsvícením, myslím, že pokud se o tom dlouho mluví, tak to asi hodně lidí zajímá a pokud nechceš tak to číst nemusíš, mě zase přijde bezpředmětný vlákno jak vyndat spínač... kup si jak na to, tam najdeš tolik věcí, o demontážích, že půlku ani potřebovat nebudeš.. | ||
| |||
RBr |
| ||
Host | Mirku: nevím jestli jsi četl Jak na to ale já ano. A podrobně. A návod, kde co zmáčknout při demontáži panelu se spinači světel tam není. Stejně tak jako ostatní věci, které jsem v záhlaví vypsal. Nemám nic proti modrému podsvícení, jen jsem toto vlákno založil s cílem, aby tu byly k nalezení věcné informace a postupy. Souhlasím, že psousta lidí řeší podsvícení, ale právě proto bych to sem nemíchal. Vždyť se jen podívej, kolik vláken tu je k dispozici o modrém podsvětlení. Třeba teď jsem koukal na web Odkaz (přestože mám omegu). A velice mě překvapilo, jak rychle tam najdeš přehledné informace od popisu která pojistka je k čemu, přes ukázkově zpracovené návody na různé opravy atd, až po dignostiku vyblikáváním, nebo na dilej PP. Vše přehledné, přesně popsané, vyfocené.... a vedle toho je pak jiná část, určené pro plkání Ostatně každý umíme něco. Až budeš mít problém s elektronikou motoru třeba jako tady Odkaz, tak zase můžeš čerpat ty z mých znalostí -viz závěr vlákna. <span class='smallblacktext'>[ Upraveno Pá lis 25 2005, 02:36 ]</span> | ||
| |||
mirek |
| ||
Host | ok beru to, svým způsobem máš koneckonců pravdu.. | ||
| |||
RBr |
| ||
Host | Doplnil bych postup demontáže panelu se spínači světel a mlhovek: - otočný spínač světel povytáhnout ven - do otvoru na spodu spínače zasunout tenký šroubovák - šroubovákem zatlačit na osu spínače (poměrně silou, nebát se) a spínač zcela vytáhnout - po stranách jsou dvě plech.západky - ty stisknout k sobě, ke středu a panel vytáhnout Je to celý modul, po vytaýení lze zezadu oddělit spodní část se spinači mlhovek. Také lze snadno po stlačení čtyř plastových zámků oddělit záda modulu i s elektronikou. V horní části ploš.spoje je LEDka - osvětluje jen otočný spínač. Níže je pak žárovka s paticí (12V, 0,5W), která pomocí světlovodů osvětluje vše ostatní. Doplnění z 9.12.: žárovku nakonec doporučuji lépe dostupnou a levnější 1,2 W. Mám ji tam a svítí to naprosto normálně. Možná tu dřívější tam předchůdce dal špatnou. <span class='smallblacktext'>[ Upraveno Pá pro 09 2005, 01:14 ]</span> | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | RBr:to je super zrovna jsem si říkal že budu muset zjistit jak ten vypínač vyndat Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
RBr |
| ||
Host | To JOB: no vida. Chtěl jsem to původně dělat i s fotkama, ale bylo tak škaredě... Dotaz: nevíte někdo, kde je umístěno "časovací relé ostřikovačů světlometů"? Dělám si extra spínač pro ostřik světlometů a ze schématu zapojení vyplývá, že by bylo dobré přerušit (spínačem) právě signál jdoucí od ovládání stěračů do tohoto relé. Konkrétně jde o kabel jdoucí na kontakt 5 relátka K 97. Ale kde relé hledat? Jinak stále sháním funkční spínač typu ECO, vyhřívání skla apod tady z té řady. Komu se válí doma za rozumný peníz? <span class='smallblacktext'>[ Upraveno Po lis 28 2005, 11:19 ]</span> | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 4 5 6 7 8 | |