• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Motor Astra 2,0 di
Přejít na stranu  1 [2] 3 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Yper
Monday 11 August 2008 - 11:53:03 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Ahoj kamaráde. !!(a)
E-mail od Tebe jsem dostal a odpovídám tedy zde:
Klapka obtoku NIKDY nesedí dokonale hermeticky. Na té klapce jako takové toho není moc k čištění. Je to pákový mechanismus a je celkem volný v litinovém tělese turba.
To, zda se přidírá či nikoliv, tak zjistíš jednoduše. Na spirální skříni turba (je to ta hliníková) je nálitek s hříbečkem, což je podtlakové ovládání téhle klapky. Hříbeček je na klapku připojen táhlem se šroubovým stavěním předpětí (netočit - neštelovat!!!!) a na samotném pákovém mechanismu klapky je táhlo nasunuto na čepu a zajištěno malou ségrovkou. Doporučuju ségrovku odcvaknout (asi se rozlomí !!(a) - musíš sehnat jinou). Táhlo sundat a pákovým mechanismem by mělo jít volně hýbat asi v rozmezí 30°. Pokud to nejde, tak prostříknout nějakým čističem a uvolňovat karbon a nakonec prostříknout nějakou vysokoteplotní pastou - buď s přídavkem mědi a nebo grafitu.
Pokud se páka hýbe a to i po odpojení z toho hříbečku, tak je dobrá a chyba může být ještě v tom podtlakovém regulátoru. Vede do něj hadička od solenoidu. Tu odpoj u solenoidu a nakloň se přes pravý blatník : a strč si ji do pusy a udělej ústy podtlak a měl bys vidět, jak táhlo zajíždí do podtlakového regulátoru. Hadičku ucpi jazykem a podtlak by měl držet. Pokud dojde k uvolnění podtlaku, tak membrána v tomto hříbečku nedrží - je děravá a pak ani nadávkovaným vákuem od solenoidu nevzniká síla, která by klakpku nazývanou "WasteGate" uzavřela.
Celý systém funguje tak, že při neběžícím motoru je klapka otevřená - má to opodstatnění - je to bezpečnostní aspekt proti destrukci turbínového kola turba. Startem se může nahromadit ve válci víc paliva a první expanze hoření může být tak velká, že to množství plynů by mohlo urvat lopatky turbíny, protože ta stojí. Proto se část plynů valí kratší cestou do výfuku - přes obchvat.
Pokud dojde k nastartování, vytvoří se v systému podtlak a ten klapku přitáhne a plyny jdou už na roztočenou turbínu v plné míře.
Tepve při dosažení maximálního plnícího tlaku se klapka zase otevře a část expanzních plynů přepustí.
Vyndavat kvůli tomu turbo je hloupost a zbytečné zvěrstvo, protože se nedostaneš ke všem šroubům a navíc ty ani v řadě případů některé nepůjdou povolit.
Jediným řešením je sundat turbo současně s parohy z hlavy -ale je to zbytečná obstrukce.!!!! ?:!:

Nicméně text chyby - recyklace výfukových plynů není nic společného s obtokovou klapkou.
Recyklace výfukových plynů znamená poruchu zařízení, které přepouští výfukové plyny zpět do procesu spalování. Re-cyklos -- opakovaný cyklus/proces.
To značí na poruchu EGR ventilu a nebo na systém jej ovládající.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
strelak
Monday 11 August 2008 - 12:24:12 Citovat
VB-X20DTL
Uživatel #530
Registrován: Tuesday 20 December 2005 - 15:45:52
Příspěvků: 171
Děkuji,děkuji,děkuji !!(a)
Všechno to prověřím,vyzkouším,jinak EGR je OK,podtlak drží.
Ještě snad dodám,že pokud bych držel stálé otáčky,nebo při téměř každém sešlápnutí plynu se auto zachová tak,že jakoby chvíli chtělo a pak zas nechtělo jet pak následuje oblak dýmu z výfuku a pokud sešlápnu více,tak se chytne a jede,při čemž musím s plynem trochu kolísat,takže je to taková jízda nejízda,nicméně pokud bych tak nečinil a držel otáčky ustálené,tak po tom oblaku dýmu se načte nouzák.
Na volnobehu při zastavení se někdy též načte,občas se srovná,ale většinou musím znovu nastartovat.
Myslel jsem na ty solenoidy,ale prohodil jsem je mezi sebou,neboť se domnívám,že jsou stejné a žádná změna,proto myslím,že tady ten zakopanej pes taky nebude.
Až tohle vyřeším,asi to řádně oslavím __; _;
Yper
Monday 11 August 2008 - 12:48:52 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Střelák: ..a tady máš ještě pohled na to turbo - co je co a jak to vypadá - aby jsi si ušetřil zbytečné rozebírání něčeho a spoustu práce okolo.
Dá se to udělat jak jsem Ti popsal předtím, aniž by jsi cokoliv extra sundaval.
Jinak kamaráde, pořád si myslím, že se Ti někde ztrácí podtlak!







Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
strelak
Monday 11 August 2008 - 13:14:14 Citovat
VB-X20DTL
Uživatel #530
Registrován: Tuesday 20 December 2005 - 15:45:52
Příspěvků: 171
No,já už nevím,kde ještě by se mohl ztrácet,všechny hadičky jsem vyměnil,prostě jsem v koncích __;
Yper
Monday 11 August 2008 - 14:53:33 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Kdyby se klapka na turbu zasekávala v otevřené poloze, tak by auto bylo dokonale líné - šlo by těžce do otáček - ve všech režimech jízdy.
Kdyby zůstávala zavřená, tak by šel motor do nouzáku, protože by ECu vyhodnotila překročení maximálního plnícího tlaku a omezila by dávkování paliva - proto máme elektronický plyn, aby si ta ECU mohla s námi dělat to co chce! !!(a)

Ppokud jsou hadičky vyměněné - ale skutečně vyměněné, tak bych vyzkoušel jako poslední možnost - i tonoucí se stébla chytá - jinou vakuovou pumpu. Tohle zařízení má nějakou výdrž a jen tak se nerozsype, ale za pokus by to mohlo stát. Zkus od nějakého kamaráda od Vás a nebo na srazu. Půjčím Ti ji ze svého na zkoušku.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
strelak
Monday 11 August 2008 - 15:12:32 Citovat
VB-X20DTL
Uživatel #530
Registrován: Tuesday 20 December 2005 - 15:45:52
Příspěvků: 171
Zkusím ji někde sehnat,jinak už fakt nevím.
Zatím dík moc.
strelak
Tuesday 12 August 2008 - 10:39:15 Citovat
VB-X20DTL
Uživatel #530
Registrován: Tuesday 20 December 2005 - 15:45:52
Příspěvků: 171
Tak jsem ještě vyzkoušel tu klapku WASTEGATE,ale jeví se jako ok,podtlak tam taky drží,znovu jsem prošel hadičky a solenoidy,vše ok.,tak ještě tu pumpu,snad tady někoho seženu,jinak bych se asi obratil na Tebe Ypere.Nedá se nekde ten podtlak změřit?
Yper
Tuesday 12 August 2008 - 11:13:11 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Podle mne ne a myslím, že ani nejsou nikde podchyceny hodnoty, které by uváděly jak velký má být při jakých otáčkách.
Ještě by se dalo zkusit koupit plastovou podtlakovou lahev z vraku, kterými vystrojovali už faceliftové diesely - umísťuje se do pravého předního podběhu. zkus ji sehnat, koupit a instalovat. Připojí se kamkoliv na rozvod podtlakového systému přes plastový "T" kus, který tam vsadíš. Pokud se závada ztratí, tak to bude proto, že při vyšší rychlosti je účinnost i špatné vakuové pumpy větší a vytvořený podtlak je i v onom rezervoáru a s ním se vykryjí i případné ztráty či větší úbytek vákua při nižších otáčkách motoru.

[ Upraveno Tuesday 12 August 2008 - 12:03:16 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
strelak
Tuesday 12 August 2008 - 11:59:14 Citovat
VB-X20DTL
Uživatel #530
Registrován: Tuesday 20 December 2005 - 15:45:52
Příspěvků: 171
A fotečka by náhodou nebyla? !!(a)
Yper
Tuesday 12 August 2008 - 12:27:14 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Ne, fotku nemám. Chtěl jsem ji nedávno koupit, ale bohužel na vraku nebyla k nalezení, přestože ni pan majitel tvrdil, že jich má několik. Po 3 týdnech hledání ze zaměstnanců vypáčil, že něco vyhazpvali do kontejneru. Tahle věc je totiž tak trochu málo známá a není po ní poptávka.

Jinak mne napadá ještě jedna věc.
Znovu se podívej na obtokovou klapku na turbu a podle fotky č.2 z předchozích mých příspěvků si poznamenej, v jaké poloze se nachází páka této klapky v okamžiku, kdy uzavírá obtokový kanál.
Pak táhlo od podtlakového regulátoru připoj zpět, nastartuj (nebo někdo jiný - je to lepší) a sleduj, kam až se páka klapky posune. Pokud do polohy, kterou jsi dosáhl ty při ručním ovládání, tak je to v pořádku. Pokud jen napůl a nebo né úplně, tak podtlak je skutečně slabý a nedochází k uzavření obtoku - pak je také auto líné, nejde do otáček a kouří, protože výfukové plyny nejdou v plné míře na turbínové kolo a motor nemá dostatek vzduchu.
Jako poslední možnost ještě demontuj platový kryt na motoru. Na sání je podtlakové-tlakové čidlo. Vedou do něj 3 dráty. Uvolni jej ze šroubu který jej drží a mírným pootáčením jej vytáhni - jde to ztuha. Pak vezmi sprej na čištění karbonu a stříkej (jemně) do tohoto čidla. NIC TAM NESTRKEJ!!!!
Jinak by jsi ho poškodil. Trubičku rozstřikovače od spreje také nestrkej dovnitř! S odstupem jej prostříkávej, dokud nahromaděný karbon neodstraníš.
Pak dej vědět jak a co to dělá a dopadlo!



Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2790 sec,0.2199 z toho dotazů.