• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Upadnula koncová èást výfuku u OA, co dál ?
Přejít na stranu  1 [2]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
qpc
Monday 25 February 2008 - 08:19:35 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
IvanSK napsal ...

podla mna problem bude asi inde..vela ludi si mysli ked da sportovu koncovku a huci mu to tak maju pocit ze im to ide rychlejsie ale to je len klam prave kvoli tomu ze ten vyfuk viac huci...ak si mal deravy vyfuk tak bol hlucny a teraz to mas porobene a zrazu je tichucky a ty mas pocit ze to netaha tak ako predtym prave kvoli tomu ze uz nie je hlucny..


střídal jsem na svém autě povícero výfuků,ale když s tim jezdíš každej den,tak úbytek výkonu poznáš,at to hučí nebo ne.Pokud teda neni člověkovi 20 a nemá papíry od mlíka.
Nicméně může to být problém vysypaného katalyzátoru..,pokud jsi dělal věci jen s výfukem.


Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Lojza
Monday 25 February 2008 - 13:41:12 Citovat
Host
IvanSK napsal ...

podla mna problem bude asi inde..vela ludi si mysli ked da sportovu koncovku a huci mu to tak maju pocit ze im to ide rychlejsie ale to je len klam prave kvoli tomu ze ten vyfuk viac huci...ak si mal deravy vyfuk tak bol hlucny a teraz to mas porobene a zrazu je tichucky a ty mas pocit ze to netaha tak ako predtym prave kvoli tomu ze uz nie je hlucny..


Ale mě se to nezdá, opravdu to nejde do otáček tak pružně jako dřív.
Lojza
Tuesday 26 February 2008 - 19:52:23 Citovat
Host
Může nějak funkčnost katalyzátoru ovlivnit špatná lambda sonda? Už nějakou dobu je v háji. Dřív to táhlo normálně i když tam ta koncovka byla, akorát to uchycení u katalyzátoru bylo špatné a asi to přes něj/z něj pořádně nešlo.
Martas
Tuesday 26 February 2008 - 20:01:39 Citovat
Host
ANO muze resp. dokonce musi. Termin rizeny katalyzator je uz z principu nesmysl. Katalyzator funguje jen v pomerne uzkem spektru teploty a a obsahu "skodlivin" ktere dokaze z vyfukovych plynu odstranit (dodatecne spalit) a to rizeni dela prave lambdasonda ktera meri zbytkovy obsah kysliku ve vyfukovych plynech a podle toho ridi bohatost smesi.
Nicmene pokud ti motor do katalyzatoru vyslovene nedavkuje neshorele palivo tak ho neposkodis resp. velmi bohatou smesi "pouze" zkratis jeho zivotnost ale to by bylo znatelne na spotrebe.
Daleko spise casem dojde k rozpadnuti katalyzatoru, ktery muze ucpat cele vyfukove potrubi a pak to dela psi kusy.

[ Upraveno Tuesday 26 February 2008 - 20:05:17 ]
VGT
Wednesday 27 February 2008 - 09:04:32 Citovat
Host
Je to tak, jak píše Martas.
Jen bych upřesnil - katalyzátor pracuje od určité teploty (cca od 350°C výše). Bohatost směsi (vzduch/benzin) řídí ECU a ke svému rozhodování používá signál z lambdasondy, která měří množství zbytkového kyslíku ve výfukových plynech před katalyzátorem (já vím, jsem šťoural, ale to o mě Martas ví). Řeckým písmenem "lambda" se značí součinitel přebytku vzduchu (kyslíku) ve výfukových plynech. Takže lambda=1 je ideální stav, lamda větší než 1 (např.1,003) -- to už je mírně chudá směs.
Ale ony tyhle teorie většinou nikoho moc nezajímají.
Tak tedy něco z praxe: když dojde k závadě na zapalování - do výfuku a tedy i do katalyzátoru jde nespálený benzin - katalyzátor pracuje na odstranění uhlovodíků (nespáleného paliva) jak zběsilý. Při této své usilovné činnosti se přehřeje a rozdrobí (vysype) - následně může (a většinou to tak udělá) ucpat tlumič výfuku. Svoji zkušenost popisuji tady Odkaz a obrázek výfuku po přehřátí katu je tady
Odkaz I zadní tlumič výfuku byl "teplotně vyžíhaný" - byla na něm vidět vysoká teplota dosažená uvnitř tlumiče.
Yper
Wednesday 27 February 2008 - 10:22:40 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
O výfucích tady toho bylo napsáno již spoustu. Nicméně pokud ten pocit skutečně máš takový, jaký jej máš a máš-li něco už naježděno (jak píše QPC), tak máš pocit správný.
Výfuková soustava na atech, pokud je nová, tak výkon motoru zbržďuje. Myslím si, že je to i záměrné a to právě kvůli katalyzátoru.
Vycházejte z toho, co napsal VGT a z toho, kdy se po zážehu a expanzi otevírají výfukové ventily.
Ty se otevřou jž v okamžiku, kdy sice palivo ještě prohořívá, ale kdy už expanze hořením nepřináší žádný užitek při přenosu sil na hlavu pístu a současně v kompromisu vůči otáčkám, protože ideální stav vyprázdnění expanzních plynů je v dolní úvrati pístu, protože po ní, kdy jde píst nahoru, působí vyprazdňující se plyny z válce jako brzda - jako protitlak na píst, který musí vykonávat práci na překonání odporu a tím zase odebírá výkon motoru po zážehu z jiného pístu. A v našich motorech vlastně expanze a vyprazdňování probíhá ještě i po DÚ, kdy jde píst nahoru.
Čím jsou otáčky motru vyšší, tím více plyny dohořívají ve válci po DÚ.
Takže po překonání horní úvratě po zážehu, se výfukové ventily otevírají a to poměrně brzy. Pokud by bylo výfukové potrubí bez odporu, tak pak by směs neprohořívala plamenem ještě v litinových svodech, ale až na katalyzátoru a to by vedlo k tomu, co napsal VGT - krátká životnost katíku, protože by se mnohem více přehříval a docházelo by k rozpadu keramické vložky - tepelná zátěž a pnutí.

Závodní automobily katalyzátor nemají - zbytečné omezení výkonu motoru.
Jejich výfukový systém musí splňovat především jakýsi požadavek na maximální přípustný hluk - stejně je to ale řev a pak na bezpečnostní prvek oddělení horké části od motoru.
Tvrdí se, že jsou tyto výfuky laděny, ale není to ladění v pravém slova smyslu jako u dvoutaktu, kde se část spalin vyplachuje i novou směsí a kdy se pak část této směsi zase musí vráti zpět do prostoru válce (rezonancí - odrazem), nicméně jakési ladění tam je, protože vačky na sacích a výfukových ventilech jsou ve střihu - jeden zavírá a druhý otevírá (u extrémně laděných motorů - většinou na jedno použití !!(a) ).
Kdyby jim to bezpečnostní normy při závodech dovolily, tak se vsadím, že by výfuky měly konstruovány jen krátkým svodem do atmosféry jako Spitfire či Messerschmit 190! !!(a)
Tím vším jsem chtěl jen naznačit, že snížením odporu ve výfukové soustavě vede ke zvýšení výkonu.
Nakonec se zamyslete i nad posledním dílem výfuku - tlumičem.
Ti z Vás, kteří jej vyhodili a nahradili jen obyčejnou trubkou mi jistě dají za pravdu, že hladina hluku zůstala témeř stejná - takže proč je tam takové monstrum?

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Martas
Wednesday 27 February 2008 - 10:27:34 Citovat
Host
Yper napsal ...

Tím vším jsem chtěl jen naznačit, že snížením odporu ve výfukové soustavě vede ke zvýšení výkonu.


To rozhodne neplati obecne, neni to tak dlouho co tu nekdo psal ze kdyz u OB V6 vykuchal katy tak to auto jezdilo znatelne hur !
Lojza
Sunday 02 March 2008 - 21:20:01 Citovat
Host
Tak táhne to furt málo, když jedu sám, tak se to chová jako předtím s plně naloženým. Nemůžou to bejt nějakou prasklinou v tom přidělaném výfuku? Někde tam nějaká slyšet je, ale to byla i dřív. Když brzdím motorem, tak v tom jakoby lehce praská-chrochtá to. Taky mi ze koncovýho výfuku lezou ven nějaký chlupy, jakoby izolace? Co to je a z čeho to je? Občas se mi taky za poslední km po opravě rozsvítila kontrolka poruchy motoru.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1514 sec,0.1169 z toho dotazů.