• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek :: Re: Upadnula koncová èást výfuku u OA, co dál ?
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Lojza
Odeslal: Wednesday 13 February 2008 - 19:24:01
Od včerejška slyším, že má moje Omega A takový jiný, dunivý zvuk, nejvíce se to projevovalo v nízkých otáčkách, mno a dneska jedu a upadnula mi zadní část výfuku. Hodil jsem to do kufru a jel jsem dál. Jak se to projeví na jízdě? Zvedne se mi spotřeba nebo tak něco? Dá se někde sehnat nějakej velmi levně? Zatím jsem našel tohle: Odkaz

Myslíte že bude ok? Na kolik hodin je to práce tam přivařit novej? Nešel by tam jen tak znova přivařit ten starej?
Poslední odpovědi
Lojza
Odeslal: Sunday 02 March 2008 - 21:20:01

Tak táhne to furt málo, když jedu sám, tak se to chová jako předtím s plně naloženým. Nemůžou to bejt nějakou prasklinou v tom přidělaném výfuku? Někde tam nějaká slyšet je, ale to byla i dřív. Když brzdím motorem, tak v tom jakoby lehce praská-chrochtá to. Taky mi ze koncovýho výfuku lezou ven nějaký chlupy, jakoby izolace? Co to je a z čeho to je? Občas se mi taky za poslední km po opravě rozsvítila kontrolka poruchy motoru.
Martas
Odeslal: Wednesday 27 February 2008 - 10:27:34

Yper napsal ...

Tím vším jsem chtěl jen naznačit, že snížením odporu ve výfukové soustavě vede ke zvýšení výkonu.


To rozhodne neplati obecne, neni to tak dlouho co tu nekdo psal ze kdyz u OB V6 vykuchal katy tak to auto jezdilo znatelne hur !
Yper
Odeslal: Wednesday 27 February 2008 - 10:22:40

O výfucích tady toho bylo napsáno již spoustu. Nicméně pokud ten pocit skutečně máš takový, jaký jej máš a máš-li něco už naježděno (jak píše QPC), tak máš pocit správný.
Výfuková soustava na atech, pokud je nová, tak výkon motoru zbržďuje. Myslím si, že je to i záměrné a to právě kvůli katalyzátoru.
Vycházejte z toho, co napsal VGT a z toho, kdy se po zážehu a expanzi otevírají výfukové ventily.
Ty se otevřou jž v okamžiku, kdy sice palivo ještě prohořívá, ale kdy už expanze hořením nepřináší žádný užitek při přenosu sil na hlavu pístu a současně v kompromisu vůči otáčkám, protože ideální stav vyprázdnění expanzních plynů je v dolní úvrati pístu, protože po ní, kdy jde píst nahoru, působí vyprazdňující se plyny z válce jako brzda - jako protitlak na píst, který musí vykonávat práci na překonání odporu a tím zase odebírá výkon motoru po zážehu z jiného pístu. A v našich motorech vlastně expanze a vyprazdňování probíhá ještě i po DÚ, kdy jde píst nahoru.
Čím jsou otáčky motru vyšší, tím více plyny dohořívají ve válci po DÚ.
Takže po překonání horní úvratě po zážehu, se výfukové ventily otevírají a to poměrně brzy. Pokud by bylo výfukové potrubí bez odporu, tak pak by směs neprohořívala plamenem ještě v litinových svodech, ale až na katalyzátoru a to by vedlo k tomu, co napsal VGT - krátká životnost katíku, protože by se mnohem více přehříval a docházelo by k rozpadu keramické vložky - tepelná zátěž a pnutí.

Závodní automobily katalyzátor nemají - zbytečné omezení výkonu motoru.
Jejich výfukový systém musí splňovat především jakýsi požadavek na maximální přípustný hluk - stejně je to ale řev a pak na bezpečnostní prvek oddělení horké části od motoru.
Tvrdí se, že jsou tyto výfuky laděny, ale není to ladění v pravém slova smyslu jako u dvoutaktu, kde se část spalin vyplachuje i novou směsí a kdy se pak část této směsi zase musí vráti zpět do prostoru válce (rezonancí - odrazem), nicméně jakési ladění tam je, protože vačky na sacích a výfukových ventilech jsou ve střihu - jeden zavírá a druhý otevírá (u extrémně laděných motorů - většinou na jedno použití !!(a) ).
Kdyby jim to bezpečnostní normy při závodech dovolily, tak se vsadím, že by výfuky měly konstruovány jen krátkým svodem do atmosféry jako Spitfire či Messerschmit 190! !!(a)
Tím vším jsem chtěl jen naznačit, že snížením odporu ve výfukové soustavě vede ke zvýšení výkonu.
Nakonec se zamyslete i nad posledním dílem výfuku - tlumičem.
Ti z Vás, kteří jej vyhodili a nahradili jen obyčejnou trubkou mi jistě dají za pravdu, že hladina hluku zůstala témeř stejná - takže proč je tam takové monstrum?
VGT
Odeslal: Wednesday 27 February 2008 - 09:04:32

Je to tak, jak píše Martas.
Jen bych upřesnil - katalyzátor pracuje od určité teploty (cca od 350°C výše). Bohatost směsi (vzduch/benzin) řídí ECU a ke svému rozhodování používá signál z lambdasondy, která měří množství zbytkového kyslíku ve výfukových plynech před katalyzátorem (já vím, jsem šťoural, ale to o mě Martas ví). Řeckým písmenem "lambda" se značí součinitel přebytku vzduchu (kyslíku) ve výfukových plynech. Takže lambda=1 je ideální stav, lamda větší než 1 (např.1,003) -- to už je mírně chudá směs.
Ale ony tyhle teorie většinou nikoho moc nezajímají.
Tak tedy něco z praxe: když dojde k závadě na zapalování - do výfuku a tedy i do katalyzátoru jde nespálený benzin - katalyzátor pracuje na odstranění uhlovodíků (nespáleného paliva) jak zběsilý. Při této své usilovné činnosti se přehřeje a rozdrobí (vysype) - následně může (a většinou to tak udělá) ucpat tlumič výfuku. Svoji zkušenost popisuji tady Odkaz a obrázek výfuku po přehřátí katu je tady
Odkaz I zadní tlumič výfuku byl "teplotně vyžíhaný" - byla na něm vidět vysoká teplota dosažená uvnitř tlumiče.
Martas
Odeslal: Tuesday 26 February 2008 - 20:01:39

ANO muze resp. dokonce musi. Termin rizeny katalyzator je uz z principu nesmysl. Katalyzator funguje jen v pomerne uzkem spektru teploty a a obsahu "skodlivin" ktere dokaze z vyfukovych plynu odstranit (dodatecne spalit) a to rizeni dela prave lambdasonda ktera meri zbytkovy obsah kysliku ve vyfukovych plynech a podle toho ridi bohatost smesi.
Nicmene pokud ti motor do katalyzatoru vyslovene nedavkuje neshorele palivo tak ho neposkodis resp. velmi bohatou smesi "pouze" zkratis jeho zivotnost ale to by bylo znatelne na spotrebe.
Daleko spise casem dojde k rozpadnuti katalyzatoru, ktery muze ucpat cele vyfukove potrubi a pak to dela psi kusy.
Lojza
Odeslal: Tuesday 26 February 2008 - 19:52:23

Může nějak funkčnost katalyzátoru ovlivnit špatná lambda sonda? Už nějakou dobu je v háji. Dřív to táhlo normálně i když tam ta koncovka byla, akorát to uchycení u katalyzátoru bylo špatné a asi to přes něj/z něj pořádně nešlo.
Lojza
Odeslal: Monday 25 February 2008 - 13:41:12

IvanSK napsal ...

podla mna problem bude asi inde..vela ludi si mysli ked da sportovu koncovku a huci mu to tak maju pocit ze im to ide rychlejsie ale to je len klam prave kvoli tomu ze ten vyfuk viac huci...ak si mal deravy vyfuk tak bol hlucny a teraz to mas porobene a zrazu je tichucky a ty mas pocit ze to netaha tak ako predtym prave kvoli tomu ze uz nie je hlucny..


Ale mě se to nezdá, opravdu to nejde do otáček tak pružně jako dřív.
qpc
Odeslal: Monday 25 February 2008 - 08:19:35

IvanSK napsal ...

podla mna problem bude asi inde..vela ludi si mysli ked da sportovu koncovku a huci mu to tak maju pocit ze im to ide rychlejsie ale to je len klam prave kvoli tomu ze ten vyfuk viac huci...ak si mal deravy vyfuk tak bol hlucny a teraz to mas porobene a zrazu je tichucky a ty mas pocit ze to netaha tak ako predtym prave kvoli tomu ze uz nie je hlucny..


střídal jsem na svém autě povícero výfuků,ale když s tim jezdíš každej den,tak úbytek výkonu poznáš,at to hučí nebo ne.Pokud teda neni člověkovi 20 a nemá papíry od mlíka.
Nicméně může to být problém vysypaného katalyzátoru..,pokud jsi dělal věci jen s výfukem.
Petr
Odeslal: Sunday 24 February 2008 - 23:11:56

IvanSK napsal ...

podla mna problem bude asi inde..vela ludi si mysli ked da sportovu koncovku a huci mu to tak maju pocit ze im to ide rychlejsie ale to je len klam prave kvoli tomu ze ten vyfuk viac huci...ak si mal deravy vyfuk tak bol hlucny a teraz to mas porobene a zrazu je tichucky a ty mas pocit ze to netaha tak ako predtym prave kvoli tomu ze uz nie je hlucny..


Tak ted jsem se opravdu zasmal

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1155 sec,0.0766 z toho dotazů.