• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Problem s motorem Y22DTR
Přejít na stranu  1 2 [3] 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
JardaB
Friday 09 November 2007 - 11:38:44 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Hezky videa, prekvapilo me, ze se palivo vstrikuje pred otevrenim saciho ventilu a po otevreni uz ne... co diesel, nenasel by se? _;

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Yper
Friday 09 November 2007 - 11:48:26 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Jj, já si to myslel také! ?lola _;
8 ventilů je otevřených pro tah odspodu a na volnoběh, aby se motor nedusil než zabere turbo, protože to je při volnoběhu velikou překážkou na cestě vzduchu a 2.0DTi č Di začne zabírat až někdy okolo 1500 ot./min.
2,2 DTi, které má jiný typ turba, tak to má záběr už někde okolo 1200 ot./min. A při běhu turba už se požadované množství do motoru procpe i jedním sacím kanálem na válec.
Já měl sací trakt rozebraný a čistil jsem jej a tak jsem se na tu funkci pořádně zaměřil.
Když se podíváte na to ovládání, tak vidíte, že je to pákový mechanismus (páka na centrální hřídeli, která prochází na vstupních hrdlech přes celé sání - tedy přes všechny sací kamály a na každém druhém je pak kruhová klapka tvořená celkem slabým plechem.
Na obrázku jsou otevřené, kdy na tělese sání (vpravo z boku - není ale vidět), je páka ovládání dole. Na ní se připojuje podtlakový mechanismus - hříbek, což je vlastně gumová membrána s táhlem směrem dolů. Nad membránu je přívod vakua. Kdž je vakuum puštěno na ovladač, tak membrána jde nahoru a tahá osičkou za páku a ta otáčí centrální osou s klapkami. Otočení osy s klapkami se provádí zhruba ve směru přívodu vzduchu, aby proudící vzduch pomáhal klapky uzavřít - jinak by nápor vzduchu klapky poohýbal a k uzavření by nedošlo.
Zpět se otevření všech sacích kanálů děje po ztrátě vakua a tlakem pružuny, která je rovněž nad membránou.
Když si obrázek vhodně zvětšíte (pokud půjde - bohužel je to děláno jen monilem), tak vidíte, jak jsou měkteré klapky pozohábané v obráceném směru pohybu jejich uzavárání - tzn. prohlé jakoby k vám.
To je proto, protože při provozu se to celé zadělává karbonem - ten se tam napéká, protože tím otvorem vedle červené čipky jsou tam přepouštěny spaliny EGR ventilem a celé patro se prohřeje od výfukových spalin a při uzavírání ten karbon pak brání dovření a celá síla podtlaku je pak převedená kroutivým momentem třeba jen na jednu nedovřenou klapku a ta se ve směru uzavření ohne.
Klubo by vám mohl vyprávět, jak je měl pozohýbané on! Kam se já na něj mírným zkřivením hrabu!






Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Friday 09 November 2007 - 12:32:23 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Tomin+JardaB: videa a animace jsou na benzín. Nemůžeš srovnávat tyhle dvě kategorie, kdy palivo je vstřikováno jinak a k jehož zapálení dojde od svíčky v homogenní směsi vzduchu a paliva, která prohořívá odshora dolů.
Navíc do benoše musíš dostat co nejvíc vzduchu, takže tam je asi otevřeno zcela jistě všech 8 ventilů, protože tam je sání vzduchu pohybem pístu směrem do DÚ.

Diesel má turbo a palivo je vstřikováno do komprimované směsi vzduchu, která se kompresí v poměru 1:24 ohřeje na teplotu nad 250°C (teplota samovznícení Petroleje a Nafty) před HÚ a hoří doslova na hlavě pístu po dobu několika desetin vteřiny - po celou dobu vstřiku! To je prostě přímý vstřik - má sice větší výkon, ale i současně je píst více tepelně namáhán a dělá větší randál než komůrkový vstřik!
Žádný jiný důvod na instalaci toho tzv. vířiče prostě neexistuje.

Jo a kdo by chtěl říkat, že jsem se spletl ve smyslu otáčení té osičky, tak se prosím podívejte na ten druhý obrázek, na první dva otvory zleva a zjistíte, jak jsou na straně blíž k vám více zarostlé. K tomu by prostě nemohlo dojít, kdyby byl smysl otáčení jiný, než jak jsem jej popsal.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
agent
Friday 09 November 2007 - 13:46:25 Citovat
Host
no mam co delat, abych se aspon trochu orientoval, ale vypada to, ze budu za chvilku radit mymu mechanikovi, jak ma co opravit __;
jeste ale postradam tu radu, zda pouzity nebo novy?
Yper
Friday 09 November 2007 - 15:56:13 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Předně bych se podíval jak vypadá. Na 2,0 a 2,2 dieselech ve Vectrách atp., je to malý plastový hříbeček s uvnitř vloženou pružinou a gumovou membránou, kdy ze spodní části vychází táhlo, které se upevní na páku centrální osy klapek.
Já jej dokonce na svém opravoval - měnil tu pružinku v něm, protože byla prasklá a klapky mi to neotevíralo - nebo nedostatečně. Pokud je ta součástka stejná jako na shora uvedených motorech, tak nestojí moc (podle mne nemůže víc jak 1000 Kč __; ).
Každopádně pokud by stála víc, tak bych se podíval po nějaké jeté z vrakoviště - ale hlavně záleží, zda vypadá a funguje stejně jako ta naše. Chtělo by to vyfotit.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
KopA
Friday 09 November 2007 - 20:02:28 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
Nejen pro JarduB videa dieselu.

Renault M9R Diesel (Uzasny video skoro mi zustala viset celist. Vsimnete si toho naklapeni v turbu (Subaru ma to same), tvaru pistu a taky toho jak funguje kat. a casticovy filtr. Velice zajimave!)
A o dieselu od Renaulta bych nepochyboval - ty vedej jak udelat poradnej ropamotor.
Odkaz

Subaru Boxer Turbo (vsimnete si toho vireni a opet tvaru pistu)
Odkaz

Musim jen podotknout ze jde o moderni motory s commonrailem coz asi nebude v 2.2 ci 2.0 (dt,dti) od Opla. Podobne to bude snad u cdti nebo ctdi nebo tak nejak jak to pouziva Opel (jestli vubec).
Kazdopadne se jedna o primy vstrik coz by mel poradny naftovy motor samo mit (jinak to je pro me Liazka ).

Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg
agent
Tuesday 13 November 2007 - 17:39:11 Citovat
Host
nazdar oplaci,
tak pokracuju s problemem....a ten se jmenuje snimac polohy skrtici klapky (nejaky potenciometr), udajne vecicka, ktera nejde vymenit sama, ale jen jako soucast saciho potrubi. Najde se nekdo, kdo by vedel cenu?
Pripadne, kam jezdi brnaci a blizke okoli na opravy?
predem diky
Yper
Wednesday 14 November 2007 - 07:56:06 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550

Snímač polohy škrtící klapky?
Já myslel, že tuhle vymoženost mají jen benzínové motory?
Na původních 2,0 a 2,2 dieselech nic takového neznám!
Ale samo, že se mohu plést - můžeš mít úplně nový motor.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
agent
Wednesday 14 November 2007 - 08:02:50 Citovat
Host
no, zatim takhle reagoval kazdy, komu jsem to rekl, ale je to tak....je to auto z roku 2004 a takhle klapka funguje mimojine jako zhaseci klapka pry...
JardaB
Wednesday 14 November 2007 - 16:04:29 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Asi je to podobny bazmek, co s nim mel problem znamy na ochcafce fTDi, je to klapka, ktera se zavira pred vypnutim motoru, aby se zpetnym razem, kdy sebou motor skubne ten simply clever asi nerozpadl Ze by to mel i Opel???

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3] 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2181 sec,0.1643 z toho dotazů.