Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Problem s motorem Y22DTR |
Přejít na stranu 1 [2] 3 4 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
VGT |
| ||
Host | agent napsal ... 2VTG: dekuji za vycerpavajici jazykovy rozbor. .... treba se opravdu najde nekdo, kdo to z toho pochopi nebo se s tim uz setkal....co myslis Nenajde Agente. A tys byl ještě dotčen nad mým komentářem k tvému popisu problému. Pro mne, jako pro NEvěštce, je to těžko, přetěžko k rozlouskutí --- ale, jak už jsem napsal, Abraka - Dabra: věštím zaprvé čidlo MAP (cena v obchodě cca 3000,-Kč, použití v motorech více značek výrobců, připojení na sací potrubí tenkou hadičkou. V servisu ti to klidně prodají za 4500,-Kč). Druhá věc - ventil EGR- cena pro mně neznámá- je dražší- ovládán podtlakem přivedeným tenkou hadičkou. Tyto dvě věci spolu nepřímo spolupracují. Také by to mohla býti vakuová vývěva, kterou se ti chystají vyměnit - připojení hadičkou na více míst v motoru, cena bude kolem 8 tisíc v obchodě. Jestli můžeš, nafoť to - konkrétní tvůj problémový díl. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Tak funkce vyvevy se snad da overit docela snadno, kdyz uz ne manometrem, tak urcite ucpanim prstem odpojene nejake hadice _; Ze by to v servisu nezmakli? Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
agent |
| ||
Host | 2VGT: no vida, myslim, ze na vesteni se muzes dat aspon takovouto odpoved jsem si predstavoval. A pokud se nektera z tech soucastek da "zakazat" tak, ze sice sviti zavada, ale motor jede, tak to bude zrejme ono. Na ERG (jestli je to ten ventil, co pousti zpet vyfukovy plyny) jsem se ptal, tvrdil, ze ten to neni, takze podle popisu je to nejakej kus sani s "jinym ventilem ci klapkou", kterej bude propojenej s MAP (pokud ma VeCe MAP v predu u chladice a ne jako VeBe v pravo nad blatnikem, ne?) nemam problem s tim, ze mi to neopravi, problem je v tom, za kolik...a to podle toho co pises mi soli tak o 15%draz, nez bych to koupil ofikl, misto aby to bylo 15% levneji 2JardaB: zvladnou, urcite jo....ale je to slozitejsi, kdyz jezdim do autorizovanyho servisu zadnimi vraty, protoze to mam mit levneji....to pak nezbyva nez bud slepe verit a calovat a nebo ze sebe udelat blbce tady na foru a pokusit se o tom neco zjistit i odjinud 2z0diaC: ta fotka je jak muj 2,0 na VeBe, takze VeCe to ma urco jinak. Ale, u tebe je tam mezi baterkou a motorem videt bila a cerna hadicka, na VeCe jsou (myslim) dve bile a jednu z nich (ta co vede zrejme mezi MAP a tim bazmekem pod plastovym krytem) mam odpojit, kdyby to zlobilo a nejelo....(zatim to nezlobi a jede) | ||
| |||
agent |
| ||
Host | tak k foceni jsem se dostal az ted, takze kryt jsem po tme neoddelaval, ale: ta leva bila hadicka je to, co mam odpojit, kdyby to zlobilo (zatim nezlobi). to z ceho vede je zrejme to puvodne vadne, udajne za 4,5tycky, ale protoze to zavadu neodstranilo, udajne bude spatne to pod tim krytem, do ceho predpokladam vede tahle hadicka, cena pry 10kulu. uz je to aspon trochu srozumitelnejsi? | ||
| |||
agent |
| ||
Host | tak, vestecke schopnosti VGT potvrzeny, to co chteji vymenit je saci klapka. Ted uz zbyva asi jen poradit, zda mam koupit novou nebo zda se mam nechat premluvit do nejake "pouzite" btw. 2JardaB: takze nezvladnou, ptal jsem se a zjistit se to da pry jedine vymenou...hold proste neni automechanik jako automechanik | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Jak je vidět, tak motor v principu zůstal stejný, jako když je implantován ve Vectře, jen solenoid a umístění žhavící jednotky v prostoru omístěno malinko jinak. Ano, pod plastové překrytí vedou dvě hadičky a je celkem jedno, jakou mají barvu. Obvykle černá vede k EGR ventilu a světlá vede na klapky sání. Ve tvém případě zlobí tedy podtlakové ovládání těchto klapek. Na sacím traktu jsou na každý válec dva sací kanály ke dvoum sacím ventilům - celkem tedy máš na sání 8 ventilů na 8mi sacích kanálech. Sací ventily jsou ovládány vačkou, takže ty pracují neustále, nicméně na každý druhý sací kanál je před sací ventil umístěna klapka, která tento kanál dokáže zavřít a pak přes něj neproudí vzduch, takže vzduch jde do válce nasáván jen přes jeden kanál. U benzínových motorů nic takového neexistuje. Ta volnoběhu dieselového motoru je otevřeno všech 8 sacích kanálů. V okamžiku, kdy začneš přidávat na výkonu, tak se každý druhý kanál na každém válci uzavře. Obecně to na výkonu, alespoň na mém motoru-2.0Di ale i DTi, nedá poznat. Laboroval jsem s tím - měl jsem to odpojeno a žádný rozdíl jsem nezpozoroval - stejná trať, stejná rychlost, stejné nastavení plynového pedálu. Otázka tedy zní, proč to tam je? Je to ochrana motoru před jeho zničením - propálení hlavy pístů. Musíš si uvědomit, že máme přímé vstřiky a nikoliv komůrkový vstřik! V okamžiku vyšší rychlosti je palivo vstřikováno do motoru ve větším množství. Plamen od vstřikovací trysky nafty doslova buší do hliníkové hlavy pístu (obrazně jako hořák autogenu) a ta se extrémně přehřívá. Aby nedošlo k přehřátí a utavení, tak je od určitých otáček vzduch do válce vháněn jen přes jeden sací kanál, protože pak vháněný vzduch přichází z jednoho směru a plní prostor válce nad pístem rotačním způsobem (odtud nesprávný název těch klapek - vířiče) a tím olizuje hliníkovou hlavu pístu a současně ji účinně ochlazuje! Kdyby vzduch do prostoru válce přicházel ze dvou směrů (obou kanálů), tak se srazí a jeho dynamická energie se z obou směrů vzájemně vyruší (nerotovcal by tam)a nedošlo by k ochlazení hlavy pístu - je to jen hliník či jeho slitina s křemíkem, tzv. silumín. Pokud ti automechoš řekl - hadičku odpoj, tak je to jen provizorní řešení a na velmi krátkou dobu a když řekne "A", tak by měl říci i "B" - "nehoň motor nad 2.500 ot./min. a odpojenou hadičku něčím ucpi, protože se ti jinak bude ztrácet podtlak a možná se stane, že nebude fungovat správně EGR ventil a změknou Ti brzdy a možná se ti pak i začne rozsvěcet kontrolka poruchy motoru a motor spadne občas do nouzového režimu atd. atd. Takže tak. Pro info motor 2.0 DTi: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Asi o tom neco vis, ale pripada mi to krajne nelogicke, to pak je tam IMHO tech 8 ventilu uplne na hov.o, protoze vetsi prutok vzduchu by byl potreba prave pri vysokych otackach. Vzdy jsem si myslel, ze jsou zavreny pri nizkem vykonu, aby nebyl takovy prebytek vzduchu a otviraji se pri plnem vykonu... Ale tohle vysvetleni taky chapu, akorat nechapu, proc tam je pak tolik ventilu... Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Tomin |
| ||
Host | Teda, taky cumim. Ze by 16V dali jen kvuli tahu od spoda, cimz ten motor stejne nijak moc neoplyva (ve srovnani s TDI) Ypere - virit vzduch muze i pri nasavani obema ventily, akorat neviri krouzive, ale zeshora dolu (axialne ??). Mrkni na youtube a dej si hledat engine honda. Vis ze to takhle chodi na 100% ? | ||
| |||
Tomin |
| ||
Host | Teda na tohle jsem cumel, doporuciji: Odkaz | ||
| |||
Tomin |
| ||
Host | Tady mas ten oplach pistu zblizka Odkaz a uz koncim. | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] 3 4 | |