Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
ložisko zadního kola - výměna OB2,5TD |
Přejít na stranu 1 [2] 3 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Graf |
| ||
Host | Dělal jsem to před dvěmi měsíci. Měl jsem stahovák - na prd. V mém případě jsem demontoval celé rameno a zajel jsem s tím pod lis. Myslím že je to daleko jednoduší, rychlejší a přesnější. | ||
| |||
Tomis |
| ||
Uživatel #786 Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40Příspěvků: 263 | Kdyz uz jsme u tech lozisek, jak jednoduse (teda pokud to jde jednoduse) vymenit manzetu na poloose u kola? co je vsechno potreba za naradi a co je treba vsechno rozebrat - pokud mozno co nejmene mam ji ucvaklou na ty slaby strane asi 1,5 cm, hned za tim sathovacim plechovim paskem, tak zvazuju, ze tam dam jen obycejnou eskapasku pripadne tu na sroub. [ Upraveno Tuesday 05 June 2007 - 01:04:33 ] _________________________________________________________________ Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003 jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet. | ||
| |||
lubter |
| ||
Host | Tak ložisko je vyměněný.Trvalo nám to asi 4 hodiny, ale není to zas taková pakárna. Tady je stručný popis : povolit šrouby kola odšroubovat poloosu od náboje kola - 6x imbus ( z vnitřní strany-pod autem) maximálně zvednout opravovanou stranu , aby byla pružina uvolněná a kolo co nejvíce vychýlené potom jde poloosa oddálit od náboje kola, ovázat drátem a vyvěsit na pružinu v protikusu poloosy na náboji kola se nám objeví matka , odklepnout navlečenou pojistku proti povolení a matku povolit - jde to opravdu špatně a chce to enormní sílu povolenou matku vyšroubovat odšroubovat všech 5 šroubů kola a kolo sundat odmontovat kompletní brzdič (2x šroub) a vyvěsit drátem na pružinu - pozor na brzdovou trubičku povolit jeden imbus , který drží kotouč a volnou dírou bez závitu v kotouči , plochým šroubovákem uvolnit rozvírací šroub brzdových paken , sundat kotouč z vnitrřní strany přes duralový nebo nějaký měký trn vyklepat celý náboj ven , opět jde velice špatně a pomalu po vyklepnutí náby se nám oddělí vnitřní miska s dírou ( tam co byla našroubovaná poloosa) a venkovní kulatá placka s hřídelem (na ní je z venkovní strany jedním šroubem chycen kotouč) kde je zbytek vnitřního kroužku rozklepnutého ložiska pak je třeba odmontovat obě pakny a pod nima se objeví 4 šrouby , které drží celý náboj na rameni odšroubujeme tyto šrouby a vyndáme celý náboj se zbytkem zalisovaného ložiska na lisu se musí z vnitří strany náboje ložisko vylisovat a pak zalisovat nové obráceným postupem opět do náboje zalisujeme nové ložisko , do něj zalisujeme hřídel náby a celý náboj přišroubujeme na rameno - 4x šroub opět setavíme mechanizmus ruční brzdy a nasadíme obě pakny z vnitřní strany ( z pod auta) naklepneme opatrně demontovanou misku ( drážkování v díře misky a na hřídeli) našroubujeme zpět matku a dotahneme nasadíme zpět brzdový kotouč, seřídíme ruční brzdu a nasadíme kolo na dva šrouby potom dotahneme co njvětší silou matku v misce ( z protistrany držíme za kolo nebo sešlápnme brzdu) nasadíme novou pojistku a rozklepneme na dvou stranách podle té staré přišroubujeme poloosu 6 x imbus auto pustíme na kolo a dotahneme šrouby a je hotovo Hodně štěstí , Luboš _; _; nábo | ||
| |||
Tomis |
| ||
Uživatel #786 Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40Příspěvků: 263 | Čilou nahodou neměnil někdo jen tu manzetu u kola? co všechno je potřeba? obavam, se že bude potřeba povolit ty 4 šrouby pod paknama, tuším, že to je nejaky tisícihran, který zatím nemám. Nevíte někdo co to je za velikost klíče, abych si předem mohl koupit patřičný ořech? _________________________________________________________________ Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003 jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet. | ||
| |||
Tomis |
| ||
Uživatel #786 Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40Příspěvků: 263 | Čilou náhodou: neměnil někdo jen tu manžetu u kola? co všechno je potřeba? obavám, se že bude potřeba povolit ty 4 šrouby pod paknama, tuším, že to je nějaký tisícihran, který zatím nemám. Nevíte někdo co to je za velikost klíče, abych si předem mohl koupit patřičný ořech? _________________________________________________________________ Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003 jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet. | ||
| |||
lubter |
| ||
Host | Tomis napsal ... Čilou náhodou: neměnil někdo jen tu manžetu u kola? co všechno je potřeba? obavám, se že bude potřeba povolit ty 4 šrouby pod paknama, tuším, že to je nějaký tisícihran, který zatím nemám. Nevíte někdo co to je za velikost klíče, abych si předem mohl koupit patřičný ořech? Šrouby pod paknama rozhodně povolovat nemusíš, pouze odšroubuješ z vnitřní strany uchycení kola k rameni 6x imbus ( myslím 10 mm ) na poloose. Tím se ti poloosa oddělí od kola a můžeš ji vychýlit stranou.Stará manžeta se rozřízne , povolí se zajišťovací plechové pásky a sundáš ji.Nová se prodává buď samotná nebo v sadě s přetahovacím trychtýřem - to znamená že se přetahuje přes ten kloub s přírubou. Ale nevím to přesně , ještě jsem to nedělal. Luboš _; | ||
| |||
Tomis |
| ||
Uživatel #786 Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40Příspěvků: 263 | lubter napsal ... Tomis napsal ... Čilou náhodou: neměnil někdo jen tu manžetu u kola? co všechno je potřeba? obavám, se že bude potřeba povolit ty 4 šrouby pod paknama, tuším, že to je nějaký tisícihran, který zatím nemám. Nevíte někdo co to je za velikost klíče, abych si předem mohl koupit patřičný ořech? Šrouby pod paknama rozhodně povolovat nemusíš, pouze odšroubuješ z vnitřní strany uchycení kola k rameni 6x imbus ( myslím 10 mm ) na poloose. Tím se ti poloosa oddělí od kola a můžeš ji vychýlit stranou.Stará manžeta se rozřízne , povolí se zajišťovací plechové pásky a sundáš ji.Nová se prodává buď samotná nebo v sadě s přetahovacím trychtýřem - to znamená že se přetahuje přes ten kloub s přírubou. Ale nevím to přesně , ještě jsem to nedělal. Luboš _; tak už mi začalo taky hučet pravý ložisko . takže ty 4 šrouby povolit budu muset, co to je za ten tisícihran beo co to je, abych si před montáží mohl pořídit příslušný ořech. dík za info (z TISu sem to nevycetl) _________________________________________________________________ Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003 jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet. | ||
| |||
KopA |
| ||
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e! Uživatel #825 Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15Příspěvků: 824 | Tomis asi bude lepsi sehnat si nejakou sadu (treba pujcit) nez patrat po rozmeru jednoho sroubu. Ostane sel by snad zmerit pravitkem nebo necim podobnym (idealne suplerou) jestli je videt a je k nemu pristup ne? Ono jich tam stejne bude vic ruznejch a budes pak nahranej. Jestli to jsou naky hovada jako treba na pasech tak to jsou 20 a vejs (22,23,24,26 apod.). Takze bych skusil sehnat (pujcit) nejakou mega sadu tak do 3citky po 1mm. Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg | ||
| |||
Tomis |
| ||
Uživatel #786 Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40Příspěvků: 263 | nic vic uz tam neni, to je mi jasny, ze ho muzu zmerit suplerou, ale je az pod paknama, tak sem myslel, ze by to mohl nekdo vedet (nechce se mi to vsechno sundavat jen kvuli tomu mereni ). je to nejaky jakoby torx ale s s vice, (torx je hevzdicka se 6) tohle jich ma vice, ted si prave presne nepamatuju kolik. jsou tam 4 a drzi celou nabu na naprave. jinac sadu goly ma, ale bez techto tisicihranu nebo co to je. a bude to neco kolem 10-12mm. _________________________________________________________________ Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003 jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet. | ||
| |||
Tomis |
| ||
Uživatel #786 Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40Příspěvků: 263 | tak sem se do toho konecne pustil a je to 10 tisicihrana orech je treba prodlouzenej, aby se tam dalo dostat pres naboj tim otvorem. jinac upresnim rozmery sroubu, matek, potazmo naradi imbusy co drzi poloosu 6x - 8 pojistna matka 1x - 32 imbus drzici kotouc 1x - 4 tisicihran vnitrni - 10mm dnes sem zacal asi v 7 vecer a asi v 9 (krom toho, ze prisla tma) bylo lozisko dole, akorat mi zustal ten vnitrni kousek loziska na nabe, to jsem zvedav, jak ho dostano dolu. PS: jo a doporucuju kvalitni naradi, jako napr ty imbusy a pod. vse je pekne natvrdo dotazene pripadne zarezle, tak to drzi a nechce pustit, myslim, ze s nejakyma levnyma gola-sadama se nema ani cenu do toho poustet zitra nalisuju nove a zase se bude jezdit bez huceni _; [ Upraveno Friday 03 August 2007 - 23:58:29 ] _________________________________________________________________ Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003 jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet. | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] 3 | |