• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
ložisko zadního kola - výměna OB2,5TD
Přejít na stranu  1 [2] 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Graf
Wednesday 16 May 2007 - 08:57:08 Citovat
Host
Dělal jsem to před dvěmi měsíci. Měl jsem stahovák - na prd. V mém případě jsem demontoval celé rameno a zajel jsem s tím pod lis. Myslím že je to daleko jednoduší, rychlejší a přesnější.
Tomis
Tuesday 05 June 2007 - 00:54:59 Citovat
Uživatel #786
Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40
Příspěvků: 263
Kdyz uz jsme u tech lozisek, jak jednoduse (teda pokud to jde jednoduse) vymenit manzetu na poloose u kola? co je vsechno potreba za naradi a co je treba vsechno rozebrat - pokud mozno co nejmene

mam ji ucvaklou na ty slaby strane asi 1,5 cm, hned za tim sathovacim plechovim paskem, tak zvazuju, ze tam dam jen obycejnou eskapasku pripadne tu na sroub.

[ Upraveno Tuesday 05 June 2007 - 01:04:33 ]

_________________________________________________________________
Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej
Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003

jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet.
lubter
Wednesday 06 June 2007 - 22:30:32 Citovat
Host
Tak ložisko je vyměněný.Trvalo nám to asi 4 hodiny, ale není to zas taková pakárna.
Tady je stručný popis :
povolit šrouby kola
odšroubovat poloosu od náboje kola - 6x imbus ( z vnitřní strany-pod autem)
maximálně zvednout opravovanou stranu , aby byla pružina uvolněná a kolo co nejvíce vychýlené
potom jde poloosa oddálit od náboje kola, ovázat drátem a vyvěsit na pružinu
v protikusu poloosy na náboji kola se nám objeví matka , odklepnout navlečenou pojistku proti povolení a matku povolit - jde to opravdu špatně a chce to enormní sílu
povolenou matku vyšroubovat
odšroubovat všech 5 šroubů kola a kolo sundat
odmontovat kompletní brzdič (2x šroub) a vyvěsit drátem na pružinu - pozor na brzdovou trubičku
povolit jeden imbus , který drží kotouč a volnou dírou bez závitu v kotouči , plochým šroubovákem uvolnit rozvírací šroub brzdových paken , sundat kotouč
z vnitrřní strany přes duralový nebo nějaký měký trn vyklepat celý náboj ven , opět jde velice špatně a pomalu
po vyklepnutí náby se nám oddělí vnitřní miska s dírou ( tam co byla našroubovaná poloosa) a venkovní kulatá placka s hřídelem (na ní je z venkovní strany jedním šroubem chycen kotouč) kde je zbytek vnitřního kroužku rozklepnutého ložiska
pak je třeba odmontovat obě pakny a pod nima se objeví 4 šrouby , které drží celý náboj na rameni
odšroubujeme tyto šrouby a vyndáme celý náboj se zbytkem zalisovaného ložiska
na lisu se musí z vnitří strany náboje ložisko vylisovat a pak zalisovat nové
obráceným postupem opět do náboje zalisujeme nové ložisko , do něj zalisujeme hřídel náby a celý náboj přišroubujeme na rameno - 4x šroub
opět setavíme mechanizmus ruční brzdy a nasadíme obě pakny
z vnitřní strany ( z pod auta) naklepneme opatrně demontovanou misku ( drážkování v díře misky a na hřídeli)
našroubujeme zpět matku a dotahneme
nasadíme zpět brzdový kotouč, seřídíme ruční brzdu a nasadíme kolo na dva šrouby
potom dotahneme co njvětší silou matku v misce ( z protistrany držíme za kolo nebo sešlápnme brzdu)
nasadíme novou pojistku a rozklepneme na dvou stranách podle té staré
přišroubujeme poloosu 6 x imbus
auto pustíme na kolo a dotahneme šrouby a je hotovo
Hodně štěstí , Luboš _; _;
nábo

Tomis
Monday 11 June 2007 - 10:20:02 Citovat
Uživatel #786
Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40
Příspěvků: 263
Čilou nahodou neměnil někdo jen tu manzetu u kola? co všechno je potřeba? obavam, se že bude potřeba povolit ty 4 šrouby pod paknama, tuším, že to je nejaky tisícihran, který zatím nemám. Nevíte někdo co to je za velikost klíče, abych si předem mohl koupit patřičný ořech?

_________________________________________________________________
Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej
Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003

jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet.
Tomis
Monday 11 June 2007 - 10:21:02 Citovat
Uživatel #786
Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40
Příspěvků: 263
Čilou náhodou: neměnil někdo jen tu manžetu u kola? co všechno je potřeba? obavám, se že bude potřeba povolit ty 4 šrouby pod paknama, tuším, že to je nějaký tisícihran, který zatím nemám. Nevíte někdo co to je za velikost klíče, abych si předem mohl koupit patřičný ořech?

_________________________________________________________________
Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej
Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003

jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet.
lubter
Thursday 14 June 2007 - 07:01:36 Citovat
Host
Tomis napsal ...

Čilou náhodou: neměnil někdo jen tu manžetu u kola? co všechno je potřeba? obavám, se že bude potřeba povolit ty 4 šrouby pod paknama, tuším, že to je nějaký tisícihran, který zatím nemám. Nevíte někdo co to je za velikost klíče, abych si předem mohl koupit patřičný ořech?


Šrouby pod paknama rozhodně povolovat nemusíš, pouze odšroubuješ z vnitřní strany uchycení kola k rameni 6x imbus ( myslím 10 mm ) na poloose. Tím se ti poloosa oddělí od kola a můžeš ji vychýlit stranou.Stará manžeta se rozřízne , povolí se zajišťovací plechové pásky a sundáš ji.Nová se prodává buď samotná nebo v sadě s přetahovacím trychtýřem - to znamená že se přetahuje přes ten kloub s přírubou.
Ale nevím to přesně , ještě jsem to nedělal.
Luboš _;
Tomis
Monday 23 July 2007 - 15:12:57 Citovat
Uživatel #786
Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40
Příspěvků: 263
lubter napsal ...

Tomis napsal ...

Čilou náhodou: neměnil někdo jen tu manžetu u kola? co všechno je potřeba? obavám, se že bude potřeba povolit ty 4 šrouby pod paknama, tuším, že to je nějaký tisícihran, který zatím nemám. Nevíte někdo co to je za velikost klíče, abych si předem mohl koupit patřičný ořech?


Šrouby pod paknama rozhodně povolovat nemusíš, pouze odšroubuješ z vnitřní strany uchycení kola k rameni 6x imbus ( myslím 10 mm ) na poloose. Tím se ti poloosa oddělí od kola a můžeš ji vychýlit stranou.Stará manžeta se rozřízne , povolí se zajišťovací plechové pásky a sundáš ji.Nová se prodává buď samotná nebo v sadě s přetahovacím trychtýřem - to znamená že se přetahuje přes ten kloub s přírubou.
Ale nevím to přesně , ještě jsem to nedělal.
Luboš _;


tak už mi začalo taky hučet pravý ložisko . takže ty 4 šrouby povolit budu muset, co to je za ten tisícihran beo co to je, abych si před montáží mohl pořídit příslušný ořech. dík za info (z TISu sem to nevycetl)


_________________________________________________________________
Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej
Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003

jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet.
KopA
Thursday 26 July 2007 - 18:01:30 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
Tomis asi bude lepsi sehnat si nejakou sadu (treba pujcit) nez patrat po rozmeru jednoho sroubu. Ostane sel by snad zmerit pravitkem nebo necim podobnym (idealne suplerou) jestli je videt a je k nemu pristup ne?

Ono jich tam stejne bude vic ruznejch a budes pak nahranej.

Jestli to jsou naky hovada jako treba na pasech tak to jsou 20 a vejs (22,23,24,26 apod.). Takze bych skusil sehnat (pujcit) nejakou mega sadu tak do 3citky po 1mm.

Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg
Tomis
Monday 30 July 2007 - 13:48:04 Citovat
Uživatel #786
Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40
Příspěvků: 263
nic vic uz tam neni, to je mi jasny, ze ho muzu zmerit suplerou, ale je az pod paknama, tak sem myslel, ze by to mohl nekdo vedet (nechce se mi to vsechno sundavat jen kvuli tomu mereni ). je to nejaky jakoby torx ale s s vice, (torx je hevzdicka se 6) tohle jich ma vice, ted si prave presne nepamatuju kolik. jsou tam 4 a drzi celou nabu na naprave. jinac sadu goly ma, ale bez techto tisicihranu nebo co to je. a bude to neco kolem 10-12mm.

_________________________________________________________________
Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej
Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003

jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet.
Tomis
Friday 03 August 2007 - 23:56:20 Citovat
Uživatel #786
Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40
Příspěvků: 263
tak sem se do toho konecne pustil a je to 10 tisicihrana orech je treba prodlouzenej, aby se tam dalo dostat pres naboj tim otvorem.

jinac upresnim rozmery sroubu, matek, potazmo naradi
imbusy co drzi poloosu 6x - 8
pojistna matka 1x - 32
imbus drzici kotouc 1x - 4
tisicihran vnitrni - 10mm

dnes sem zacal asi v 7 vecer a asi v 9 (krom toho, ze prisla tma) bylo lozisko dole, akorat mi zustal ten vnitrni kousek loziska na nabe, to jsem zvedav, jak ho dostano dolu.

PS: jo a doporucuju kvalitni naradi, jako napr ty imbusy a pod. vse je pekne natvrdo dotazene pripadne zarezle, tak to drzi a nechce pustit, myslim, ze s nejakyma levnyma gola-sadama se nema ani cenu do toho poustet

zitra nalisuju nove a zase se bude jezdit bez huceni _;


[ Upraveno Friday 03 August 2007 - 23:58:29 ]

_________________________________________________________________
Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej
Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003

jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2006 sec,0.1485 z toho dotazů.