Jaký výkon odporu zvolit záleží na tom, jakým proudem bude zatěžován. V autě napětí cce 14 V, takže: 1 odporem s 10 ohmy bude protákat proud I=U/R, tj. 1,4 A, a bude zatěžován výkonem P=U*I, tj. 19,6 W. Při zapojení dvou 10-ti ohmových odporů do série bude proud 0,7 A, a výkon každého z nich 9,8 W. Při zapojení pararelním, bude celkový proud 2,8 A, proud odporem 1,4 A výkon každého odporu 19,6 W. Takže pokud bude někdo doplňovat žárovky k diodám, ať si vzpomene na základy elektrotechniky, jinak se může stát, že pokud dá odpory slabého výkonu, tak mu po čase shoří. _rendek Ty s větším výkonem jsou větší - tak, aby měl plochu pro chlazení. |
Tak jsem to teda kuchnul.Ten ten tester je za skrinkou pred spolujezdcem.Odpory jsou v ni skutecne jen paskove a jejich odpor je do 0,5 Ohmu,takze normalnim multimetrem vpodstate nemeritelny.Jestli by nekdo mel nekde nejaky schema tohodle bazmeku s hodnotama,tak na koncovy svetla jsou to odpory R10 a R15,na brzdový R20 a R23.Ubytek napeti na ty koncovy je 380mV a na brzdovejch je 180mV.Jen pro doplneni-na potkavcky je 340 mV.Tak jestli to bude nekdo chtit dotahnout do konce,tak to bude muset prepocitat na odber tech diod a dosahnout tehle hodnot.Chtel jsem prihodit i nejake foto,ale nejak mi to tady uz nenabizi to vlozeni,tak nevim,jestli to jeste funguje. |