Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra elektrika |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Oblbnuti BC |
Přejít na stranu 1 2 [3] 4 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Tali |
| ||
Host | Tady něco pro ty, kteří nemají k dispozici schémata. Odkaz Je to sice Astra, ale princip bude všude stejný - proč by někdo vymýšlel vymyšlené. Ten odpor, na kterém OZ měří úbytek napětí je dle mého do 1 ohm protože klasický OZ v klasickém zapojení zesiluje až 100 000x. No a tady může jít navíc o OZ, který je vyvinutý jen pro tento účel. Řek bych, že bude hóóódně složité to ošulit. (Pro ty, co neví co to je OZ - Operační Zesilovač) Nejjednodušší by bylo přidat k diodám odpor (pararelně - vedle sebe), tak, aby se zvedl protékající proud na původní hodnotu. Pak by ale výměna žárovek za diody neměla to kouzlo, že se šetří altík a baterka. Prostě zátěž by byla stejná, jako před instalací diod. | ||
| |||
Dmcd |
| ||
Host | Tali napsal ... Tady něco pro ty, kteří nemají k dispozici schémata. Odkaz Je to sice Astra, ale princip bude všude stejný - proč by někdo vymýšlel vymyšlené. Ten odpor, na kterém OZ měří úbytek napětí je dle mého do 1 ohm protože klasický OZ v klasickém zapojení zesiluje až 100 000x. No a tady může jít navíc o OZ, který je vyvinutý jen pro tento účel. Řek bych, že bude hóóódně složité to ošulit. (Pro ty, co neví co to je OZ - Operační Zesilovač) Nejjednodušší by bylo přidat k diodám odpor (pararelně - vedle sebe), tak, aby se zvedl protékající proud na původní hodnotu. Pak by ale výměna žárovek za diody neměla to kouzlo, že se šetří altík a baterka. Prostě zátěž by byla stejná, jako před instalací diod. to co pises je i neni pravda - OZ tam neni jako klasicky zesilovac ale je to proudovy meric a je pruchodovy - spravne je ze meri ubytek na odporu - ten by se musel nekolikanasobne ZVETSIT (umerne k velikosti proudu - tzn. pokud je pro 21W zarovku odpor 1ohm tzn. proud 1.75A je na odporu ubytek prave toho 1.75V - zmena na proud treba 17.5mA znamena 1.75V/17.5mA = 100ohm) | ||
| |||
Palic |
| ||
Uživatel #437 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 07:12:36Příspěvků: 493 | tak tak presne jak pise Dmcd, jedina moznost je vytahnout tester zarovek kuchnout a zmenit odpory........ale pocitam ze tam budou odpory udelany jako v multitimeru (kovovy pasek z urciteho matrose o odporu nula nula nic) takze prepocitani bude sranda.......... jedine zmerit jake napeti se natom objevi, jakej prou zkrt to tece a pak prepocitat na nami zvoleny proud......... a diagnostika bude tim padem plne funkcni a rekne vam i ze to nesviti kdyz se to nekde prerusi, nebo kdyz dostane prdu svetlo, pak je namiste vymenit pojistky k jednotlivym svetlu za menzi, jiank pr prvnim zkratu by vymenene odpory vysumeli a useli by jste to delat znovu........ Astra K ST, B16DTR Astra J ST, A14NEL Vectra B Caravan, X20XEV | ||
| |||
Tali |
| ||
Host | Anebo poměřit jaké napětí tester dává do BC, a zapojit si vlastní tester. Cena za součástky minimální. Co na to J. Tleskač a Palič? | ||
| |||
Palic |
| ||
Uživatel #437 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 07:12:36Příspěvků: 493 | Tali, mam pocit ze z testeru jede digitalni signal do palubaku....... ne klasicky analogovy....... tudis proto je to mimo mid a tid, je to jednodussi......... Astra K ST, B16DTR Astra J ST, A14NEL Vectra B Caravan, X20XEV | ||
| |||
Tali |
| ||
Host | Hm, tak to je v pr... Ty odpory s hodnotou 0 celá nic měřit nepudou. Jediné, jak se tomu měření vyhnout - kuchnout odpor (předpokládejme že tam je pásek, jak říká P.) zapojit trimr, rožnout a točit s trimrem, dokud si BC nebude myslet, že je vše OK. Pak ho poměřit (ten trimr) a dát příslušný rezistor. Na druhé straně riskuješ, že si tester odděláš (ale ten je stejně na ho...). Vůbec nejlepší je, do ničeho se nepouštět, nic neřešit, nepřepínat... | ||
| |||
Tali |
| ||
Host | Hm, tak to je v pr... Ty odpory s hodnotou 0 celá nic měřit nepudou. Jediné, jak se tomu měření vyhnout - kuchnout odpor (předpokládejme že tam je pásek, jak říká P.) zapojit trimr, rožnout a točit s trimrem, dokud si BC nebude myslet, že je vše OK. Pak ho poměřit (ten trimr) a dát příslušný rezistor. Na druhé straně riskuješ, že si tester odděláš (ale ten je stejně na ho...). Vůbec nejlepší je, do ničeho se nepouštět, nic neřešit, nepřepínat... | ||
| |||
Dmcd |
| ||
Host | Palic napsal ... Tali, mam pocit ze z testeru jede digitalni signal do palubaku....... ne klasicky analogovy....... tudis proto je to mimo mid a tid, je to jednodussi......... no podle toho zapojeni je to analogove napeti pripadne tam muze byt komparator a tim padem logika 0-praskla 1-OK (nebo naopak) - muselo by se to zmerit... Pak by slo lechce zapojit neco jineho... | ||
| |||
klubo |
| ||
Host | pepik napsal ... Resim to od Vanoc kdy jsem dostal zadni lampy s LED diodama. pal. poc. me hlasi vadne zarovky. Radili me odpor 10ohm/10Wat ty se pekelne zahrivaji dal jsem 2 za sebe tj 20ohm/20Wat a OK. ale i tak se zahrivaji, tak ze je mam na brzdach{staci se chladit} na svetle mam blinkry s motorky 5ti Wat zarovkama - sviticima do kufru, to staci aby palubni poc. nerval. Misto tech blinkru {zarovek 12V5W} skusim dat neony. 2 10 Ohm/10W odpory do serie nejsou 20 Ohm /20W ale 20 Ohm 10W, jinak vim jak jednoduše odstavit celej check kontrol (že by to nekontrolovalo žádný žárovky ale ostatní by jelo) ale nemam schema na vectru, dělal sem to na astře a tam to frčí i když tam ta krabička kontroly žárovek vůbec nejni | ||
| |||
pepem |
| ||
Host | 2 10 Ohm/10W odpory do serie jSoU 20 Ohm /20W 20 Ohm /20W | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 [3] 4 | |