Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Levná pumpa to je (V)ONO!!! |
Přejít na stranu 1 2 3 4 [5] | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Václav |
| ||
Host | milhaus napsal ... Jenom upřesnění víc oktanů=rychlejší hoření=přesnější moment zápalu=vyšší výkon. Málo oktanů pomalé hoření=podpalování ventilů atd. Ach jo, kolego Milhausi. Vždyť je to přesně naopak !!! Ale taky se nechci a nepotřebuji hádat.... A pro eventuelní ostatní čtenáře: Vyšší účinnost a tudíž vyšší výkon motoru se dociluje vyšším objemovým plněním motoru. To znamená, že v okamžiku zážehu směsi ve válci je potřeba, aby jí tam byl stlačen co největší objem. Dociluje se toho buď dmychadlem v sání vzduchu do motoru anebo zvětšeným kompresním poměrem. Každý způsob má své pro i proti. Zvětšený tlak ve válci ve fázi komprese (2.takt) však nízkooktanový benzín nevydrží, nevyčká zapálení svíčkou a předčasně detonuje. Proto se musí použít víceoktanový benzín. Rychlost jeho hoření je však pomalejší, nutno ho zapálit svíčkou o něco dříve (zvětšit předstih) a to tak, aby maximum tlaku ve válci ve fázi expanze (3.takt) bylo dosaženo v horní úvrati pístu. Nezvětšíme-li předstih, výkon motoru se nezvýší a palivo ve válci může dohořívat až do 4.taktu - do výfuku. Dokonce se výkon může i o něco snížit (u motorů neřízených čidlem klepání). viz článek Odkaz povšimněte si poklesu výkonu u stroje č.3. Takže vyšší výkon motoru s vysokooktanovým benzínem není způsoben benzínem, ale vyššími kompresními a potažmo expanzními tlaky (vyšší účinností). Uf, kdo dočetl až sem, tomu čest, snad vám to, kolegové, něco dalo. | ||
| |||
milhaus |
| ||
Host | Dík už a . Ale stejně tam to čidlo mam | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | jediný palivo který Shell vozí z němec je V Racing čemu se divíte | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | ještě k 98 oktanovýmu benzínu každej motor vybavený čidlem klepání je schopen jet na benzín v rozsahu 91-100 oktanu. 98 nehoří dýl,ale je odolnější proti samozápalu,benzín s vyšším oktanovým číslem je tedy vhodněší pro motory s vyšším kompresním poměrem. Motor který nemá čidlo klepání by mohl být benzínem s vyšším oktanovým číslem než je doporučený výrobcem hlučnější a v podstatě by mu to mohlo i ublížit pokud by docházelo k tzv detonačnímu spalování. Mám VeBE 2,5 V6 a jezdím výhradně na 98 Aral a Nabo V Racing 99 Shell a oproti 95 je znat větší výkon a nižší spotřeba. ýbrc | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | Václav napsal ... Normálně tam BA 98 netankuji, ale když jsem tam měl 20 litů nějkého 88 oktanového svinstva či co to bylo - to jste měli slyšet ten motor.... A VYPOUŠTĚT NÁDRŽ NA SILNICI SE MI NECHTĚLO. PRO TU NOUZOVKU TO BYLO DOBRÉ ŘEŠENÍ. Teď zas jezdím na Nat.95. Tak v tomhle příspěvku jsem těch 88 oktanů jen odhadoval. Na stánkách ČOI (čs.obchodní inspekce) jsou zvěřejněny výsledky kontrol některých čerpacích stanic. U jedné z nich je výsledek kontroly u paliva BA95 - výsledek je OČVM 86, OČMM 79,4. Slovy: u benzínu prodávaného jako BA95 bylo oktanové číslo zjištěné 1.metodou 86 oktanů, 2.metodou 79,4 oktanů. To je tedy nářez!!! Čím to, proboha, pančují?? Nevíte - např.Yper, nebo někdo jiný. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Václav GT: tady jsou směšovány dvě věci dohromady - stanovení oktanového čísla výzkumnou metodou (OČVM) a motorovou metodou (OČMM). Jedno z nich je vždy menší a to i když se jedná o jeden druh paliva. No a čím tpo pančují? K nám chodí do závodu tzv. primární benzín - je to benzínový řez z ropy a pak také tenhle benzín, ale hydrogenovaný - tedy s nízkým obsahem síry. Konec destilační křivky někde cca na 185°C. Je u nás stáčen ze železničních cisteren. Tenhle benzín má OČ někde mezi 65-75 oktany. Takže ten tam mohou dávat, nebo také přímo technický benzín. Ideální místa, kde se dají švindly dělat nejlépe, jsou překladiště a různé zásobárny a mezisklady. Není totiž možné, abychom zásobovali celou republiku přímo z plnícího terminálu do aut u nás. Proto expedujeme paliva do ŽC a potrubními dálkovody napříč Bohmen und Mohren! K palivům dále - tohle jsem napsal již 28.02.2005 a píše tam talé i "LubošT": Odkaz Jinak Vám čas od času doporučuji onen zmíněný server navštívit, protože tam se dočtete např. o olejích více, než kolik jsem schopný já či někdo jiný napsat zde. Každopádně opravdu smysluplné a věrohodné pojednání o olejích je tam od renomovaného odborníka z VŠCHT, kdy tady byl na jeho články již jednou odkaz a teď napsal nový článek (tzv. 8. mýtus). Odkaz Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | Vím, že jsou dvě rozdílné metody zjišťování OČ benzinu, ale ať jedna či druhá nenaměřila potřebných 95 oktanů a to opravdu o dost. Apropó, když se udává např. Natural 95 - je to údaj zjištěný motorovou anebo výzkumnou metodou? Jo, jinak potvrzuji, ty články o olejích jsou fakt dobrý, jiná cesta k nim je taktéž Odkaz ,až _8.pdf | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | Podle jaké metody se udává OČ benzinu v jeho obchodním názvu?? např. tzv.Natural 95 - těch 95 je dle VM anebo MM. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Podle VM. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 3 4 [5] | |