• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Levná pumpa to je (V)ONO!!!
Přejít na stranu  1 2 3 [4] 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Václav
Tuesday 19 July 2005 - 16:55:55 Citovat
Host
Honzo, ve sdělení: "U všech zážehových motorů (vyjma 16 LZ 2) je závislost zapalování automaticky přizpůsobena podle druhu natankovaných pohonných hmot (oktanového čísla)" něco podstatného chybí !!! Např. u všech motorů vybavených čidlem klepání nebo u všech modelů ... počínaje rokem výroby a tak. Takhle obecně to přeci neplatí!!
Honza K.
Wednesday 20 July 2005 - 02:20:47 Citovat
Host
Václave, souhlasím s tvojí námitkou. Ty moje výplody jsou citace z německého návodu k obsluze mé VeBe. Nevztahují se tedy k Vectrám všeobecně, Pro jistotu uvedu všechny motory, k nimž se výše uvedené výroky vztahovaly v době tisku, tedy v 2.plovině r. 1996:
X16SZR, X16XEL, X16SEJ, X18XE, 20NEJ, X20XEV, X25XE. U nich se předstih odvozuje vyhodnocením aktivity čidla detonačního spalování. Možné druhy paliva: o.č.98, 95, 91..nižší výkon a točivý moment.. neplatí pro X16XEL, tento pojede i na "olovnatý" NE-Natural od o.č.91, s výhradou nepřetěžování a jízdy v kopcovit. terénu. 20NEJ též s o.č.87 s nižším výkonem a toč.momentem a "olovnatým 98" bez omezení. Nakonec 16LZ2: o.č.98, 95 a 98 "olovnatý", při o.č. 91,87 růčo přepnout.
No, a teď mi někdo povězte, jak pozná detonační čidlo, že jsem natankoval o.č. 98, 100, 120, 200...??
Čau, Honza K.
Václav
Wednesday 20 July 2005 - 07:53:19 Citovat
Host
No to je odpověď!! Píšu 1* , Honzo.
Detonační čidlo pozná jen, že jsi natankoval benzín s málo oktany a učiní nezbytné zásahy do řídící jednotky. Pokud natankuješ více oktanů, tak podle mne pozná starou belu a motoru to nesvědčí, (vzrůstá např.teplota výfukových plynů). Pokud je motor na 95 oktanů, 100 oktanový mu neprospěje (jako třeba, že bysme chtěli svému miláčkovi z lásky přilepšit).
milhaus
Wednesday 20 July 2005 - 09:25:02 Citovat
Host
Podle všeho je to právě naopak-deton. čidlo se přizbůsobí vyššímu OČ, ale nižšímu ne-v knížkách píšou, že nesmí být OČ nižší než je nastaveno na přepínači (u mne 95-98). Potvrzuje mi to třeba motor ze 105,120 atd.-řvou při akceleraci ventily pokud je tam menší oktan.číslo a při vyšším neřvou. Ty teploty jsou sice vyšší, ale pokud tam nemáš aspoń 105 OČ tak se motoru nic zvláštního (propálení pístů atd.) nestane. Problem je že pokud neni motor předstihově nastavené na vyšší OČ tak to nevyužije energie spalování většího OČ a projevuje se to právě detonačním hořením (motor třeba bafe ještě z vypnutým klíčkem) a vyšší teplotou.
Václav
Wednesday 20 July 2005 - 10:19:49 Citovat
Host
Detonační spalování není totožné se samozápaly, energie obsažená ve vysokooktanovém benzínu není vyšší, nejsou ohroženy písty ale výfukové ventily a detonační čidlo ve Vectře 2000, Milhausi, není (je tam ruční přepínač). Nic ve zlém. Jinak ať si každý leje do toho svého motoru co chce, je to (většinou) jeho majetek
milhaus
Wednesday 20 July 2005 - 11:21:45 Citovat
Host
Jestli tam není detonační čidlo tak tam mam 2 čidla na kliku (asi pro jistotu ) jedno ze předu a druhý ze zadu na bloku. A jaký je teda rozdíl ,,Detonační spalování není totožné se samozápaly" a čim to že auto jede líp na vyšší OČ (musí být větsí enegie ve stejném množství) a spíš propálíš píst než aby si zničil ventil.
Mike
Wednesday 20 July 2005 - 21:39:32 Citovat
Host
detonační spalování je přesně to, na co reaguje čidlo klepání a tento pokyn předaný ŘJ znamená změnu předstihu a tím většinou snížení výkonu.
tedy více oktanové palivo začne klepat pozdějí, takže nedojde k poklesu výkonu.
některé ŘJ si ale během jízdy zkoušejí, kam až může povolit předstih a tak zjišťují hranici detonačního spalovaní. pro takto vybavené motory má potom smysl použití paliva z OČ více než 98.
jinak právě dojde k tomu, že směs dohořívá ještě při výfuku a může dojít k poškození sedla ventilu - jestliže má palivo schopnost hořet po delší dobu a nikoli detonovat, znamená to, že má vyšší OČ.
Václav
Wednesday 20 July 2005 - 22:37:37 Citovat
Host
Detonace - samozápaly: Motor spalující nevhodné palivo (nízké OČ) obvykle důrazně protestuje a nahlas dává nespokojenost. Projevem je lehké zvonění až kovové klepání, které můžeme slyšet spíš z oblasti válců a příčinou je detonační spalování, vznikající před správným okamžikem zapálení směsi svíčkou. V celém prostoru najednou vybuchující směs, nikoliv postupně hořící, naráží na píst, který se pohybuje teprve vzhůru (2.takt-komprese) a obrovské tlaky pak poškozují klikový mechanismus a vydávají onen zvuk. Tento bývá nepřesně nazýván „zvoněním ventilů“. Nejspíše se s tímto jevem setkáme při akceleraci či jízdě do kopce, kdy stoupá zatížení (a oktanový nárok) motoru.
Samozápal vzniká samovolným zapálením směsi ( samozřejmě v nesprávný okamžik) od přehřátých částí ve spalovacím prostoru (přehřátá svíčka, žhnoucí úsady v kompresním prostoru atd.) a nejspíše se s ním setkáme při vypnutí motoru, kdy ještě dojde k několika otáčkám a zapálení směsi. (U karburátorových motorů může tento stav trvat i několik sekund.)
Václav
Thursday 21 July 2005 - 09:52:24 Citovat
Host
2Mike: díky za pomoc s výkladem. Je to tak.
2Milhaus: byl jsem za známým v servisu (automechanik, fanda motorismu, majitel VeA 2000). V jeho voze (ř.j. Motronic) čidlo klepání není - je tam ruční přepínač. Ten motor je konstrukčně 16 let starý. Co ty máš na motoru to fakt nevím. U VeB jsou na motoru např. 2 čidla otáček a to tak, že vskutku pro jistotu
milhaus
Thursday 21 July 2005 - 13:07:34 Citovat
Host
nebudeme se hádat (já to nevim na 100%-tak na 90%), ale kdyby obě čidla byla na kliku tak by asi nemělo každý úplně jinou konstrukci. No asi nás rozsekne jedině odborník na Vectry (Yper).
Jinak se v B vůbec neorientuju, ale pochybuju o 2 čidlech na kliku-nikde se to tu neobjevilo při řešení problémů (odešlo) .

Jenom upřesnění víc oktanů=rychlejší hoření=přesnější moment zápalu=vyšší výkon. Málo oktanů pomalé hoření=podpalování ventilů atd.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 [4] 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1648 sec,0.1332 z toho dotazů.