Autor
|
Příspěvek
|
Ascona | Monday 11 July 2005 - 14:26:24 | | |
Nechci dělat reklamu, ale po marných pokusech v Oplu a u atomechanika jsem natankovala Shell V-power 95 a je to supr. Měla jsem problémy se startováním, nechtělo to chytnout a škubal se motor a je po problémech. Něco na tom bude. Jela jsem OV-Praha a zpět a pohodička. Vyjela jsem dvě plné nádrže a ani jednou mi to při startu neblblo. Navíc opravdu při 130 km/hod. si motor krásně předl. Rozhodně doporučuji. Z levného hnusu Natural 95 za 27,20 Kč přecházím na Shell V-power 95 za 29,50 Kč, ale rozhodně to stojí za to!!! Doporučuji. |
| |
|
Duffy | Friday 15 July 2005 - 08:01:01 | | |
No abych se vrátil k původnímu příspěvku, tak auto po dotankování jezdilo, ale uběhl nějaký týden a problémy se zase objevujou (rozsvítí se kontrolka elektroniky a netáhne, většinou, když už mam míň benzínu v nádrži, pak dotankuju a vše ok). Podotýkám, že teď už jsem tankoval jen na Shell a ÖMV. Volal jsem znova maníkům do OPELU, ale to znamená znova diagnostiku a ještě bych musel jezdit po Teplicích než se mi kontrolka rozsvítí, aby jí ten jejich ZX Spectrum načet No, s tim V-Powerem je to zajímací nápad, vyzkoušíme, uvidíme... |
| |
|
Red_Dwarf | Sunday 17 July 2005 - 18:08:36 | | |
Ten V-Power 95 bych zkusil,nic nezkazíš.Nedávno jsem byl v Itálii,kde jsem tankoval 98 Natural a u Shell V-Power Racing 100Oktanů,ale rozdíl znát nebyl,takže 95 stačí,více tento motor nedokáže využít. Myslím,že do Vectry nemůže 98,100Oktanů uškodit nebo máte příme zkušenosti.I v manuálu je 98 napsaná,takže myslím,že nic strašného se tím způsobit nemůže,kromě větru v peněžence. X18XE VeBe,125tkm,1997 |
| |
|
Red_Dwarf | Sunday 17 July 2005 - 18:18:08 | | |
Ještě dotaz.Když tady bere tedy Shell od Čepra,tak nevíte,jak je to v zahraničí(myslím západní státy)?Tam má Shell své dodavatele a "upravovatele" nebo to bere od jednoho výrobce jako tedy u nás? |
| |
|
Václav | Sunday 17 July 2005 - 19:19:16 | | |
Oktanové číslo benzínu udává (zjednodušeně) jeho odolnost proti detonačnímu spalování. To je v motoru nežádoucí, pokud k němu dojde - motor "zvoní". Proto se nemá používat benzín s nižšším o.č. než je předepsané. Vyšší oktanové číslo snese vyšší kompresní tlaky, proto se používá do motorů s velkým měrným výkonem. Rychlost jeho hoření je odlišná, vyžaduje jinou charakteristiku řízení předstihu zážehu. Staré Vectry měly pro tento případ přepínač, kterým se nastavila charakteristika řídící jednotky motoru na 95 anebo 91 oktanů. Jak je to u VeB nevím, možná charakteristiku ř.j. hlídá čidlo klepání v motoru, pokud však v manuálu nezmiňují benzin 100 okt.-nelil bych ho tam. |
| |
|
milhaus | Monday 18 July 2005 - 12:28:05 | | |
ten přepínač neni (aspoň u mé 2000) na 91 nebo 95, ale na 95 a 98-mění to mapu předstihu v PC. Na 98 to sice jede líp a motor má taky zdravě dravější zvuk, ale žere to stejně nebo víc než na 95. |
| |
|
Václav | Monday 18 July 2005 - 18:03:31 | | |
Václav napsal ... Vyšší oktanové číslo snese vyšší kompresní tlaky, proto se používá do motorů s velkým měrným výkonem.
Vectra 2000, kompresní poměr 10,5, výkon 150 koní, benzin 95 či 98. Vectra 2,0, kompresní poměr 9,2, výkon 115 koní, benzin 91 či 95 oktanů. Oba máme pravdu, Milhausi .... |
| |
|
Honza K. | Tuesday 19 July 2005 - 00:25:11 | | |
"1.Kraftstoff mit höherer Oktanzahl kann immer verwendet werden 2.Bei allen Otto-Motoren (außer 16 LZ 2) wird die Zündung abhängig von getankter Kraftstoffsorte (Oktanzahl) automatisch angepaßt."
Adam Opel |
| |
|
milhaus | Tuesday 19 July 2005 - 07:06:27 | | |
no ješte umět německy |
| |
|
Honza K. | Tuesday 19 July 2005 - 14:59:55 | | |
1.Pohonné hmoty s vyšším oktanovým číslem mohou být vždy použity. 2.U všech zážehových motorů (vyjma 16 LZ 2) je závislost zapalování automaticky přizpůsobena podle druhu natankovaných pohonných hmot (oktanového čísla).
Neuměle a bez souhlasu Adama Opla přeložil: Honza K. |
| |
|
|