Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra ostatní |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
hodnota tlaku Turba na Dg. |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
pavel72 |
| ||
Host | Dobry den vsem, chci se zeptat, mel jsm pucenou dg. mam Astru G 1,7DTI 16V, na diagnostike byla kolonka tlak turba: (pri vyplem motoru)udaj 95Kpa,pod ni kolonka Tlak z RJ tam to byla 0Kpa.Po pridani plynu na kolonce Tlak turba 125, tlak RJ 132.Zname to ze se nezhoduje udaj namereny v turbu z udajem z RJ kter by mel byt prednastaveny.A dle toho je turbo opotrebene?Dik za pomoc | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Nebo to proste pri vyplem motoru nedava spravne hodnoty, testoval bych to na volnobeh a pri zatezi (pridani plynu nic moc, spis poradny kotel do kopce). IMHO diagnostika se musi brat v souvislostech, ne vsechno je hned jasne a logicke. Treba i misto blbeho turba muze byt blby snimac tlaku atp. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Hujer |
| ||
Host | při vyplém motoru je to jasné - řídící jednotka požaduje 0 - naměřený tlak je atmosferický tlak. - Za chodu - požadavek řídící jednotky 132, skutečný 129. To je v normě, protože požadovaný a skutečný tlak se sejde jen v ustáleném režimu. Jinak je tlak turba regulován, aby "vyhověl" řídící jednotce. To se děje proporcionálně. Pokud se tlak nereguluje, diagnostika to zaregistruje a vyhodnotí to jako chybu. Ale obvykle to nebývá opotřebením turba, ale jen zanesením rozváděcívch lopatek karbonem, kterými se tlak reguluje, nebo zadřením podtlakového ventilu, který tyto lopatky nastavuje. | ||
| |||
Hujer |
| ||
Host | Aby se dala funkce turba vyhodnotit, bylo by třeba provést měření tlaku v reálném čase- typicky na 3 kvalt od cca 1500 otáček do max. Hodnoty pak převést do grafu, kde se krásně porovná křivka požadovaného tlaku řídící jednotkou a skutečneho naměřeného plnícího tlaku. | ||
| |||
Pavel72 |
| ||
Host | Dik,dik panove, na volnobeh je to minim.rozdil.Ja totiz resim problem , ze mi auto nejede tak ja by melo pri nizkejch otackach, je to fakt jak mrtvola az pak jak sepne turbo tak to frci.Zde sem se docetl ze by to mohlo delat saci kanal, ze je dobre ho vycistit a pak nekde sem jeste zde cetl ze nekomu to delalo vypatky a auto mu nejelo a mel jen zanesene sitko v paliv.nadrzi.Jinak na Dg. nic pamet zavad 0, EGR jsem cistil, pal.filtr novej, vzduch.filtr novej, vaha vzduchu vyskousena od kamose.....Nevite jak se dostanu k tem kanalum a ktomu sitku? dik moc. | ||
| |||
Hujer |
| ||
Host | Ono by to chtělo, kdyby ses rozepsal, do kolika otáček to nejede a od kolika to jede. Turbo by to dělat mohlo, kdyby rozváděcí lopatky nechodily v celém rozsahu a tím turbo v nižších otáčkách nedávalo co by mělo. Ale říkám znovu, muselo by se to změřit za chodu motoru někde do kopečka, aby byl motor zatížen. | ||
| |||
z0diaC |
| ||
Uživatel #1221 Registrován: Wednesday 08 August 2007 - 09:51:23Příspěvků: 441 | 1.7 má proměnnou geometrii lopatek ? z0diaC Vectra B caravan CD X18XE ´98 OFF Vectra B caravan Elegance Y22DTR ´01 OFF Corsa B X10XE 3D ´99 OFF Corsa C Z12XE 3D ´00 SPORT Corsa D Z12XEP 3D ´08 COSMO OFF | ||
| |||
pavel72 |
| ||
Host | Zdarec, tak ohledne lopatek to presne nevim, ale asi lopatk.geometrii nemaji, ohledne toho vykonu je to tak ze auto nejede pokut nesepne turbo to znamena kolem 1900-2000ot., pak je to uz v pohode a auto jede a ma tah, nebo kdyz udrzuji ot.kolem 2000 a akceleruji tak to je take OK ale jakmile poklesnou pod 2000 resp nize tak uz opet auto nema vykon. | ||
| |||
Vraňoch |
| ||
Host | A driv to ten vykon pod 2000 melo? Nevim s cim porovnavas, ale motory s turbem s pevnym statorem (bez promenne geometrie) maji vesmes prave tuto vlastnost, tj. do te doby, nez poradne sepne turbo, tak maji relativne maly vykon. Pokud je narust vykonu v oblasti sepnuti turba hodne znatelny, tak bude turbo pravdepodobne OK. | ||
| |||
Hujer |
| ||
Host | Jestli to nemá nastavování rozváděcích lopatek, tak sorry. Pak je tam tedy regulace obtokovým kanálem. Ale v podstatě platí totéž, co jsem psal výše. Je možné, že klapka tento kanál v nízkých otáčkách nedovírá a tím nejde přes turbínu dost výfukových plynů. Hlavně ale nevycházej z toho, jak několikrát píšeš " dokud nesepne turbo". Turbo není ničím spínané, jen regulované podle potřeby plnícího tlaku. Turbína se roztočí, jakmile jdou do výfuku plyny a točí se tím rychleji, čím je plynů více a čím rychleji se točí, tím dává dmychadlo větší plnící tlak. BTW srovnával jsi ten, jak uvádíš nízký výkon s jiným autem? | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |