• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: vectra tuning
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
zlepšení běhu motoru, zvýš. výkonu, sníž. spotřeby- benzín.
Přejít na stranu  1 2 3 4 [5] 6 ... 49 50 51
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
vrgadaa
Tuesday 11 December 2007 - 18:27:39 Citovat
Host
ty otacky z Odkaz
..........................
temer jezdim ecoralye, proste futr plnej a pak vyrazuji (pti brzdeni motorem lpg nedala dobre a ma tendenci triskonut po opetovnem selapnuti akceleratoru na podlahu). Jeste to doladim, aby to nebylo brzda plyn a budu mit spotrebu jako tdicko:-)...
......................
Přeloženo do srozumitelného jazyka, pro optimální funkci je zapotřebí měnit úhel otevření a zdvih ventilů, kompresní poměr, případně délku sacího a výfukového potrubí. Při přechodu do jiného režimu se náhle zvýší měrná spotřeba z nějakých 280 g/kWh na 500 – 800 g/kWh podle míry otevření škrtící klapky, takže přesto, že odebíráme z motoru jen poloviční výkon, spotřeba paliva nijak zvlášť neklesá, spíše naopak. Toto uvádím pro „sportovní řidiče“, kteří drží neustále motor ve vyšších otáčkách bez ohledu na potřebu odebíraného výkonu (na trojku třeba 80 km/h, i když to už vezme pětka). Největší účinnosti a tedy nejmenší spotřeby se dosáhneme, pokud budeme udržovat motor v optimálních otáčkách a pokud možno s plně sešlápnutým akcelerátorem (vyřadit obohacovací systém karburátoru pro plný výkon, jinak si moc nepomůžeme). V běžném provozu téměř nerealizovatelné, lze se tomu přiblížit způsobem jízdy známou z Ekonomy Rallye – rozjet na určitou rychlost odvislou od optimálních otáček motoru, vyřadit, nechat jet na neutrál, při poklesu pod určitou hranici opět zařadit, akcelerovat, dosáhnout určité rychlosti, vyřadit atd.
Jiřik
Wednesday 12 December 2007 - 14:02:13 Citovat
Host
Ahoj, díky za příspěvky, tentokrát jsi nám přispěl fakt hodně, supr. Jinak to je právě ono, když držíš ten motor v točkách a máš málo plynu tak jsou obrovské hydraulické ztráty, tím škrcením vzniká obrovskej podtlak v sacích kanálech. Provoz na plnej plyn možnej není, to už jsi psal, částečnym řešením by mohlo bejt pouštění inertního plynu do sacích kanálů při částečnym zatížení.Ale plyn musí bejt čistej a chladnej, tzn. EGR je tady nanic. Zkoušel jsem to vést z koncového tlumiče přes ventil do sání, ale 16xel má podtlakové čidlo, takže jek klesl podtlak tak automaticky obohatila směs, fungovalo by to jen u motorů s váhou vzduchu, ale pozor, musel by tam být odlučovač vlhkosti, takže nic jednoduchýho.
vrgadaa
Wednesday 12 December 2007 - 16:57:57 Citovat
Host
Clanky pana Cercha si prectete. Jsou tam takove perly, ze treba na udrzovani favorita v rychlosti 50km/hod na rovine (prekonavani ztrat) staci 1,5kW, jenze motor na takovy rezim neni naprosto stavenej. Pak jsou tam clanky o prevodovkach, napr
Odkaz
...
Dobrá převodovka je ta, která má celkovou účinnost vyšší než 93%.
...
Zpřevodování musí být řešeno v součinnosti s motorem ke kterému bude příslušet. Motory sportovní s úzkým rozsahem provozních otáček vyžadují více převodových stupňů (5 – 7), motory velkoobjemové s velkým rozsahem provozních otáček nebo velkým točivým momentem se spokojí s převodovkami čtyřstupňovými.
...
Motory mají sice dostatečný rozsah provozních otáček, ale měrná spotřeba je nejmenší v užších rozsazích provozních otáček a větší počet převodových stupňů je tedy nutností. Obecně je známý fakt, že nejmenším počtem převodových stupňů pro optimální využití výkonu dnešních motorů z hlediska výkonu a spotřeby je sedm.
Yper
Wednesday 12 December 2007 - 18:21:51 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 vrgada: prosím prosím, toho umělce J.Čecha, píšícího pod pseudonymem "Jiříček", mi nepřipomínej. Tenhle rádoby chytrolím a propagátor Bishopa je tedy dílo.
Všude byl. všechno zná a od všeho má klíče.
Koukám, že už se pustil už navíc i do teorie funkce motorů, ABS, brzd.... a jánevímcoještě?!

Po ostatní: klidně si čtěte co chcete a třeba i jeho, ale rozhodně si neberte žádná moudra z jeho elaborátů o olejích a palivech, protože to auto pak můžete rovnou hodit ze skály.

Podle mne před několika lety objevil Internet a rozhodl se v něm se zviditelnit.
Je to novodobý brouk Pytlík. Pro Slováky - Truhlík! :


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Jiřik
Monday 17 December 2007 - 13:24:43 Citovat
Host
Ahoj, jenom bych se připomněl s tou převodovkou, máte-li někdo na c20xe, raději delší zpřevodování(Calibra) nebo z x20xev pokud by tam šla, dejte mi vědět sem: Email dík Jirka
vrgadaa
Monday 17 December 2007 - 17:46:43 Citovat
Host
no ja si zase myslim, ze pan Cech az takovy blb neni, navic o palivech mazivech a bishopech pise docela rozumne
Oleje zde:
Odkaz
Odkaz
Paliva zde:
Odkaz
A bishop:
Odkaz
atd...
..........................................................
Krome bishopa vsechny ostatni slicky motorupy
a jine kraviny zatracuje a to docela rozumne, no tak si tam pridejte i toho bishopa a je to docela objektivni a vycerpavajici cteni.
................................................................
Pokud vim existoval snad jen jeden chemicky kram pouzivany ve 2. svetove v motorech letadel, ktery i pro rozestrileni motorove vany umoznil nouzove doletet i s motorem bez oleje-bishop to nebyl:-)
KopA
Monday 17 December 2007 - 18:05:06 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
Jiriku zkus tady Odkaz v inzerci. Pise ze ma veci z 2.0 hlavu, F18 atd. Treba ji jeste ma.

[ Upraveno Friday 21 December 2007 - 15:54:01 ]

Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg
vrgadaa
Wednesday 19 December 2007 - 21:08:54 Citovat
Host
nejelepsi zlepseni behu motoru delal asi upravce mantzel
Odkaz
Jiřik
Friday 21 December 2007 - 09:15:28 Citovat
Host
Ahoj, to se mi fakt líbí, až na ty kila!Ani ta spotřeba co tam udávaj se nijak zvlášť nevymyká, pokud je pravdivá.Ale cena takovýho motoru a úprav patří pro mě do říše snů.
Mimochodem- mám dobrou zkušenost s olejem 0w-40, teď v mrazech jsou studený starty supr, spotřeba šla dolů a motor jde tišeji.Koupil jsem ten nejlevnější- Mogul ve 4l. kanystru, litr vyšel na 180Kč, je to plná syntetika samozřejmě.
milo69
Friday 04 January 2008 - 20:31:53 Citovat
Host
Čaute Tuneři! Jsem tady novej tak kdybych psal něnjakou blbost tak to přehlednete. Nedavno jsem byl u emisi a zjistil jsem že vypouštím vysoke procento skodlivin do ovzdusi(ale nevim jakych-mel jsem na tom přistroji co je na emisich nejakych 0,9 až 1,17procent asi CO a předepsano je max 0,3) Takže mi bylo zdeleno že mam asi spatny katalyzator! Nemuze to byt i tim ze mi ta moje VeBe zacala nejak moc zrat olej?Vsiml jsem si ze je moznost sehnat aditiva do oleju,ktere by meli "zalepit" netesnosti (kolem pistnich krouzku asi) a zamezit tak dostavaní oleje do spal. prostoru. co si o tomhle myslite?

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 4 [5] 6 ... 49 50 51  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2251 sec,0.1717 z toho dotazů.