• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: vectra tuning
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
zlepšení běhu motoru, zvýš. výkonu, sníž. spotřeby- benzín.
Přejít na stranu  1 2 3 [4] 5 ... 49 50 51
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Jiřik
Friday 07 December 2007 - 10:18:06 Citovat
Host
Ahoj mám další věc- jedna z možností, jak snížit spotřebu je docílení nižších provozních otáček při konstantní rychlosti. Ten můj dvoulitr točí při 140km/h 4000otáček, což je stejně, jako 16xel, kterou jsem tam měl předtím.Je totiž z kadetta 16v stejně jako motor a další věci.Ten převod mi připadá moc krátkej, rozvodovka má navíc značný vůle, takže si myslím, že bude pravý čas na její výměnu.Ale kterou tam dát, pokud chci aby byly převody delší?Nejdelší převody měl c20xe v calibře, nebo bude lepší shánět z vectry X20XEV, pasovala by tam?Pokud někdo odpovíte, budu rád a pokud někdo máte jednu doma, budu ještě radši.
vrgadaa
Friday 07 December 2007 - 11:42:02 Citovat
Host
to jako uz nelti tjuning kazdeho kone navrch, ale spotreba? Vzdyt je top tak jednoduche, chi se sportovne vozit, je zapotrebi vykonne auto (dle mne benzin), ucinnost auta je dana v malem rozmezi dle konstrukce, takze velky vykon-velka spotreba. Chci jezdit pohodlne velka kraksna a tezkas-velka spotreba. Chci setrit, poridim si slaby motor v nafte, nejlepe turbo v mrnavem lehkem pidiaute, extrem byla ta experimentalni VW cerny doutnik 1l/100 ci tak nejak. Motor ma nejaky vykon a tocivy moment a tovarna ma vyvojove stredisko automobilovych inzenyru, kteri zpravidla vi jak k sobe spasovat motor s odpovidajici prevodovkou. Takze ja nechapu, ale preji prijemnou zabavu.
...
pojede-li auto v nizkych otackach nepotahne, muzes si to zkusit, auta u strikacek jezdi i na volnobeh bez plynu (pocitac ridi palivo tak, aby otacky neklesly pod urcitou mez). Nicmene nejlepsi reseni je poridit si auto dle svych potreb, nebo mit auta dve, na usporne kodrcani do prace a nja blbnuti, nevim proc si cast lidi mysli, ze tomu rozumi vic nez vyvojovy pracovnici v automoiblkach. Prijemny tjuning
Lhex
Friday 07 December 2007 - 12:36:25 Citovat
Host
Jiřik napsal ...

...jedna z možností, jak snížit spotřebu je docílení nižších provozních otáček..


Pravda je při vyšších otáčkách motor většinou víc žere, ale stejně tak žere víc i při malých otáčkách když to motor neutáhne, pak když dáš třeba místo čtyřky trojku vidíš že ti dle počítače spotřeba klesla přestože stouply otáčky.. Motor prostě nejmíň žere při optimálních otáčkách, takže k tomu stačí přizpůsobit rychlost a to s libovolnou převodovkou.
Jinak v těhle vyšších rychlostech exponenciálně roste odpor vzduchu - takže bych spíš spotřebu snižoval spíš zlepšením aerodynamiky auta (žádný zbytečnosti a pěkně hladký povrch, vzadu auto do špičky a žádné turbulence..)
vrgadaa
Friday 07 December 2007 - 13:12:09 Citovat
Host
nesouhlasim, zkousel jsem to: maly otacky-mensi spotreba dle palubniho pocitace, ale za cenu niceni motoru (podtoceny motor az do cvakani ventilu-fuj) a jeho zdechleho chovani. Nevim prost je to tak navrzeny, aby se to tocilo pri urcitem rozsahu, proto taky zlatej benzin (jeste lepe LPG-lepsi oktanove cislo), protoze je na tom mnohem lepe nez diesl, skoro dvojnasobny rozsah pouzitelnych otacek. Kdyz potrebuji rychle predjet dam za tri a jedu od 3000 otacek nahoru (tkaovy otacky diesl vubec nema:-), ovsem na druhou stranu ma prav d vetsi ucinnost a zprevodovani do vetsiho kroutaku:-). JInak nejvetsi kroutak ma mlynsky kolo...
VGT
Friday 07 December 2007 - 13:50:36 Citovat
Host
2 vrgadaa: s některými tvými názory i souhlasím, ale nedělej z poradny internetovou hospodu (rádoby vtipné blafy)... Ať se mlaďoši předvedou, se svými tuningovými výtvory. A ty svoje moudra přednášej na"chatu" - ten je na to dělaný a ne tady v poradně. (odpovídat nemusíš). Howgh
Yper
Friday 07 December 2007 - 17:28:17 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
K tomu, aby se dalo objektivně říci, že mi to žere míň tak než onak, je zapotřebí mít palubní PC, který ukazuje okamžitou spotřebu.
Jinak si také myslím, že s převodvkou, která půjde více do tuha, Ti sice klesnou otáčky motoru, ale aby jsi udržel tu správnou rychlost, tak budeš muset motoru více topit, takže nula od nuly pojde.
Jinak srovnávat zde diesely a benzíny je nesprávné, protože oba mají rozdílné druhy klikovek a následně i styčnou plochu lágrů, kdy pro diesel je mnohem větší, aby se velkou zátěží (nižší provozní otáčky motoru) nevymačkávala kompozice a nevznikaly tak větší vůle na šálách.

Jinak vhodnost a nevhodnost převodovky je dilema, ale snad jeden příklad za všechny.
Mnozí z Vás si jistě pamatují na první Favority Šáde. Dělaly se ve verzi 136 - BA96 a 135 - BA91. Obecně platilo, že 136 s větším výkonem (větší kompr. poměr) měla menší spotřebu. To byla pravda, ale jen do doby, než na přelomu let 90/91, začaly dávat nové převodovky. Původní převodovky, při rychlosti 90km/hod. a 5.rychl.stupni, zatěžovaly motor cca 2300 ot./min.
V okamžiku, kdy tuhe těžkou převodovku vyměnili za lehčí, tak otáčky stouply na 2600!
Samozřejmě, že při těchto otáčkách asi i motor více paliva spotřebovával, ale světe div se, v průměrné spotřebě byla celková spotřeba na 100 ujetých kilometrů o 1 litr menší!!!!
Lehká převodovka totiž umožnila, že bylo možno stupně řadit dříve a současně je vyřazovat i mnohem později. Navíc potřebné rychlosti jste dosáhli na kratším úseku a tudíž jste spotřebovali i mnohem méně paliva. Například při jízdě do kopce evidentně motor tahal více!
A vo votom to je!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Jiřik
Tuesday 11 December 2007 - 08:16:12 Citovat
Host
Ahoj, asi jsem se špatně vyjádřil- mám C20XE s určitou převodovkou, která se mi zdá krátká(lehké převody) a stoprocentně vím, že stejnej motor měl v cali delší převody. Není to žádný ždímání motoru nebo přetěžování v nízkých otáčkách, když jedu kolem 140 po rovině nebo do mírného kopce stálou rychlostí tak motor točí zbytečně moc a poznám to podle toho že mám plyn tak 1mm, lepší by byl těžší převod a větší zatížení, tak o 400-500 otáček míň, je mi jasný že snížení spotřeby se nebude týkat městského provozu, jen dálek, taky se nezvýší maximálka, víc než tachometrových 240 to nepojede, ale to mě nezajímá, na to není ani ten šuplík stavěnej.
Lhex
Tuesday 11 December 2007 - 16:15:48 Citovat
Host
To jak píše Yper s Favority je přesný, já měl 136L r.v.1990 a sestra 135 z roku 1991. Do ted jsem nevěděl že byla jiná převodovka, ale fakt je že ta kratší převodovka u 135 jezdila s lepší akcelerací a lepší spotřebou, navíc motor nebyl tak náchylný na seřízený předstih atd. jako ten 136 s delší převodovkou.
Takže podle mě je kratší převodovka většinou lepší, fakt je že silný motor by potřeboval na dálnice asi šest rychlostí...
vrgadaa
Tuesday 11 December 2007 - 17:16:10 Citovat
Host
Takze bez radobyvtipnych kecu:-). Vzpomneli jste favorit, tak odbornik na slovo vzaty na problematiku aut je pan Cech. Nez zacnete auta vylepsovat, mozna by neskodilo si precist clanky tohoto pana, plati obecne, nejen pro ty skodovky, nic lepsiho myslijm na netu neni
Odkaz
...
Jinak i kdyz ma benzin velky rozsah pouzitelnych otacek, tak optimalni pasmo tak siroke nebude, proto se taky prechazi ze 4 stupnovych na 5 i 6 stupnove prevodovky. Zajimavosti je variator v principu treci prevodovka pouzita u jedne z poslednich audin (multitronic Odkaz. Ac treci plynuly prevod a tedy z principu spatne, tak tim, ze si to pocitac ridi, tak, ze motor bezi v optimalnim rezimu, tak spotreba je prakticky shodna s manualem.
...
A zaverem, je opravdu obtizne neco rozumne vylepsovat, tak aby efekt odpovidal vynalozenemu casu a prostredkum a mnohem rozumnejsi je zhodnotit predem sve pozadavky a podle toho si vybrat vuz, nez ho dodatecne kur*it pardon ladit.
vrgadaa
Tuesday 11 December 2007 - 18:16:05 Citovat
Host
Odkaz
.........................................
cituji
tříválec při zalomení kliky po 120° má nevyvážené všechny momenty
...normalni clovek si HTP trivalec nekoupi...
.........................................
řadový šesti, osmi, deseti a dvanáctiválec čtyřdobý je vyvážen úplně
... to je ten sametový chod chlapci:-)...
.........................................
motory do V: úplné samočinné vyvážení mají až dvanáctiválce, většinou jsou ale hodnoty momentů malé a v praxi se zanedbávají.
...vzdyt to rikam, jedine rada a ne ten kram do VE...

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 [4] 5 ... 49 50 51  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1459 sec,0.1158 z toho dotazů.