Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra elektrika |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Ventilátor topení do interiéru |
Přejít na stranu 1 2 3 4 5 [6] 7 8 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
klobouk |
| ||
Host | Tak i ja se pridavam se spatne fungujicim ventilatorem topeni. Resp. jede mi pouze na posledni nejvyssi stupen, ktery nastavim na ovladani digi klimy. Tomuto predchazel zrejmy smrad nejaky spaleny elektriky. Zacal jsem to zkoumat od ventilatoru zpet a narazil jsem na desku s predradnyma odporama, na ktere byl uplne seskvareny kontakt (to byl mozna ten smrad). Jenze jestli to dobre chapu, tak predradny odpory nemaji pro funkci u auta s digiklimou zadny vyznam. Netusite nekdo, kde by mohl byt problem a jak to fixnout? Pripadne nejake schema nemate nekdo? V "Jak na to" zrovna tohle neni. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Pokud tam mas digiklimu tak ta ma samostatny regulator a ty odpory bys tam vubec nemel mit. | ||
| |||
klobouk |
| ||
Host | Tak to je prave celkem zajimavy. Odpory tam totiz jsou, ale nejsou vubec pouzity. Ten regulator, ktery ta klima pouziva bych nasel kde? Kabely vedou nekam do cerny diry v utrobach auta a netusim jak je dal sledovat. Bez schematu jsem ztraceny... | ||
| |||
Yper |
| ||
![]() ![]() Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Klobouk: ..hele, dotaz od Marťase vlastně zněl na to, zda máš digiklimu či nikoliv? Odpověděl jsi jen napůl, tzn., že ty předřadné odpory tam máš nainstalované, ale nejsou zapojené. Kam jdou kabely dovnitř auta, kde se ztrácejí vůbec neřeš! Pokud máš digitální klimu, tak vedou přímo do ní a k té se dostaneš zevnitř auta. To, že Ti klima jede jen na poslední stupeň znamená, že je buď v háji pulsní řízení (v případě digiklimy) a nebo uhlíky s komutátorem jsou v háji. Nejprve se podívej na stav ventilátoru a ještě lepší je, aby jsi odpojil přípojný konektor ventilátoru a na něj připojil digitální multimetr, který bude měřit stejnosměrné napětí do 20V. Pak zapni klíček v zapalování (nebo i nastartuj) a zkus na ovladači ventilátoru přidávat - nělo by se Ti na multimetru objevit napětí - jakékoliv (zprvu bude kolísat a čím větší stupeň tím se hodnota bude držet. Pak víš, že napětí na ventilátor jde i při nižších stupních regulace a závadu hledej v motoru ventilátoru. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! ![]() Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel ![]() BMW K1200 LT - auto na dvou kolech ![]() | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Yper napsal ... 2 Klobouk: ..hele, dotaz od Marťase vlastně zněl na to, zda máš digiklimu či nikoliv? Neznel, on pise, ze ma Digiklimu. | ||
| |||
klobouk |
| ||
Host | Tak jsem to promeril multimetrem jak radil Yper a napeti se bez problemu menilo v zavislosti na zvolenem stupni vetrani. Desku s odporama jsem uplne odstrihnul (jinak se to nedalo. konektor na desce byl uplne zapeceny) a ventilator propojil pres cokoladu.. Zkusil jsem to a vse fungovalo ok.. ![]() | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500![]() ![]() Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | no,to se u načlého vynutí i sjetejch uhlíků stát může.Zkus zkontrolovat ten ventilátor. Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... ![]() | ||
| |||
Yper |
| ||
![]() ![]() Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | klobouk napsal ... Tak jsem to promeril multimetrem jak radil Yper a napeti se bez problemu menilo v zavislosti na zvolenem stupni vetrani. Desku s odporama jsem uplne odstrihnul (jinak se to nedalo. konektor na desce byl uplne zapeceny) a ventilator propojil pres cokoladu.. Zkusil jsem to a vse fungovalo ok.. ![]() Pořád mi to ale nesedí. Deska s předřadnými odpory tam byla. Dráty s konektorem vedly do ní - kolik pinů měl ten konektor? Ty jsi tedy ten konektor odpojil a propojil jej napřímo s ventilátorem. Do té desky s předřadnými odpory vedlo ještě něco? Jiný kabel? Jde mi totiž o to, aby jsi neodrovnal tištěný spoj v digiklimě, který nemusí být na vysoké proudy (spotřeba ventilátoru) stavěn. Ono to bude fungovat, ale jde jen o to jak dlouho. Ovládání výkonu ventilátoru, tedy samotných otáček motoru se provádí několika způsoby. Buď postupným zvyšováním napětí, čímž se otáčky motoru ventilátoru zvyšují a nebo pulzně - tedy napětí je stále stejné, ale mezera mezi jednotlivými pulzy se zkracuje (otáčky stoupají) a nebo prodlužuje (otáčky klesají). Vše řídí digiklima, ale zda samotná digiklima je stavěna i na to, aby napájela přímo samotný ventilátor, tak to nevím, protože nemám schéma. Možná že to, co se jeví jako předřadný odpor není předřadný odpor, ale výkonový tranzistor na vyšší proudy, který pracuje ve spínacím režimu a je na něj přivedeno to řídící napětí z digiklimy, protože ta to nemusí sama utáhnout - tu spotřebu ventilátoru a tenhle tranzistor pak pouští vyšší proud na ventilátor, protože to snese, přičemž co dostane z digiklimy jako řídící signál, to pustí přes pojistku z baterie, ale v mnohem větším proudu. Pokud ten "předřadný" odpor máš vyjmutý, tak by to chtělo sem dát jeho fotografii a mohli jsme říci je to tak a nebo jinak. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! ![]() Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel ![]() BMW K1200 LT - auto na dvou kolech ![]() | ||
| |||
klobouk |
| ||
Host | Fotku nemam, ale bylo tam zhruba tohle: Coz by mely byt ty odpory. Do toho byl zapojeny 5 pinovy konektor, ale pouzite byly piny jenom dva. Do kazdeho z pinu pak vedl par kabelu (jeden hodne tlusty a jeden tenky), z kterych pak sly draty na ventilator. Mezi nima nebylo zapojene nic z te desky. Jakym zpusobem je resena regulace tech otacek je otazka. Bez schematu na to neumim odpovedet. | ||
| |||
klobouk |
| ||
Host | Tak znovu ten obrazek: | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 3 4 5 [6] 7 8 | |