• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra elektrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Automatické rozsvěcení světel
Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5 6 7 8
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Anonymní
Monday 07 August 2006 - 11:02:05 Citovat
Host
Nejsem odborník, spousty let jsem jezdil jako strojvedoucí a tloukli nám do hlav, že k nejhoršímu opalování kontaktů dochází při rozepínání kontaktů (odpadání).Proto byla některá relata nemluvě o stykačích se zhášecí komorou.
Zdeněk
Monday 07 August 2006 - 11:10:07 Citovat
Host
Hezký den. Jak si to tu pročítam, tak mně napadla myšlenka zapojit dvě relátka. Jedno slabší pomocné ke sepnutí hlavního (pracovního) a snad by se tím zabránilo tomu opalování kontaktů.
macil
Monday 07 August 2006 - 11:14:27 Citovat
Host
To, čo tu popisoval Dmcd môže mať za následok skôr prúdové prehrievanie kontaktov relé kvoli nedostatočnému prítlaku a teda zvýšenému prechodovému odporu.
Tomin
Monday 07 August 2006 - 11:24:09 Citovat
Host
To macil:
K tomu taky nedojde, ten mensi pritlak je pouze po malou dobu. Jakmile se tranzistor plne otevre, je na nem ubytek 1V (ja pouzil mosfet a tam je 0.5V), takze rele je 100% pritazeno.

To Zdenek:
Myslim si ze pravdepodobnost poruchy dvou relatek uz bude vyssi nez pravdebodobnost problemu
opaleni kontaktu jednoho rele v tomto zapojeni.

Ja bych to neresil. Myslim si, ze se to trivialni rozsveceni svetel posunulo uz do trochu akademicke debaty.
Dmcd
Monday 07 August 2006 - 11:29:21 Citovat
Host
Kluci, pozor ja jen ventiluji svoje nazory - nemluvim (teda co se tyka automatiky) z vlastni zkusenosti - jen upozornuji na nedostatky ktere z pohledu navrhare vidim - v prispevku pisu ze se to MUZE stat - tzn. nemusi - to ukaze cas...
jinak dve relatka jsou opravdu na nic - je tam vetsi poruchovost - lespi je pouzit komparator nebo Smith-hradlo - ale to je opravdu uz vice odbornejsi zalezitos...

jak pisu - toto zapojeni funguje (celkem) spolehlive!!! (to celkem je tam kvuli prip. moznym problemum ktere jsem popsal a mohou se vyskytnout)
Petr A-C C14NZ
Monday 07 August 2006 - 13:13:29 Citovat
Host
POZOR !!! Spatne jsi pochopil zapojeni konektoru K59 !
Ja bych mel strach z jine veci. V tvem zapojeni jsi spojil ke svetlum i "pristrojovku" !!!! To neslouzi k napajeni pristrojovky ale jako informace pro automat, ze doslo k normalnimu zapnuti svetel otocnym vypinacem. Pri aktivnim automatu nedojde k rozsviceni pristrojovky a ztlumeni osvetleni u zarizenich. Kdyz to mas tak zapojeno tak vlastne dodavas napajeni za pojistkou pro MID(DID,TID, radio,regulace dosahu svetlometu, ...) hrozi, ze v pripade zkratu tyto zarizeni vyhori !!! V lepsim pripade, v horsim auto !
Dalsi vec je , ze nektere vozy maji rozdelenou pravou a levou stranu a ... no proste je toho trochu vice.
NEchci strasit.
Palic
Monday 07 August 2006 - 13:22:14 Citovat
Uživatel #437
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 07:12:36
Příspěvků: 493
jelikoz elektronice moc nerozumim tak jen muzu souhlasit s Petrem, pro lepsi funkci je potreba oddelit jednotlive okruhy, treba AG ma spolecny vodic pro levou i pravodu stranu obrysovych svetel, VB jiz nikoliv, dlae pokud to takto spojis tak tester zarovek se splasi a nenahlasi ti vadnou zarovku pri prepaleni...... dale to muzze zpusobit i to ze kdyz nechas pri vypnutem klicku u VB prepinac blinkru v jine poloze nez vypnute blikny tak ti budou sviti svetla obrysova obe (a ne jako predtim jen pulka u ktere je prepinac bliken prepnuty)........dalsi vec kterou neni radno prehlidnout je vypnuti automatiky pri prepnuti svetel do polohy obrys (toto zapojeni to neresi)..... jinak co se tyce spinaciho opbvodu relatka tak toho bych se nebal, je mozne pouzit cokoliv (tranzistor plus §RC obvod, nebo operak plus RC obvod, ci uPC a k nemu tranzistor, tady se meze fantazije nekladou)........ pripojeni na konektor bych vylepsil pouzitim diod... (pro oddeleni jednotlivych vetvi)..........



Astra K ST, B16DTR
Astra J ST, A14NEL
Vectra B Caravan, X20XEV
Zdeněk
Monday 07 August 2006 - 13:44:00 Citovat
Host
Ja se domníval,že je to správné.Radost byla veliká,že svítím kompletně a nemusím myslet, že za snížené viditelnosti nebo již za šera zapomenu otočit hlavním vypinačem světlometů.Poraďte, jak automat správně připojit k patici pro denní svícení.Dík
Petr A-C C14NZ
Monday 07 August 2006 - 13:54:28 Citovat
Host
To schema co jsi pouzil nejde kompletne nabastlit na konektor K59. Musel bys tam jeste doplnit par soucastek aby to fungovalo jak ma.
Petr A-C C14NZ
Monday 07 August 2006 - 14:05:55 Citovat
Host
to Palic : Mohl bys me kontaktovat na mejl ? Vy to tu mate jaksi zakodovane . Dik
PetrACC14NZ(zavinac)seznam(tecka)cz

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5 6 7 8  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1649 sec,0.1325 z toho dotazů.