• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Tankovat Shell V-Power?
Přejít na stranu  1 2 3 [4]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Václav GT
Tuesday 30 August 2005 - 07:48:25 Citovat
Host
Ten přepínač je vskutku jen "proklemování" vývodů z ŘJ.
Motor C20XE: komprese 10,5, přepínač 95-98.
Motor C20NE: komprese 9,2, přepínač 91-95.
Motor X20XEV: nemám techn. data
Plný výkon motor vydá vskutku jen na palivo s vyšším oktanovým číslem (na které je motor stavěný), neboť ŘJ v tom případě nastaví vyšší přestih a ve spalovacím prostoru se dosáhne vyšších expanzních tlaků. Neplatí však, že po natankování víceoktanového benzínu do jakéhokoliv motoru ( který na to nebyl konstruován) dosáhneme vyššího výkonu - spíše mu můžeme uškodit.
Yper
Tuesday 30 August 2005 - 08:12:38 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Václav GT: Ano, to je rovněž pravda. Bylo to tady v minulosti psáno několikrát. Zkušenosti těch co vysokooktanový benzín používají jsou takové, že se motor zklidní - je to právě dáno menší rychlostí hoření, která je dána vyšším obsahem aromatických uhlovodíků, které zajišťují ono navýšení OČ. Ty prostě potřebují vyšší kompresní poměr, aby hořely tak, jak mají.
Pokud podle stylu jízdy nedojde k poškození sedel ventilů a samotných ventilů, protože směs hoří ve větší míře ještě ve výfukovém potrubí (narozdíl od předepsaného paliva, kde hoření probíhá díky nižšímu obsahu aromátů rychleji), tak dochází navíc ještě k silné karbonizaci v celém spalovacím prostoru. Proto není vždy úplně to pravé ořechové používat víceoktanové palivo do motoru se "středním" kompresním poměrem.
Pokud je pak spalovací prostor zakarbonizován, dochází po čase k zamozápalům i u paliv s větším OČ, protože karbon na hlavě pístu a stěně hlavy válců se chová jako žhavící svíčka.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 [4]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1584 sec,0.1267 z toho dotazů.