• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
ventilátor topení omega "C"
Přejít na stranu  1 [2] 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Legend
Friday 24 December 2010 - 17:05:25 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Tady jsem hodil schéma zapojení Odkaz
Omega A to má řešené úplně jinak, tam může odejít akorát předřadný odpor u ventilátoru, nevím ani kde přesně je, potom by fungovaly jen některé rychlosti a nebo odešel přímo přepínač. To už se zjistí proměřením podle schématu.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Jakub
Friday 24 December 2010 - 17:29:26 Citovat
Host
Jestli máš na mysli to kolečko se kterým fyzicky otáčíš a tím určuješ rychlost větráku, tak ten jde, prootže jsem ho zkoušel měnit a je to to samy... takže odpory ju ? to sou ty co jsou přímo na ventilátoru pod torpédem ?
Rob2
Friday 24 December 2010 - 19:02:42 Citovat
Host
Díval jsem se na schéma: Pokud Ti fungují první tři rychlosti a čtvrtá již ne, viděl bych vadu v přepínači. První tři rychlosti jedou postupně přes rezistory. Pokud by byl některý vadný, některá rychlost (i další předchozí - nebudu rozebírat) by nešla. To u Tebe, jak píšeš, není. Čtvrtá rychlost je vlastně třetí s využitím jednoho z rezistorů seriově zapojených pro rychlosti 1-3 pro další snížení odporu. Pátá rychlost je "napřímo", tj. bez rezistorů. Pokud tedy jde rychlost 1-3 a dále nic, jde o vadu přepínače, příp části vedení, nikoliv vadu rezistorů. Vycházím ze zapojení od Legenda. Rezistory by měly být u motoru, ale opakuji: Pokud jde rychlost 1-3 normálně (postupně se skokově zvyšují otáčky), nejde o vadu rezistorů (typicky přerušení). Napiš výsledek.
Jakub
Friday 24 December 2010 - 19:11:57 Citovat
Host
Výsledke je takovej, že 1 rychlost jde, 2 taky a třetí jde stejne jako druhá a stejne je na tom i 4 a poslední rzychlost nejde vubec,jako kdyby se to vyplo.... a včera jsem zkoušel vyměnit ten přepínač co je vlastne na palubní desce nad táhlama míchání vzduchu a rozdělení do prostoru kabiny a bylo to stejny.. ale muu rict ze parkrat se mi už stalo že treba za jízdy to foukalo pak to přestalo a začlo treba za 2 min znova foukat... jako by kontakt...
Rob2
Friday 24 December 2010 - 19:47:04 Citovat
Host
Stručně: U první až třetí rychlosti se postupně snižuje odpor (vyřazují se rezistory zapojené v sérii). U čtvrté také, ale již paralelním připojením rezistoru z momentálně "nevyužité" větve k rezistoru nejblíže motoru. Pátá rychlost je bez rezistorů - proud prochází přes spínač přímo. Takže: Vadný přepínač, nebo vadný kontakt. A jak píšeš, ono se to tak i projevuje. Hledej!
PS: Pokud by byl vadný některý z rezistorů, nešla by rozhodně první rychlost. A protože Ti nejde ani pátá rychlost, kde je motor již "natvrdo" přes přepínač, je to pro mne vcelku jasné viz. výše. Ale opakuji, že vycházím ze schéma od Legenda. Pokud to máš v autě jinak, nemohu sloužit.
Rob2
Friday 24 December 2010 - 19:50:05 Citovat
Host
Dovětek: Rezistor se přetížením vždy přeruší (přepálí se odporová vrstva, pokud je drátový, tak drát)
KopA
Friday 24 December 2010 - 21:49:10 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
Spínač asi ne ten znám - je to takový kolečko a vevnitř je to udělaný přes kuličku. Muselo by to bejt od tý kuličky úplně prodřený nebo kulička chybět nebo by tam musela být obrovslá vůle ale myslím si že samo nemůže dojít ani k jednomu. Jedině že by se v tom někdo vrtal a něco pokazil.

Hledal bych tedy chybu ve vedení (v drátech) hlavně pro tu poslední rychlost - třeba podle barvy kabelu z toho schématu (neviděl jsem).

Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg
Rob2
Friday 24 December 2010 - 22:17:21 Citovat
Host
KopA: Vycházím pouze ze schéma a z chování motoru ventilátoru. Omegu "A" jsem nikdy neměl a v "B" ten regulátor je elektronický a řízený řídící jednotkou topení, takže něco jiného. Každopádně když nejde Jakubovi pátá rychlost, kde přes přepínač vlastně pouze prochází proud bez "další úpravy", je možnost jenom onen přepínač (opálené kontakty, vyhřáté pružné části), vodiče (přerušený třeba i od hlodavců) a konektory (oxidace, vyhřátí vlivem přechodového odporu,.. a to všechny "po cestě", tzn. i u motoru topení) Pokud, jak píšeš, je ten přepínač naprosto bezporuchový, tak zbývají výše zmíněné dvě možnosti. Potom tedy samozřejmě nevím, zda motor nemá vestavěnou třeba tepelnou ochranu, zda nejsou uhlíky KO,.... Ale protože v některých polohách přepínače jede, tak bych poruchu motoru upozadil. Chce to prostě hledat a měřit. Začal bych asi za přepínačem, pokud je k němu přístup. Je-li za ním vše OK, potom už jenom vodiče k motoru a konektor na něm.
Jakub
Saturday 25 December 2010 - 17:22:07 Citovat
Host
No a nemohlo by to být tím, že ten ventilátor občas drhnul o kryt.. a dělalo to takové nepěkné zvuky... že by se ten dopor přetížil a vypálil... koukal jsem ted na ten přepínač a to je jen šoupání plechu přes plech pomocí kolečka... a i ten přepínač jsem vyměnil za jiny..a bylo to to samy...
Rob2
Sunday 26 December 2010 - 12:16:04 Citovat
Host
Rezistory jsou až do rychlosti "3" zapojené v sérii, přínačem se postupně vyřazují. Pokud by se přepálil např. rezistor mezi bodem 4 a 5 (u motoru), přes který je veden proud rychlosti "1", tak by prostě motor na tuto rychlost nešel. Neměl by kudy téci proud. "2" a násl. by šly normálně. A pokud nejde rychlost "5", kde již žádné rezistory nejsou, tak je to tak, jak jsem již psal. Ještě je možnost odzkoušení motoru přímo na konektoru, ale nevím, jak je přístupný - nikdy jsem Omegu "A" neměl a ani u "B" jsem se k motoru nepotřeboval dostat. Chvíli se dívej na schéma a určitě ho pochopíš (myslím vážně, bez podtextu) Jde o část S3 a M3 zcela vpravo. Třeba si schéma zkopíruj a různobarevně si vyznačuj proud při jednotlivých polohách přepínače. Jinak fakt pomoci nemohu.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1690 sec,0.1350 z toho dotazů.