• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
ventilátor topení omega "C"
Přejít na stranu  [1] 2 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Laďa
Tuesday 23 November 2010 - 18:42:36 Citovat
Host
ahoj nefunguje ventilátor topení neví někdo kde může být problém?
mates
Wednesday 24 November 2010 - 08:39:10 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
No může být prdlá pojistka nebo je spálenej...

[ Upraveno Wednesday 24 November 2010 - 08:41:43 ]

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
Legend
Wednesday 24 November 2010 - 09:57:47 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
S nejvyšší pravděpodobností odešel elektronický spínací člen veltilátoru, je to častá závada u Omegy. Najdeš ho po demontáži spolujezdcovy schránky, je vsunutý do systému ventilace a vedou do něj 2 samostatné kabely od větráku - červený a hnědý a jeden vícepólový konektor. Na demontáž schránky bys měl někde v poradně najít návod.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Jakub
Thursday 23 December 2010 - 17:18:17 Citovat
Host
Já bych chtěl tímto vláknem pokračovat, ale jde o Omegu A 2.0i bez klimy, na ventilátoru jdou jen první 3 rychlosti a na 4 rychlost to jde stejne jako na treti a na patou to nebeží vůbec... muzete mi někdo poradit, možná bych uvítal kdyby i někdo neměl komplet ventilator, protože tenhle hučí a je naštíplej a chvilema drhne o ty kryty... díky
Rob2
Friday 24 December 2010 - 08:32:44 Citovat
Host
Legend: Ten výkonový obvod je špatně konstruovaný - psal jsem o tom v "Omega ostatní". Konstruktéra bych snad ani nechtěl poznat..... (ner!
JardaB
Friday 24 December 2010 - 10:02:44 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Tak to je otazka - ono je pocitano s chlazenim proudicim vzduchem a nejakym stavem ventilatoru. Pokud je ventilator pridreny a filtr na vstupu nepropustny, tak se to upece u kazdeho auta...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Rob2
Friday 24 December 2010 - 11:44:28 Citovat
Host
JardaB: Ani jedno nebylo. Tranzistory jsou "zbaveny" křidélka sloužícího pro uchycení šroubem a jsou přiletovány na základní desku, přes kterou se odvádí teplo do chladiče (ten je v kanálu). Letování zřejmě nebude "to pravé ořechové" už proto, že v mém případě byl odletován (a tím i upečen) pouze jeden tranzistor, který se vnitřně zkratoval. Tím samozřejmě funkčně vyřadil ostatní dva paralelně zapojené a motor ventilátoru se rozběhnul naplno. Navíc součástky, které je nutno chladit, je dobrým zvykem umisťovat přímo na chladič a to včetně využívání teplovodivých past. Zde je chlazení provedeno přes spoj, což způsobuje horší odvod tepla (tepelný most). Dělám v elektronice dlouho (víc než 30 let), ale takovou konstrukci jsem ještě neviděl __; Asi jsem toho ještě viděl málo ^au
PS: Už samo tepelné namáhání při letování tranzistoru na desku je trochu úlet. Pokud použiješ nízkoteplotní pájku, tak hrozí odletování ztrátovým teplem za provozu. Pokud bude pájka standardní, je tranzistor "štěstím bez sebe"
JardaB
Friday 24 December 2010 - 12:29:05 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Ja teda konkretne tohle nevidel, ale neni ten tranzistor normalne pro SMD montaz, tusim pouzdro D2PACK? Pak to moc jinak nejde. S pajenim neni zadny problem, to jsi jeste asi nevidel bezne pajeni pretavenim ve vyrobe... Ty soucastky jsou na to delany, to neni jako kdysi.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Rob2
Friday 24 December 2010 - 13:09:50 Citovat
Host
SMD skutečně není. Jde o pouzdro TO220 s uříznutým křidélkem. Konkrétně jde o FET tranristor BUZ 102 (náhrada by měla být IRFZ 48, ale pokud si pamatuji, má trochu jiné el. parametry). Ostatní součástky provedení SMD. Hernajs, zase jeden pochybovač.... (ner!
Jakub
Friday 24 December 2010 - 16:20:36 Citovat
Host
poradíte mi někdo ?

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1416 sec,0.1086 z toho dotazů.