Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
poloosy omega b |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
PEPIN |
| ||
Host | Mam vadne manzety na poloosach zjistoval jsem ceny cela sada 650kc coz jse mi zda levny chtel jsem jse zeptat jestly je to slozita prace???? | ||
| |||
KopA |
| ||
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e! Uživatel #825 Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15Příspěvků: 824 | Podle me celkem jo. Nebo spis narocna na vybaveni. Poloosy museji ven takze by se hodil zvedak aby se dalo pod autem chodit. Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg | ||
| |||
omegalukin |
| ||
Host | O víkendu jsem měnil gufera poloos v diferenciálu na O-B. Před opravou jsem zde hledal nějaké rady, bohužel jsem nic kloubného nenašel. Rád bych tedy přispěl několika postřehy... Abych mohl v diferenciálu vyměnit gufera, musel jsem poloosy vymontovat. Je to vcelku jednoduché, za zadním kotoučem je poloosa upevněná 6 imbusy č. 8 k náboji kola. Vždy je lepší povolit spodní šroub zad. tlumiče, aby se povolená poloosa dala lépe vytáhnout do boku. Pokud nemáte pomocníka, přivažte si povolenou poloosu pomocí provázku nebo drátu k zad. pružině, aby se neopírala o brzdovou trubku. Poloosa je do diferenciálu zasunutá tisícihranem, který má pojistný kroužek. Ten klade odpor při vytahování poloosy ven, proto je nutné mezi hranu diferenciálu a poloosu (pozor na ozubený kroužek snímače ABS) vložit např. úzký sekáček a poloosu vycvaknout ven. Samotná gufera jdou vytáhnout montpákou, ta nová je lepší postupně usazovat pomocí dřevěného špalíku + kladiva, případně gumové paličky. Při zpětné montáži poloos do diferenciálu se opět musí překonat odpor pojistného kroužku v tisícihranu. Po nasunutí poloosy do diferenciálu použijeme již zmiňovaný dřevěný klín, který přiložíme na plechový konec poloosy za manžetou (ve směru k diferenciálu) a úderem poloosu zarazíme na místo. Při uvedené opravě je samozřejmostí kontrola oleje. Originál GM olej je velmi drahý, domnívám se, že se jedná o částku kolem 1200,- Kč/litr. Já použil Shell Spirax AX 80W-90. Olej jsem komletně vyměnil, starý jsem odsál přes napouštěcí otvor pomocí hadičky a velké injekční stříkačky... | ||
| |||
Standa |
| ||
Host | Origo olej do diferaku pro OB, kupovany primo v Opelu - 1litr - cca 320Kc. Coz mi neprijde jako drahy. | ||
| |||