Témata příspěvků | |
PEPIN | Mam vadne manzety na poloosach zjistoval jsem ceny cela sada 650kc coz jse mi zda levny chtel jsem jse zeptat jestly je to slozita prace???? |
Poslední odpovědi | |
Standa | Origo olej do diferaku pro OB, kupovany primo v Opelu - 1litr - cca 320Kc. Coz mi neprijde jako drahy. |
omegalukin | O víkendu jsem měnil gufera poloos v diferenciálu na O-B. Před opravou jsem zde hledal nějaké rady, bohužel jsem nic kloubného nenašel. Rád bych tedy přispěl několika postřehy... Abych mohl v diferenciálu vyměnit gufera, musel jsem poloosy vymontovat. Je to vcelku jednoduché, za zadním kotoučem je poloosa upevněná 6 imbusy č. 8 k náboji kola. Vždy je lepší povolit spodní šroub zad. tlumiče, aby se povolená poloosa dala lépe vytáhnout do boku. Pokud nemáte pomocníka, přivažte si povolenou poloosu pomocí provázku nebo drátu k zad. pružině, aby se neopírala o brzdovou trubku. Poloosa je do diferenciálu zasunutá tisícihranem, který má pojistný kroužek. Ten klade odpor při vytahování poloosy ven, proto je nutné mezi hranu diferenciálu a poloosu (pozor na ozubený kroužek snímače ABS) vložit např. úzký sekáček a poloosu vycvaknout ven. Samotná gufera jdou vytáhnout montpákou, ta nová je lepší postupně usazovat pomocí dřevěného špalíku + kladiva, případně gumové paličky. Při zpětné montáži poloos do diferenciálu se opět musí překonat odpor pojistného kroužku v tisícihranu. Po nasunutí poloosy do diferenciálu použijeme již zmiňovaný dřevěný klín, který přiložíme na plechový konec poloosy za manžetou (ve směru k diferenciálu) a úderem poloosu zarazíme na místo. Při uvedené opravě je samozřejmostí kontrola oleje. Originál GM olej je velmi drahý, domnívám se, že se jedná o částku kolem 1200,- Kč/litr. Já použil Shell Spirax AX 80W-90. Olej jsem komletně vyměnil, starý jsem odsál přes napouštěcí otvor pomocí hadičky a velké injekční stříkačky... |
KopA | Podle me celkem jo. Nebo spis narocna na vybaveni. Poloosy museji ven takze by se hodil zvedak aby se dalo pod autem chodit. |