• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Výpadky motoru 2,0 Di (X20DTL)
Přejít na stranu  [1] 2 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Yper
Thursday 02 April 2009 - 20:49:18 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Vážení, já vím, že je to nezvyklé, ale potřebuji vědět zda někdo z Vás už neřešil podobnou závadu:
při plynulé jízdě a zahřátém motoru dojde k okamžitému odstavení motoru. Bez jakékoliv hlášky či nepravidelného chodu motoru. V okamžiku, když chci znovu nastartovat, tak po vypnutí a následném zapnutí klíčku se nerozsvítí vůbec kontrolka dianostiky motoru, která by pak následně před startem zhasla. Prostě je totálně mrtvá.
Současně ať točíte startérem jakkoliv dlouho, tak k naskočení motoru nedojde.
Když se motor nechá cca 10 minut odpočinout a znovu se zapne klíček zapalování, tak kontrolka diagnostiky motoru se rozsvítí (podle stavu vychladnutí na krátko či normálně) a v tem okamžik motor naskočí na první převalení kliky. Nicméně ujede se pár kilometrů a dojde k té samé situaci - motor zdechne jako když vypnete klíček v zapalování.
Protože jsem to za poslední táden měl několikrát, tak jsem vypozoroval, že v jednom případě dokonce kontrolka poruchy motoru, když jsem zapnul klíček v zapalování, poblikávala. Nechal-li jsem pak motor odpočinout déle, tak se rozsvítila, proběhl test a motor bezchybně naskočil.
V okamžiku, kdy se motor rozběhne, tak není žádná porucha diagnostikována a rovněž tak ani diagnostika na PC nic nepřečte. Poze v jednom případě se zaznamenalo - porucha hl. relé ŘJ.
Původně jsem si myslel, že by to mohlo být něco s čerpadlem a ochlazoval jsem jej vodou, ale to nepomohlo - navíc kdyby odcházela elektronika v něm, tak by se to projevovalo postupně a sníženým výkonem atp.
Pak jsem si myslel, že by to mohl bý elektromagnetický ventil přípustě paliva na čerpadlo - podle mne také ne, protože to by se zprvu projevilo cukáním.
Rovněž jsem si myslel, že bby to mohlo být čidlo otáček kliky, podle kterého ECU řídí vstřikovací čerpadlo - když jej ovšem odpojím, tak kontrolka diagnostiky se normálně rozsvítí a motor lze natočit a pak jde v kolísavém režimu a tuším trvale svítí porucha motoru.
Já osobně si myslí, že by to mohlo bý ono relé, které napájí elektroniku samotného čerpadla a nebo samu ECU. Jenže já mám manuál jen na benzínové motory a potřebuji vědět, kde se ono relé nachází - táži se Vás, kteří máte přímo tento typ motoru a víte to a nebo i těch co jej nemáte, ale máte manuál, ve kterém je i popis pro tento typ dieselového motoru.
Díky všem, kdo mi dají info.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Vraňoch
Thursday 02 April 2009 - 21:09:35 Citovat
Host
Ahoj, tenhle motor nemam, ani na nej nemam manual, ale z toho, co popisujes bych taky hadal ECU, bud nejakou soucastku vevnitr nebo jeji cele napajeni. Kdyz pujdes po kabelu, tak se k rele nedostanes? Hadal bych, ze bude nekde dost pobliz. Zkus guuglit "wectra wiring diagram" - vypadne toho docela hodne. Namatkou me docela zaujal web Odkaz .
Lhex
Thursday 02 April 2009 - 21:44:55 Citovat
Host
jen tohle mám
červená šipka relé


do a po roce 1998 jiné jednotky


Yper
Thursday 02 April 2009 - 21:54:03 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Lhex: ..jo, díky Ti mooc za názorný příklad - obrázek. Takže je to umístěno na straně řidiče v palstové krabičce, kde je současně i jednotka žhavení (s chledičem), dvě relé a mezi nimi jsou dvě 30A pojistky.
Takže už jsem doma a vím kde to je.
Kamrád mi říkal, že jeho tchám měl něco podobného také na autě. Sice to byla jiná značka, ale porucha stejná a bylo to relé, které se přehřívalo a dělalo tuhle paseku.
Ráno se do práce dostanu, protože auto bude chladné, ale pro jistotu sundám i víčko z krabičky, aby se tam to teplo nekumulovalo. Pak jej zkusím v práci sehnat a vyměnit a uvidím co to udělá. A co je to relé označené číslem 92? K čemu slouží?

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Legend
Thursday 02 April 2009 - 22:03:09 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
To relé mě teď taky napadlo, to by odpídalo příznakům. Ono je spínáno přes ECU, ale spíná i proud do ECU, to by vysvětlovalo, proč při vyskytnutí závady nesvítí kontrolka motoru. Navrhuji jednoduché proměření: zde jsem hodil schéma Odkaz je vidět, že napští z relé vede i na páčku tempomatu - červený kabel, tak závadu nasimuluj a hned jak vypne motor, změř napětí na tomto kabelu, pokud tam nebude 12V, tak bude špatné relé. Je to relé K114 a spíná všechny důležité komponenty včetně vstřikovacího čerpadla.

[ Upraveno Thursday 02 April 2009 - 22:05:54 ]

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Yper
Thursday 02 April 2009 - 22:23:41 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Legende taky moc děkuju. Hlavně při vyskytnutí závady zkusím to s těmi kabely na tempomatu. Zem mám vzít normálně na kostře proti tomu červenému kabelu - tedy takhle jsem to pochopil. Je tak?
Jinak nerozumím těm označením těch relé.
Od Lhexe mám údaj na relé 92 a 90, které je v pastová krabičce spolu s jednotkou žhavení a těmi dvěma pojistkami.
Ale Ty Legende píše o relé 114 - tak to nevím které to je? Napověz mi prosím.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Legend
Thursday 02 April 2009 - 23:07:00 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Yperite, je to tím, že já mám schéma z TIS2000 a tam to je označené originálně, včetně barev kabelů, čísel pinů, ale Lhex to má z jiného programu, který není jen pro Opely, ale i na jiné značky aut, tak se do určité míry liší značení. Podle barev kabelů můžeš úplně přesně určit, o které relé se jedná, kdyby se umístění třeba lišilo než jak je na obrázku.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Yper
Friday 03 April 2009 - 07:00:22 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Legend: ..o:k:, takže se jedná stále o jedno a to samé relé.

Dnes ráno, před cestou do práce, jsem z plastové krabičky kde je umístěna jednotka žhavení a obě zmiňovaná relé, sejmu pro jistotu víčko, aby se to lépe ochlazovalo, ale asi to bylo i zbytečné, protože pokud je motor studený a nedosáhne teploty k 90°C, tak se to nestane.

Každopádně když jsem přijel do práce a zaparkoval, samozřejmě bez jakéhokoliv problému, tak jsem ono zmiňované relé vyjmul - má černou barvu a po zapnutí klíčku se to chovalo přesně jako při té zmiňované poruše. Kontrolka diagnostiky se při prvotním testu nerozsvítila a motor nešel natočit.
Takže dnes dopoledne pojedu ke Zdendovi Palicovi a podíváme se na to. Kávu sice nepiju a ani dochtor mi ji nedoporučuje, ale jedna za čas u něj neuškodí a podíváme se na to - hlavně zda nebude mít nějaké relé do foroty! _;
Zatím všem co mi dali nějaký odkaz atp. děkuju kamarádi. !!(a)
Hlavně si užijte sraz!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Friday 03 April 2009 - 19:50:26 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Další info:
zhruba okolo 10:00 h. jsem byl u Palice a vyměnili jsme relé. Současně s tím jsme vyjmuli i jednotku řízení a několikrát připojili konektory (mám dva) a odpojili, aby se případná oxidace na kontaktech odstranila.
Pak jsem jel do práce a zahřál cestou motor a ještě jsem záměrně jezdil po závodě na nízký převodový stupeň a motor dále zahříval. Dokonce jsem jej zahřál o více jak cca 5°C, než když docházelo k onomu výpadku. Motor se choval O.K.
Tak jsem si mnul ruce. Ve 12 ho. jsem auto odstavil před kanceláří a těšil se, jak pojedu domů. Bohužel předčasně!
Když jsem přišel k autu, tak po zapnutí klíčku se diagnostika motoru vůbec nerozsvítila a samo, že motor nešel vůbec nastartovat a bohužel i když jsem měl zvednutou kapotu, motor byl relativně studený a i čerpadlo, tak stále nedocházelo k testu po zapnutí klíčku.
Makonec zhruba po půl hodině se tak stalo, já se rozjel, ale dojel jsem jen na výjezd z chemičky a to bylo vše. Nakonec mne odtáhl BOSák až do servisu ke klukům.
Po celou dobu jsem měl zapnutý klíček v zapalování, abych mohl při odbočování používat blikače a z toho usuzuji, že asi ani nezáleží na tom, zda motor běží, protože stejně se diagnostika motoru neuskutečnila po zapnutí klíčku. Teprve zhruba až po 30 minutách kontrolka blikla a motor šel nastartovat.
A pak zase zdechnul. Připojená diagnostika se pak při zapnutém klíčku nedokázala vůbec spojit s ŘJ auta. Teprve až zase "něco" vychladlo, tak pak došlo k načtení chyby a to bylo, že není signál rpm a že ŘJ nespouští vstřikovací čerpadlo.
A pak jsem chtěl provést výmaz chyb, ale při zapnutém klíčku asi znovu došlo k výpadku napájení ŘJ a bylo hlášeno, že "Chyba v komunikaci".

Tak jsem si tedy myslel, že to bude dělat snímač otáček kliky, kteréžto údaje pak ŘJ posílá na vstřikovací čerpadlo.
Ale bohužel, asi to tak není, protože jsem opět počkal, až po zapnutí klíčku se kontrolka motoru rozsvítí a pak jsem klíček vypnul a snímač otáček odpojil. Pak zapnul klíček, test motoru proběhl - kontrolka poruchy motoru zůstala svíti a já nastartoval a motor běžel - sice kolísavě, ale běžel - jako když si neustále přidáváte.
Motor jsem nechal takhle běžet nějakou chvíli, ale pak zase chcípnul a při opakovaném zapnutí klíčku už se kontrolka motoru opět nerozsvítila a motor nešel nastartovat!
Z toho tedy usuzuji, že snímač otáček to není, ale že se jedná evidentně o výpadek napájení pro ŘJ motoru.
Kdo to tedy víte, kde by ještě mohl být zakopaný pes v elektrice, tak se nestyďte mi poradit. !!(a)
Ale já už jsem z toho nahlavu!!!!
Jednou z možností může být i to, že v ŘJ (ECU) je čidlo teploty, které hlídá její přehřátí - vím že auta BMW to tak mají. Pokud je čidlo špatné, protože se jedná o tepelný rezistor, tak může hlásit blbost a na tom bude pak záviset odpojování ŘJ od zdroje napětí. A nebo je tam ještě něco jiného, ale já už nevím fakt co by to mohlo být.
Jinak jsem v motorové prostoru povyndaval všechna relátka a hýbal s kabely a vracel vše zpět a dokonce, protože jsem měl jedno 40A relé navíc, zkoušel vyměňovat a také bez výsledku.
Jo a ještě něco - když jsem vždy testoval, zapínáním zapalování, zda už došlo k ochlazení "něčeho", tak v jeden okamžik jsem podchytil, že se kontrolka motoru na krátký okamžik rozsvítila - zhasla-rozsvítila-zhasla.....atd pořád dokola a ručička otáčkoměru poskakovala.
Typický příznak že proud součástku zahřeje, teplem se kontaktyy či spojení natáhne a oddálí, dojde k ochlazení, kontakty se spojí, pak se zase zahřejí a zase se natáhnou a rozpojí ...prostě pořád dokola.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Jerry
Friday 03 April 2009 - 20:06:41 Citovat
Jerry

Uživatel #596
Registrován: Monday 30 January 2006 - 05:26:15
Příspěvků: 783
zkusíš zavolat Andrejovi? pošlu ti číslo na mobil.QPC

Omega C Caravan 2,5 DTI, Calibra 2.0 16V (110), Vectra C 2.2 DTI dříve Omega B Caravan 2.0 8V, Omega B Caravan 2.0 16V Ecotec, Vectra A/B 1.8 16V, Ford Scorpio 2.0, Škoda 110, Škoda 1000, Fiat 128

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1467 sec,0.1043 z toho dotazů.