Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
rozjíždění v lehkém rejdu drnčení od zadní osy |
Přejít na stranu 1 2 3 ... 8 [9] 10 11 12 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
vrgadaa |
| ||
Host | proc by nemohl mit samosvor automat?. Nejlepe se to asi pozna na kluzkym povrchu, kdyz neni snih tak mozna mokra trava? Nevim, jinak mne nic moc rozumnyho nenapada-jako start ze zvedaku s nadzvednutym kolem:-). Mozna se to lisi i obyacejnym tocenim kol na zvedaku, ale to nevim, jako, ze bych tocil rukou jednim a druhy na druhou stranu u boyc a u samosvoru stejne-to fakt nevim. Ja na to prisel, kdyz jsem nemohl odjet ze zledovateleho parkoviste. Dal jsem jedna a sel se podivat co to dela, Chvili se tocilo, chvili druhe kolo a auto stalo. Tato metoda asi nebude na mokrou travu vhodna, pac by se to auto nemuselo pak dohonit. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Proc by to melo automatu vadit? Snizuje to jen vykon motoru, prevodovce je to uplne fuk. Nekde jsem nasel, ze MV6 AT ho mely automaticky, mozna jen nektere rocniky, ja ho mam zrejme u obou protoze se to projevuje temi vyse zminenymi vibracemi Aby samosvor zafungoval, musi byt obe kola v zaberu - takze na zvedaku to moc vyzkouset nejde. Cim vic zaber, tim vic svira (vetsi tlak na lamely - viz schema nekde vyse). Takze jsem to zkousel na snehu prosypanem lehce sterkem, zaber tam nejaky byl a hrabala obe kola najednou, jak potvrdil svedek i cary za autam Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Jestli je v autě samosvor se dá zjistit tak, že se zvednou obě zadní kola, zařadí se P (nebo u manuálu Qalt) a začne se rukou otáčet jedním kolem, přičemž druhé kolo se musí točit do opačného směru. Pokud diferenciál není samosvorný, tak to půjde poměrně lehce (vlastní účinnost diferenciálu je řádově 0,9). Pokud bude samosvorný, tak půjde točit poměrně ztuha, protože docházi ke tření lamelové spojky v blízkosti planetového kola a díky tomu nezačne kolo s nižší adhezí jen tak lehce prokluzovat a přenese se dostatek momentu i na zabírající kolo.. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
fastarrow |
| ||
Host | tak jsem to zkoušel a nevím co je lehce nebo těžko, ale druhé kolo se samozřejmě točí obráceně, a nemusel jsem podle mne dávat do toho velkou sílu, ale malíčkem to taky nešlo... Tak nevím. V každém případě nejde teď zapnout vločka, tak nevím jestli vypadl někde kontektor nebo se něco pokazilo v převodovce. Nechtěl bych to řešit až v zimě, tak snad do zimy když tak seženu samosvor nějaký. Mám 2,5TD. Pasuje tam třeba z MV6? Dá se dodělat TC dodatečně? Co to obnáší? | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Vlocka jde zapnout jen za nejakych okolnosti - co si pamatuju D, tepla prevodovka, rychlost do 30-40, dal nevim... Princip samosvoru je takovy, ze pokud neni zadny zaber, neni ani svornost - proste s hnacim momentem se zvysuje tlak na lamely spojky a tim se prenasi moment z jedne strany na druhou. A kdyz se to opotrebuje, tak to drnca a cuka.... Premyslim, ze bych tam zkusil vrazit jen pixlu toho aditiva, co tam patri - nezkousel nekdo (neni to vubec nejak akutni, jezdi se s tim v pohode, jen jsem si zvykl do zatacky rozjizdet mene svizne...) Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
fastarrow |
| ||
Host | včera jsem to zkoušel na čerstvě posekaném poli na zahradě. Nevím jestli se teda i se samosvorem může stát že hrabe jedno kolo při plném plynu. Jakou pixlu máš na mysli? Do diferaku aditivum? | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Jo, myslim, ze je to tu v nejakem vlakne, ma tam prijit olrj s aditivem, jak je zvykem u techle cajku s omezenou svornosti (Jeep atd to ma podobne) Ale kaslu asi na to, zas tak mi to nevadi, tuhle dojezdim pres zimu a konci... Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
D.J. |
| ||
Host | Právě řeším taky problém s diferenciálem. Několik let jsem jezdil pracovně s Omegou A v kombíku, soukromě mám 6 let sedana a těď, protože původní kombík odkráčel na věčnost jsem začal jezdit s další Omegou Caravan C20NE, zachovalou úloženkou, která 2 roky víceméně stála pod plachtou. Všechny Omegy jsou "A" a mají stejný motor, jen sedan jezdí na jiných kolech, ale to asi nemá vliv.Jde mi o to, že u té novější kombíkové Omegy je při rozjezdu vpřed i vzad, resp. i při malé rychlosti na křižovatce v rejdu slyšet a cítit jakési drnění z diferenciálu. Při vyšších otáčkách je diferák tichý a nehučí. Oleje je tam dost, při zvednutém autě a točení koly není nic slyšet ani cítit. A není to bouchání kardanu o podlahu v uložení. Navíc je pro mě záhadou, že se tahle Omega chová podstatně jinak při rozjezdu na suchu i při projíždění zatáček na mokru než ty druhé dvě. Na suchu i v zatáčce si gumy lehce zakvíknou a žádné zběsilé protáčení vnitřního kola se nekoná. A na mokru je zase to auto ochotné otočit zadek doslova na pětníku. Na sedanu mám ABS a při současném použítí brzdy a plynu jsem schopný bez problémů pálit gumu, u tohohle je ABS taky, ale nejde to, spojka to neutáhne. Gumy jsou tam úplně standardní . Je možné, aby takhle stará kára měla samosvor ? Je fakt, že výbavou je docela bohatá a měla i dofukovací zadní tlumiče pérování. Jenže při kvaltu se kola točí jako u normálního, každé jinam. Takže, co může jakoby zadrhávat a jak určím, jaký diferenciál vlastně mám ? __; | ||
| |||
Mojzo |
| ||
Host | D.J. : Osobne som vybral špéru (samosvor) z Opel Omega Caravan 3.0 s jednou škrtiacou klapkou a manuálnou prevodovkou. Stály prevod tam bol 3.7. Auto bolo z roku 1987. Celkom určite tam tú špéru máš, chová sa to presne tak. Toľko šťastia, ja som špéru hľadal 2 dlhé roky kým som ju konečne zohnal. Prikladám fotografiu. | ||
| |||
D.J. |
| ||
Host | Asi před měsícem jsem se ujistil, že je tam, naštval jsem se, koupil drahý převodový Castrol pro samosvory a zadrhávání přestalo. Už se těším na zimu __;) | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 3 ... 8 [9] 10 11 12 | |