• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega podvozek
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
rozjíždění v lehkém rejdu drnčení od zadní osy
Přejít na stranu  1 [2] 3 ... 10 11 12
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Jerry
Wednesday 27 January 2010 - 14:17:34 Citovat
Jerry

Uživatel #596
Registrován: Monday 30 January 2006 - 05:26:15
Příspěvků: 782
Ahoj nevím jak to dopadlo s vašimi diferáky, ale přispěji také se svou troškou.

OC 2,5 DTi caravan, Y25DT,manual, 2002.

Toto mi začalo dělat koncem minulého roku. Po dolití cca 4dcl oleje to zmizelo a objevilo se to až tento týden.
Dnes jsem byl o5 v servisu a pro moji smůlu je tam oleje dost.
Čím to je ?
Tyto problémy mají diferenciály s tzv. "omezeným prokluzem" neplést si se samosvorným diferenciálem.
Dělá to při záběru motoru (kardanu) na diferenciál při rozdílném otáčení zadních kol. Tak že při rozjezdu do rejdu, přidání plynu v zatáčce a pod..
U mě většínou až po ujetí cca 30-40 km. Jedná se o to, že zařízení které umožňuje diferenciálu "částečné zamčení" je opotřebované a tudíž při záběru do rejdu vyhodnocuje kolo které musí opsat větší oblouk (při zatáčení vlevo pravé zadní) jako prokluz a snaží se sílu převést na levé zadní kolo.Zamkne, pustí, zamkne, pustí atd. a tím vznikají nepříjemné a zvláštní vibrace v zadní nápravě. Čím větsí záběr tím více má diferenciál snahu se "zamknout". Asi jediná cesta opravy je výměna, bo jak mi bylo řečeno oprava vnitřní klece tohoto ústrojí nepřipadá v úvahu vzhledem k dílům a dávat staré díly do starého diferáku taky asi nebude ono.

Tímto bych chtěl poprosit, jestli někomu takovýto doma či jinde neleží.
Předpoklad je aby byl funkční !! !!(a)
Jediný na co mě upozorňovali je, že musí být z auta které má (resp. mělo ) TC.

Díky

Jerry

P.S. nový se nechá v oplu koupit za 128t. :_:n :_:n :_:n

[ Upraveno Wednesday 27 January 2010 - 14:41:09 ]

Omega C Caravan 2,5 DTI, Calibra 2.0 16V (110), Vectra C 2.2 DTI dříve Omega B Caravan 2.0 8V, Omega B Caravan 2.0 16V Ecotec, Vectra A/B 1.8 16V, Ford Scorpio 2.0, Škoda 110, Škoda 1000, Fiat 128
JardaB
Wednesday 27 January 2010 - 14:35:21 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Aha - tenhle cajk muzou mit i moje Omegy B AT 97 a 96? Delaji to totiz obe a presne jako nejake blokovani v diferaku mi to pripada. Ta s manualem to ovsem nedelala ani naznakem. A to je ciste mechanika nebo to je nejak rizene zvenci? Taky mam podezreni, ze to jinak i funguje, protoze na snehu se to rozjizdi o dost lip, nez s tou manualni - je mozny, ze to mely jen automaty?

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Jerry
Wednesday 27 January 2010 - 14:40:19 Citovat
Jerry

Uživatel #596
Registrován: Monday 30 January 2006 - 05:26:15
Příspěvků: 782
Ne ne mam manual a je to čistě mechanická věc v diferencilálu.
TC je řízeno čidlama ABS a přibržďuje jednotlivý kola a snižuje výkon motoru.
Někdy mám pocit, že se to musí roztrhnout.

Omega C Caravan 2,5 DTI, Calibra 2.0 16V (110), Vectra C 2.2 DTI dříve Omega B Caravan 2.0 8V, Omega B Caravan 2.0 16V Ecotec, Vectra A/B 1.8 16V, Ford Scorpio 2.0, Škoda 110, Škoda 1000, Fiat 128
JardaB
Wednesday 27 January 2010 - 14:44:47 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Tak to u OB asi ne, tam to jen snizuje vykon motoru odpojovanim valcu. Jednotka ABS neumi sama od sebe brzdit. OC ma nejakou lepsi stabilizaci tusim, tam asi jo. S tim diferakem je to divny, sleduju to furt za vsech okolnosti a skutecne to dela pri poradnem zaberu a musi to byt v rejdu, treba i nepatrnem. Pokud se rozjizdim rovne, nic nevrni. Je mi to volake cudne Ty diferaky by podle vseho zadnou samosvornou funkci mit nemely...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Jerry
Wednesday 27 January 2010 - 14:58:01 Citovat
Jerry

Uživatel #596
Registrován: Monday 30 January 2006 - 05:26:15
Příspěvků: 782
JardaB napsal ...

..........................diferaky by podle vseho zadnou samosvornou funkci mit nemely...


To není samosvor ale omezený prokluz.

Omega C Caravan 2,5 DTI, Calibra 2.0 16V (110), Vectra C 2.2 DTI dříve Omega B Caravan 2.0 8V, Omega B Caravan 2.0 16V Ecotec, Vectra A/B 1.8 16V, Ford Scorpio 2.0, Škoda 110, Škoda 1000, Fiat 128
JardaB
Wednesday 27 January 2010 - 15:09:10 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Jerry napsal ...

JardaB napsal ...

..........................diferaky by podle vseho zadnou samosvornou funkci mit nemely...


To není samosvor ale omezený prokluz.

A v tom je jakej rozdil? Predpokladam, ze by to melo podle kroutaku spojovat plynule obe kola, pokud tam nejaka takova funkce je....
Ja to snad rozeberu


Hele, treba tady Odkaz - neznam zdroj, ale pisou, ze AT melo samosvor, normalni ne. To by vysvetlovalo vsechny me poznatky, mam uz dlouho dojem ze to proste jako lehce podelanej samosvor funguje. Takze daji se nekde sehnat do toho dily? Nebo nejake aditivum do oleje, ktere by pomohlo?

[ Upraveno Wednesday 27 January 2010 - 15:15:06 ]

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Kuba1985
Wednesday 27 January 2010 - 17:24:54 Citovat
Host
(JardaB) Omega B má ABS+TC to znamená že když prokluzuje jedno z poháněných kol tak ABS dá povel řídící jednotce motoru a snižuje výkon,ale zároveň přibržďuje kolo které prokluzuje. Proto je tam to TC,jinak by tam nemuselo být. Omegy od roku cca 2001 už měli ESP.
Samozdřejmě se to týká šestiválcových motorizací.
JardaB
Wednesday 27 January 2010 - 18:12:43 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Dukaz misto slibu
IMHO zadne pribrzdovani u OB neni, ta s manualem hrabala jen jednim kolem bez zabran, ta s automatem fakt nejakou samosvornost vykazuje - kdyz vypnu TC, hrabou evidentne obe kola a pr.el jezdi jak silena, to u manualu az tak nebylo. Nevim no, asi to rozeberu - aspon viko a uvidim

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Kuba1985
Wednesday 27 January 2010 - 18:48:22 Citovat
Host
Asi máš pravdu,je to holt spojené s tím diferenciálem s omezenou svorností. A že ten automat se chová líp to bych přisuzoval tomu že má plynulejší přenos síly na kola než manuál.
Kuba1985
Wednesday 27 January 2010 - 19:07:51 Citovat
Host
Důkaz je zde.ale je to omega po faceliftu kterou mam já a tam to funguje jak jsem psal.:

Systémy řízení jízdy Protiprokluzový systém (TC) ✽
TC (systém „Traction Control“ - protiprokluzový
systém) ✽ brání prokluzování poháněných
kol bez ohledu na stav vozovky a přilnavost
pneumatik.
Systém monitoruje rychlost otáčení všech kol
a snižuje výkon motoru v případě, že nejméně
jedno z kol začne prokluzovat. V případě
potřeby je prokluzující kolo přibrzděno.
Tak se zlepšuje směrová stabilita a jízdní výkon
vozu, zejména na sněhu a náledí, stejně
jako na vlhkých nebo kluzkých vozovkách.
Systém TC je připraven k fungování po zapnutí
zapalování a zhasnutí kontrolky .
Když pracuje systém TC, bliká kontrolka .
Váš vůz se dostal do kritické situace; systém
TC Vám umožní stálou kontrolu nad vozem
a zároveň Vám připomene, abyste přizpůsobili
rychlost jízdy stavu vozovky.
Vybavení vozu protiprokluzovým systémem
Vás neopravňuje ke zbytečnému riskování.
Bezpečnost silničního provozu závisí
na přizpůsobení stylu jízdy

Kopie z originál manálu k autu.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 ... 10 11 12  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1573 sec,0.1206 z toho dotazů.