Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Dlouhé starty při teplém motoru |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Xarta |
| ||
Host | Zdravím všechny,mám Omegu 2,5 TD(96) a mám problém s teplým startem. Za studena startuje hned na otočení,ale za tepla se jí nechce.:-) Nevíte někdo co s tím? V servisu mi řekli,že to ty motory BMW dělají normálně.Ještě se chci zeptat,při točení volantem něco hučí,na to mi servis odpověděl,že to chce přetěsnit motor a ono to přestane.Moc se mi to nezdá a s jejich odpovědí jsem se nespokojila.Proto se obracím na Vás?Můžete mi někdo poradit čím by to mohlo být a jak se toho zbavit?Předem děkuji všem za jejich příspěvek.Gábina | ||
| |||
JardaB |
| ||
![]() ![]() Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | V principu je tu o tom spousta vlaken, jedno zrovna aktualni ![]() Dobra zprava je, ze se s tim zrejme da nejakou dobu zit. Predpokladam, ze jinak treba baterka je ve forme. Huceni pri oaceni volantu bude asi delat cerpadko na servo, takze predpokladam zkontrolovali hladinu oleje. Do jiste miry jsou ale tyto projevy normalni. [ Upraveno Monday 29 December 2008 - 06:30:34 ] Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Yper |
| ||
![]() ![]() Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Starty ropáků v zimním období mohou být problém a v řadě případů pak ukazují na skutečný stav motoru, který se při provozu v jiných obdobích vůbec neprojeví - teprve zima ukáže. Problém startů za mrazu je dosažení teploty samovznícení vstříknuté nafty do prostoru válce. V prvním případě záleží na stavu baterie - tedy zda dokáže točit poměrně rychle i ztuhlým motorem. Pokud ano, tak jedna z podmínek je splněna. Druhá je stav žhavičů. V zimním období se totiž kompresí nemusí vždy dosáhnout teploty samovznícení a proto se vstříknutá nafta samovzněcuje o rozžhavené žhaviče. Pokud problémy se starty jsou, tak je vhodné provést žhavení třeba nadvakrát a nebo natřikrát. Tzn., zapnout zapalování, nechat žhavit a až kontrolka zhasne, tak zapalování vypnout a žhavení provést znovu a pak teprve nastartovat, přičemž start provést okamžitě po zhasnutí kontrolky žhavení. Další pomůckou pro starty je zlepšení citlivosti samotného paliva na vznícení - tedy zvýšení cetanového čísla. Čím je toto číslo vyšší, tím víc je nafta citlivější a lépe chytá - nehledě na to, že samotný průběh hoření je výrazně lepší. Z výroby, podle Evropských normativů, je předpis, že nafta musí mít cetanové číslo min. 50. Řada pump naftu aditivuje a některé více a některé vůbec, ač tvrdí, ve svých reklamách, že ano. V minulosti se nám tady na Renbauklubu osvědčil přípravek od f.VIF - zimní aditiv, který toho umí opravdu hodně. Další problém je ztráta tlaků v motoru. V létě to není patrné, protože venkovní teploty jsou podstatně vyšší a tak i komprimovaný vzduch dosáhne větší teploty, ale v zimě to už bývá problém. Nicméně zkontroluj co jsem napsal předtím - zkus nabít baterii, zkus žhavit několikrát za sebou a do paliva přidej aditiv, který nejenže zvyšuje cetanové číslo, ale i mazivost. Pak dej vědět. ![]() Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! ![]() Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel ![]() BMW K1200 LT - auto na dvou kolech ![]() | ||
| |||
freez |
| ||
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition![]() ![]() Uživatel #316 Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24Příspěvků: 1620 | Yper: teda já vždycky žasnu kolik toho ten Yper ví , těd už konečně vím co vyzkoušet kdyby mi náhodou dělal problém u nafty studený start v zimě, ještě kdyby Yper věděl i to co by zajímalo tazatelku a to jak je to při problému s teplým startem to by už potom byl úplně nejlepší !!(a) !!(a) PS: já vím no ale nemohl jsem si pomoct ![]() Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend![]() ![]() Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Tady je to typický problém - odcházející vstřikovací čerpadlo. Jediné spolehlivé řešení je vyměnit čerpdlo za nové, ale to přesáhne cenu auta - oficiální cena je asi 35tis, dá se sehnat kolem 15 repasované, tak jako tak to bude drahá investice. S opravdu velkým štěstím by se mohlo dát sehnat dobré čerpadlo na vrakovišti. [ Upraveno Tuesday 30 December 2008 - 09:31:46 ] Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
Yper |
| ||
![]() ![]() Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | freez napsal ... Yper: teda já vždycky žasnu kolik toho ten Yper ví , těd už konečně vím co vyzkoušet kdyby mi náhodou dělal problém u nafty studený start v zimě, ještě kdyby Yper věděl i to co by zajímalo tazatelku a to jak je to při problému s teplým startem to by už potom byl úplně nejlepší !!(a) !!(a) PS: já vím no ale nemohl jsem si pomoct ![]() Tywe Freezi, skoč do zdi a vem to s rozběhem, ať si to užiješ. (ner! Prostě nemám svůj den už asi několik měsíců. prostě jsem se přehlédl no! Poslední dobou vidím to co tam není a to co tam je, nevidím. Mé nejhorší Vánoce za posledních 15 let! ![]() Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! ![]() Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel ![]() BMW K1200 LT - auto na dvou kolech ![]() | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Yper napsal ... Prostě nemám svůj den už asi několik měsíců. prostě jsem se přehlédl no! Poslední dobou vidím to co tam není a to co tam je, nevidím. Mé nejhorší Vánoce za posledních 15 let! ![]() Hele Miro bud to nech plavat a neres, nebo vraz rovnou hlavu do vychladlejch kamen, protoze pouhe sypani popela na hlavu je nerentabilni _; ![]() | ||
| |||
freez |
| ||
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition![]() ![]() Uživatel #316 Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24Příspěvků: 1620 | Yper: Já jsem chtěl jen nenápadně upozornit a ono se mi to nějak vymklo !!(a) ale nemyslel jsem to zle to přeci víš že ![]() Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub | ||
| |||
Tomis |
| ||
![]() ![]() Uživatel #786 Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40Příspěvků: 263 | tenhle motor mi delal totez, stacilo opravdu postelovat predvstrik a drobet vacku, prace cca na 1-2 hodky.. delal jsem to pred 4 rokama a od ty doby bez problemu ![]() _________________________________________________________________ Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej ![]() Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003 jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla ![]() | ||
| |||