• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Dlouhé starty při teplém motoru
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Xarta
Monday 29 December 2008 - 00:38:05 Citovat
Host
Zdravím všechny,mám Omegu 2,5 TD(96) a mám problém s teplým startem.
Za studena startuje hned na otočení,ale za tepla se jí nechce.:-) Nevíte někdo co s tím? V servisu mi řekli,že to ty motory BMW dělají normálně.Ještě se chci zeptat,při točení volantem něco hučí,na to mi servis odpověděl,že to chce přetěsnit motor a ono to přestane.Moc se mi to nezdá a s jejich odpovědí jsem se nespokojila.Proto se obracím na Vás?Můžete mi někdo poradit čím by to mohlo být a jak se toho zbavit?Předem děkuji všem za jejich příspěvek.Gábina
JardaB
Monday 29 December 2008 - 06:28:13 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
V principu je tu o tom spousta vlaken, jedno zrovna aktualni Spatna zprava je, ze je to zrejme opotrbovanym cerpadlem, v nekterych pripadech zda se pomuze, kdyz se seridi predvstrik, nebo nejaka Polska kouzelna krabicka, nejlepe repase cerpadla.
Dobra zprava je, ze se s tim zrejme da nejakou dobu zit.
Predpokladam, ze jinak treba baterka je ve forme.
Huceni pri oaceni volantu bude asi delat cerpadko na servo, takze predpokladam zkontrolovali hladinu oleje. Do jiste miry jsou ale tyto projevy normalni.

[ Upraveno Monday 29 December 2008 - 06:30:34 ]

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Yper
Tuesday 30 December 2008 - 06:59:10 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Starty ropáků v zimním období mohou být problém a v řadě případů pak ukazují na skutečný stav motoru, který se při provozu v jiných obdobích vůbec neprojeví - teprve zima ukáže.
Problém startů za mrazu je dosažení teploty samovznícení vstříknuté nafty do prostoru válce.
V prvním případě záleží na stavu baterie - tedy zda dokáže točit poměrně rychle i ztuhlým motorem. Pokud ano, tak jedna z podmínek je splněna.
Druhá je stav žhavičů. V zimním období se totiž kompresí nemusí vždy dosáhnout teploty samovznícení a proto se vstříknutá nafta samovzněcuje o rozžhavené žhaviče. Pokud problémy se starty jsou, tak je vhodné provést žhavení třeba nadvakrát a nebo natřikrát. Tzn., zapnout zapalování, nechat žhavit a až kontrolka zhasne, tak zapalování vypnout a žhavení provést znovu a pak teprve nastartovat, přičemž start provést okamžitě po zhasnutí kontrolky žhavení.
Další pomůckou pro starty je zlepšení citlivosti samotného paliva na vznícení - tedy zvýšení cetanového čísla. Čím je toto číslo vyšší, tím víc je nafta citlivější a lépe chytá - nehledě na to, že samotný průběh hoření je výrazně lepší. Z výroby, podle Evropských normativů, je předpis, že nafta musí mít cetanové číslo min. 50.
Řada pump naftu aditivuje a některé více a některé vůbec, ač tvrdí, ve svých reklamách, že ano. V minulosti se nám tady na Renbauklubu osvědčil přípravek od f.VIF - zimní aditiv, který toho umí opravdu hodně.
Další problém je ztráta tlaků v motoru. V létě to není patrné, protože venkovní teploty jsou podstatně vyšší a tak i komprimovaný vzduch dosáhne větší teploty, ale v zimě to už bývá problém.
Nicméně zkontroluj co jsem napsal předtím - zkus nabít baterii, zkus žhavit několikrát za sebou a do paliva přidej aditiv, který nejenže zvyšuje cetanové číslo, ale i mazivost.
Pak dej vědět.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
freez
Tuesday 30 December 2008 - 08:19:30 Citovat
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition
Uživatel #316
Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24
Příspěvků: 1620
Yper: teda já vždycky žasnu kolik toho ten Yper ví , těd už konečně vím co vyzkoušet kdyby mi náhodou dělal problém u nafty studený start v zimě, ještě kdyby Yper věděl i to co by zajímalo tazatelku a to jak je to při problému s teplým startem to by už potom byl úplně nejlepší !!(a) !!(a)

PS: já vím no ale nemohl jsem si pomoct

Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub
Legend
Tuesday 30 December 2008 - 09:22:25 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Tady je to typický problém - odcházející vstřikovací čerpadlo. Jediné spolehlivé řešení je vyměnit čerpdlo za nové, ale to přesáhne cenu auta - oficiální cena je asi 35tis, dá se sehnat kolem 15 repasované, tak jako tak to bude drahá investice. S opravdu velkým štěstím by se mohlo dát sehnat dobré čerpadlo na vrakovišti.

[ Upraveno Tuesday 30 December 2008 - 09:31:46 ]

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Yper
Tuesday 30 December 2008 - 13:56:25 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
freez napsal ...

Yper: teda já vždycky žasnu kolik toho ten Yper ví , těd už konečně vím co vyzkoušet kdyby mi náhodou dělal problém u nafty studený start v zimě, ještě kdyby Yper věděl i to co by zajímalo tazatelku a to jak je to při problému s teplým startem to by už potom byl úplně nejlepší !!(a) !!(a)

PS: já vím no ale nemohl jsem si pomoct


Tywe Freezi, skoč do zdi a vem to s rozběhem, ať si to užiješ. (ner!
Prostě nemám svůj den už asi několik měsíců. prostě jsem se přehlédl no! Poslední dobou vidím to co tam není a to co tam je, nevidím.
Mé nejhorší Vánoce za posledních 15 let! :

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Martas
Tuesday 30 December 2008 - 15:11:58 Citovat
Host
Yper napsal ...


Prostě nemám svůj den už asi několik měsíců. prostě jsem se přehlédl no! Poslední dobou vidím to co tam není a to co tam je, nevidím.
Mé nejhorší Vánoce za posledních 15 let! :


Hele Miro bud to nech plavat a neres, nebo vraz rovnou hlavu do vychladlejch kamen, protoze pouhe sypani popela na hlavu je nerentabilni _; : !_;
freez
Tuesday 30 December 2008 - 20:44:46 Citovat
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition
Uživatel #316
Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24
Příspěvků: 1620
Yper: Já jsem chtěl jen nenápadně upozornit a ono se mi to nějak vymklo !!(a) ale nemyslel jsem to zle to přeci víš že

Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub
Tomis
Tuesday 06 January 2009 - 22:03:07 Citovat
Uživatel #786
Registrován: Saturday 01 July 2006 - 19:57:40
Příspěvků: 263
tenhle motor mi delal totez, stacilo opravdu postelovat predvstrik a drobet vacku, prace cca na 1-2 hodky.. delal jsem to pred 4 rokama a od ty doby bez problemu

_________________________________________________________________
Opel Omega B Caravan X25DTI - provozovany prevazne na olej
Opel Omega C Caravan 3.0 DTI - BMW M57D30 - r.v. 2003

jo a taky mi zbyl jeste nejaky ten automat na svetla tak kdyby nekdo mel nahodou potrebu, tak dejte vedet.

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1580 sec,0.1085 z toho dotazů.