• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor :: Re: Dlouhé starty při teplém motoru
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Xarta
Odeslal: Monday 29 December 2008 - 00:38:05
Zdravím všechny,mám Omegu 2,5 TD(96) a mám problém s teplým startem.
Za studena startuje hned na otočení,ale za tepla se jí nechce.:-) Nevíte někdo co s tím? V servisu mi řekli,že to ty motory BMW dělají normálně.Ještě se chci zeptat,při točení volantem něco hučí,na to mi servis odpověděl,že to chce přetěsnit motor a ono to přestane.Moc se mi to nezdá a s jejich odpovědí jsem se nespokojila.Proto se obracím na Vás?Můžete mi někdo poradit čím by to mohlo být a jak se toho zbavit?Předem děkuji všem za jejich příspěvek.Gábina
Poslední odpovědi
Tomis
Odeslal: Tuesday 06 January 2009 - 22:03:07

tenhle motor mi delal totez, stacilo opravdu postelovat predvstrik a drobet vacku, prace cca na 1-2 hodky.. delal jsem to pred 4 rokama a od ty doby bez problemu
freez
Odeslal: Tuesday 30 December 2008 - 20:44:46

Yper: Já jsem chtěl jen nenápadně upozornit a ono se mi to nějak vymklo !!(a) ale nemyslel jsem to zle to přeci víš že
Martas
Odeslal: Tuesday 30 December 2008 - 15:11:58

Yper napsal ...


Prostě nemám svůj den už asi několik měsíců. prostě jsem se přehlédl no! Poslední dobou vidím to co tam není a to co tam je, nevidím.
Mé nejhorší Vánoce za posledních 15 let! :


Hele Miro bud to nech plavat a neres, nebo vraz rovnou hlavu do vychladlejch kamen, protoze pouhe sypani popela na hlavu je nerentabilni _; : !_;
Yper
Odeslal: Tuesday 30 December 2008 - 13:56:25

freez napsal ...

Yper: teda já vždycky žasnu kolik toho ten Yper ví , těd už konečně vím co vyzkoušet kdyby mi náhodou dělal problém u nafty studený start v zimě, ještě kdyby Yper věděl i to co by zajímalo tazatelku a to jak je to při problému s teplým startem to by už potom byl úplně nejlepší !!(a) !!(a)

PS: já vím no ale nemohl jsem si pomoct


Tywe Freezi, skoč do zdi a vem to s rozběhem, ať si to užiješ. (ner!
Prostě nemám svůj den už asi několik měsíců. prostě jsem se přehlédl no! Poslední dobou vidím to co tam není a to co tam je, nevidím.
Mé nejhorší Vánoce za posledních 15 let! :
Legend
Odeslal: Tuesday 30 December 2008 - 09:22:25

Tady je to typický problém - odcházející vstřikovací čerpadlo. Jediné spolehlivé řešení je vyměnit čerpdlo za nové, ale to přesáhne cenu auta - oficiální cena je asi 35tis, dá se sehnat kolem 15 repasované, tak jako tak to bude drahá investice. S opravdu velkým štěstím by se mohlo dát sehnat dobré čerpadlo na vrakovišti.
freez
Odeslal: Tuesday 30 December 2008 - 08:19:30

Yper: teda já vždycky žasnu kolik toho ten Yper ví , těd už konečně vím co vyzkoušet kdyby mi náhodou dělal problém u nafty studený start v zimě, ještě kdyby Yper věděl i to co by zajímalo tazatelku a to jak je to při problému s teplým startem to by už potom byl úplně nejlepší !!(a) !!(a)

PS: já vím no ale nemohl jsem si pomoct
Yper
Odeslal: Tuesday 30 December 2008 - 06:59:10

Starty ropáků v zimním období mohou být problém a v řadě případů pak ukazují na skutečný stav motoru, který se při provozu v jiných obdobích vůbec neprojeví - teprve zima ukáže.
Problém startů za mrazu je dosažení teploty samovznícení vstříknuté nafty do prostoru válce.
V prvním případě záleží na stavu baterie - tedy zda dokáže točit poměrně rychle i ztuhlým motorem. Pokud ano, tak jedna z podmínek je splněna.
Druhá je stav žhavičů. V zimním období se totiž kompresí nemusí vždy dosáhnout teploty samovznícení a proto se vstříknutá nafta samovzněcuje o rozžhavené žhaviče. Pokud problémy se starty jsou, tak je vhodné provést žhavení třeba nadvakrát a nebo natřikrát. Tzn., zapnout zapalování, nechat žhavit a až kontrolka zhasne, tak zapalování vypnout a žhavení provést znovu a pak teprve nastartovat, přičemž start provést okamžitě po zhasnutí kontrolky žhavení.
Další pomůckou pro starty je zlepšení citlivosti samotného paliva na vznícení - tedy zvýšení cetanového čísla. Čím je toto číslo vyšší, tím víc je nafta citlivější a lépe chytá - nehledě na to, že samotný průběh hoření je výrazně lepší. Z výroby, podle Evropských normativů, je předpis, že nafta musí mít cetanové číslo min. 50.
Řada pump naftu aditivuje a některé více a některé vůbec, ač tvrdí, ve svých reklamách, že ano. V minulosti se nám tady na Renbauklubu osvědčil přípravek od f.VIF - zimní aditiv, který toho umí opravdu hodně.
Další problém je ztráta tlaků v motoru. V létě to není patrné, protože venkovní teploty jsou podstatně vyšší a tak i komprimovaný vzduch dosáhne větší teploty, ale v zimě to už bývá problém.
Nicméně zkontroluj co jsem napsal předtím - zkus nabít baterii, zkus žhavit několikrát za sebou a do paliva přidej aditiv, který nejenže zvyšuje cetanové číslo, ale i mazivost.
Pak dej vědět.
JardaB
Odeslal: Monday 29 December 2008 - 06:28:13

V principu je tu o tom spousta vlaken, jedno zrovna aktualni Spatna zprava je, ze je to zrejme opotrbovanym cerpadlem, v nekterych pripadech zda se pomuze, kdyz se seridi predvstrik, nebo nejaka Polska kouzelna krabicka, nejlepe repase cerpadla.
Dobra zprava je, ze se s tim zrejme da nejakou dobu zit.
Predpokladam, ze jinak treba baterka je ve forme.
Huceni pri oaceni volantu bude asi delat cerpadko na servo, takze predpokladam zkontrolovali hladinu oleje. Do jiste miry jsou ale tyto projevy normalni.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0578 sec,0.0168 z toho dotazů.