• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Zaslepení EGR ventilu u benzínových motorů s jednou lambda sondou

Vložil: legionar   dne: 25 Sep '05  
Trocha teorie
EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil se v moderních motorech používá k řízení recirkulace výfukových plynů s cílem snížení tvorby emisí. Celý systém se uvádí do provozu po dosažení pracovní teploty motoru pomocí tzv. termoregulačního ventilu. EGR ventil je poté ovládán podtlakem ze sání a umožňuje nasávat až 10% výfukových plynů zpět do sání motoru. Zřejmě každého napadne, že pokud je něco spojeno se snížením emisí (konkrétně NOx která se v ČR na emisích neměří) na výkon a spotřebu to jistě dobrý vliv mít nebude. Není daleko od pravdy.
Příčiny snížení výkonu motoru jsou dvě, snížení teploty spalování a snížená účinnost plnění. Teplota spalování se snižuje kvůli obsahu CO ve výfukových plynech, který nehoří a účinnost plnění se snižuje kvůli zahřívání zápalně směsi výfukovými plyny, které jsou horké. Teplota zápalné směsi je tedy vyšší, začíná se roztahovat a do válců je tak nasáto méně zápalné směsi.
Další nevýhodou recirkulace je zanášení sacího traktu nečistotami z výfukových plynů.
Odstranění EGR ventilu by tedy mělo vést ke třem zlepšením – zvýšení výkonu, snížení spotřeby a snížení znečištění sacího traktu. Daní za tato zlepšení je zvýšení emisí.

... Přečtěte si více
Poslat emailem  Tisknout  do PDF 

Odeslat komentář

Předmět
Uživatel:
Komentář:

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0976 sec,0.0757 z toho dotazů.