Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra ostatní |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Jak jezdit s dobrou spotrebou z kopecka |
Přejít na stranu [1] 2 3 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Ondra |
| ||
Host | Ahojte! Chtel bych se poptat jak lepe jezdit z kopce, mam astru r.v.1997 1.6 16V a zajima me jestli pri jizde napriklad z mirneho kopce je spotreba vyssi kdyz vyradim nebo kdyz mam zarazeny rychlostni strupen? Ja jsem zvykly casto vyrazovat, je to spravne?? Dekuji | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Ne neni, pri vyrazeni a pohybu auta je spotreba o neco vyssi nez na volnobeh, tedy minimalne 1l/h, kdezto pokud "brzdis motorem" tak spotreba je 0. | ||
| |||
Ondra |
| ||
Host | A tedy kdyz treba jedu 90km/h a vim ze za chvili bude obec a 50km/h je lepsi v tomto pripade si vyradit a pak jen zaradit v 50ce rychlost, nebo mit stale rychlostni stupen a pribrzdit na 50 a prerait na nizsi? Dekuji | ||
| |||
Lhex |
| ||
Host | v zásadě se na neutrál jezdit vůbec nemá, motor na volnoběh není to nejlepší pro posilovače a dobíjení, horší jízdní vlastnosti, nemožnost rychle přidat, riziko že tam už nepůjde žádný kvalt zařadit (to hlavně u nákladáků z kopce) ta nulová spotřeba u stříkaček to je jen malý bonus. Co to ted v tý autoškole učej?? | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Zalezi na tom co komu vyhovuje, jak je naucenej a taky jak moc je nalozenej - da se podradit a brzdenim motorem rychlost snizit s tim ze jedu "zadarmo" ale je dobry aspon tuknout do brzdy aby ten za tebou videl ze brzdis protoze jinak se ti podiva do kufru ... No ale tak jako tak rozhodne timhle neusetris zadny zavratny litry na 100km. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Jina vec je ovsem bezpecnost jizdy. Ja osobne bez rychlosti tak leda dojizim na krizovatku v okamziku kdy uz stojim na brzdach, napriklad jezdit z kopce kdyz prsi bez rychlosti uz je docela hazard ! Zrovna tak vcasne podrazeni pred zatackou (zejmena u auta s prednim nahonem nebo nalozenym) jednak setri brzdy ale predevsim dava podstatne vetsi moznosti nasledneho manevrovani a pripadne korekce pri neodhadnuti rychlosti nez kdyz tam vlitnes s neutralem a nohou na brzde. | ||
| |||
Pepé |
| ||
Host | podle me je tohle jen otazka citu a zpusobu jizdy...ja treba pouzivam neutral docela casto ale brzdeni motorem zrovna tak...podle situace ale je to spise jen o stylu jizdy. ale vyradit z kopce kdyz vis ze pak nebudes muset brzdit a pojedes dal usetri benzinu dost anebo brzdeni motorem do obce na 50km/h taky neco malinko usetri.ja mam taky X16XEL u ty kdyz jedu 100km/h a necham zarazenou petku a sundam nohu z plynu tak to skoro nebrzdi a zere 0l/100km. | ||
| |||
mates |
| ||
mates Uživatel #39 Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30Příspěvků: 1953 | U mýho automatu je volba jasná _; Ale udaje z PC jsou jasné: vyřadím - spotřeba volnoběžná...nechám kvalt - spotřeba 0 (u automatu až při vyšších rychlostech). Obecně si ale myslím, že tohle co se tu popisuje nemá výrazný vliv na spotřebu auta...jedním podřazením a předjetím plíživého vesničana je rozdíl smáznut... Lexus RX 350 Honda Crosstourer | ||
| |||
Pepé |
| ||
Host | mates: no asi tak no _; | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Já mám teda taky automat, ale když jedu s manuálem, tak by mě v žádném případě nenapadlo jet na neutrál ani 50 metrů, spotřeba je určitě o něco vyšší, u Omegy to udělá dost když váží prázdná 1750kg. Víc se ušetří ve městě, dá se dost dojíždět na semafory zadarmo apod, to pak stačí jet třeba jen 10% cesty brzděním motorem a udělá to určitý rozdíl v celkové spotřebě, řekl bych třeba i přes litr. Když se jede mimo obec 90 na pětku a před obcí se pustí se plyn, tak to jede zadarmo dost dlouho, benzínové motory brzdí motorem do 1500 otáček, pak je třeba podřadit a dále se může brzdit motorem. Podívání do kufru bych se rozhodně nebál, to ani diesel nebrzdí motorem tak prudce, aby si to ten za mnou nevšiml. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 | |