Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Pøelití oleje |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Mairo |
| ||
Host | Zdravim vas panove po dlouhe dobe....., tak se me podarila pekna kravina. Po rozsviceni kontrolky motoru a zkusenostech z predchozich udalosti (ze staci dolit olej a ona zhasne a je to ok a jede se dal - takhle to alespon fungovalo) jsem dolil olej, nastartoval, trochu protocil a kontrolka zhasla a jelo se zvesela dal. Po par kilometrech husty kour z vyfuku (v zrcatku to vypadalo dost hrozive), jel jsem jeste asi 100 m a kour ustal. Takze predpokladam, ze jsem prelil olej a nejak se vypalil pres katalyzator. Je to mozne ? Neznicil jsem katik ? A co motor, nedostal nejak zabrat chudak ? Pristi sobotu jedu na dovcu, takze bych chtel byt v klidu..... Diky za odpovedi Mairo Zafira 1,8 X18XE1 | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | A co se podivat na merku oleje ? | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Samozrejme ze je ho tam hafo (merka), takze vypustit a znovu nalit ve spravne mire (jako nouzovka)? Odsát asi jen tak nepujde..... | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | zkusit upustit cca litránek a pak to dát na OK ? Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Pokud vse vylejes a z5 nalejes jen to mnozstvi ktere tam patri mas jistotu ze ho nemas vic nebo mene, o technologii mereni mnozstvi oleje tu mas popsano nekolik stranek. Kazdopadne az tam budes mit spravne mnozstvi tak olej intenzivneji kontroluj, mohlo se stat ze se ti diky vetsimu mnozstci oleje treba "vyfoukly" gufera na ventilech a pak ten olej muze mizet v mnohem vetsim mnozstvi nez predtim. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Jaksi pořád nevím souvislost s větším množstvím oleje ve vaně s kouřivostí motoru. Přesné množství oleje je tam jen kvůli správné hladině oleje, aby klika s ojnicemi nemlátila do hladiny oleje, což by ji mohlo poškodit. Každopádně hladinu oleje to chce měřit, když se motor nastartuje a naplní se olejové kanály a olejový filtr. Pak má být hladina oleje někde mezi ryskami. U tebe se pravděpodobně stalo, že jsi olej nalil plnícím otvorem příliš rychle a ten nestačil stéci olejovými kanály do vany, takže došlo k přešplouchnutí do sání motoru (...jsem dolil olej, nastartoval, trochu protočil a kontrolka zhasla a jelo se zvesela dál. Po pár kilometrech hustý kouř.....) Takže olej nestačil stéci, a odvětránáním z ventilového víka došlo k přešplouchnutí-nasítí trochy oleje do hadice sání. Olej se usadil v nejhlubším místě sání a teprve při jízdě došlo k jeho strhávání do motoru a výraznému kouření! Až se ze sání odsál, tak motor kouřit přestal. Jinak to, že máš v motoru víc oleje neznamená, že pak čerpadlo dává víc oleje a ten se hromadí pod ventilovým víkem. Hromadění pod ventilovým víkem způsobují přicpané-zakarbované odtokové kanály, netěsné písty (kroužky) a nefunkční či jen málo funkční odsávání z motorového prostoru. Takže tak. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Dekuji za odpovedi a Yperovi za detailni rozbor problematiky Mairo | ||
| |||