• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
2,5v6olej ve vodě
Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Cesťák
Friday 13 June 2008 - 21:07:46 Citovat
Uživatel #1134
Registrován: Thursday 24 May 2007 - 20:04:31
Příspěvků: 362
Ahoj přátelé. Přidám svou trošku do mlýna.
živí mě obráběcí kapaliny, to znamená i oleje. Samozřejmě, že olej koroduje! Olej ve smyslu: "kapalina, kterou leju do motoru, nebo na ni frituju, nebo jí obrábím". Má své PH, které se může velmi lišit a přitom má zásadní vliv na "korozi", má svá aditiva, o kterých si často myslím že jsou spíše koroziva a !každý! olej doslova hladově nasává vodu. Tyto a ještě spousta dalších vlivů, o kterých ani nevím, že existují způsobují, mimo jiné i "korozi".
A teď koroze. někdo, myslím QUOTE tu napsal správně, že koroze je okysličování. Existuje však řada dalších jevů likvidujících kovy, které sice nejsou korozí, ale jsou tak "laicky" nazývány a nemusí se na nich vždy podílet vzdušný kyslík.
Nerozumím autům a materiálům používaným v automob. průmyslu, ale pokud je zmíněný chladič mosazný, sázel bych spíše na chladící kapalinu, resp. její PH, záleží také na tom, jestli odchází pájka, nebo stěny. Vím, že je dnes trendem minimalizovat spotřebu materiálu při konstrukci a výrobě a to se musí projevit, oproti dřívějšku, rychlejším znehodnocením dílů. Myslím však, že pouze při nedodržení, byť v dobré víře", jakosti používaných kapalin.

Jedu za tebou chvíli a už mě dlouho ...

Vectra B Sedan Elegance Y26SE

Vectra C Karavan Cosmo Z30DT

vrgadaa
Saturday 14 June 2008 - 08:55:03 Citovat
Host
ad odplynovani vody, to snad v aute probehne automaticky, po par zahrati by se rozpusteny vzduch (bubliny) mel z kapaliny vytlacit. Jinak souhlasim, ze olej nebude ten hlavni destruktivni cinitel, stejne totiz odchazi i radiator topeni. Voda v oleji nema co delat, opet pri rozumnem jezdeni, tj . obcas je zapotrebi auto protahnout a nejen courat ve meste se urcite z oleje vypari a kudypak se do toho oleje dostava? O hydroskopicnosti oleje mam navic pochybnosti, ale jsem ochotenpripustit i jine chemicke reakce olej se srackama akov. Pokud se ovsem dodrzuje interval vymeny max rok ci 15000km, tak je to urcite vzhledem ke korozivite vody opravduzanedbatelny vliv
....
Mam zkusenosti s vymenou radiatoru topeni, vymontovany z vrakoviste slouzil dalsich x let bez problemu. Kdezto novy druhovyroba (original je docela drahy) se odporoucel behem pul roku, ale kupodivu uznali reklamaci adali druhy, takze si clovek nevybere. Navic pri poslednim pocuravani vzal se sebou do hrobu pravdepodobne klapku michajici teply a studeny vzduch a auto mizerne topi
vrgadaa
Saturday 14 June 2008 - 08:58:59 Citovat
Host
ad setreni, to je vsude, koupil jsem si kolo skoro za 20 litru, takze ne uplny ausus a porad po de mnou praskaly draty, vazim sice metrak, ale i tak. Nakonec jsem to musel nechat preplist a poznamka cykloservisu, to vite pane setri se na vecech, ktere nejsou videt.
vrgadaa
Monday 16 June 2008 - 08:57:48 Citovat
Host
Preptal jsem se o vikendu na dany problem kamarada vystudovaneho chemika a jeho nazor je tento. V oleji muze byt i kyslik i voda, ale korozivni ucinky oproti vode jsou zanedbatelne a zeptal se, jestli chladic neni pajeny, tj. jestli neni slozeny z vice materialu. Pokud ano, tipuje jako nejpravdepodobnejsi pricinu elektrolytickou korozi
mates
Monday 16 June 2008 - 11:52:12 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Legend: nevím...z druhý ruky bych ten chladič nebral. Nějakej kokůtek ho mohl nechat válet se na vzduchu a to je pro něj myslím smrt. Já už jsem tohle taky řešil, ale mě prolínalo to víko na tom chladiči...takže jen přetěsnit a pohoda. Každopádně nevidím problém jednou za řekněme 100tkm koupit novej a je to, popř. při pořízení auta to udělat zároveň s rozvodama.
Vrgada: pokud narážíš na moje rozvody, tak ano, ten motor je krám, že se šprajcla kladka, povolil rozvoďák a potkalo se to. Ovšem na začátku byl zase jen debil, co vyměnil jen řemen a debil, co vyrobil nekvalitní kladku.
Věřím, že kdybych koupil dualram, kerej vlastnil nějakej šetřivej experimentátor, tak se mi bude sypat pod rukama furt...
Ale to je furt dokola.

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
vrgadaa
Monday 16 June 2008 - 17:45:57 Citovat
Host
jestli narazis na muj dualram, tak jsem ho taky koupil po nejakym debilovi a rozsypal se tak, ze jsem musel s pomoci kamarada skladat motor ze dvou a to je furt dokola:-). Ale i tam mu pravdepodobne neudelal dobre LPG a jeho opakovane vybuchy v sani, pac konecnou byl rozpad klapky dualramu v sani a zuniceni valcu zbytky ktere nalitaly do motoru.
...
Takze si to shrnme. dualram 147kombik nebo 150kW sedan, za cenu 24ventilu dvou vacek, pomocneho rozvodoveho retezu, komplikovaneho sani s klapkou rizenou podtlakem (a samozrejme kazici se) a mizernewmu pristupu k svickam.
...
Oproti tomu klasika 12 ventil, ke vsemu pristup a jen 130kW, ja mam jasno, tech 17kW za to nestoji, priste budu shanet ten 12ventil:-)
...
Jo a pokazit se muze jakykoliv motor, jen ze ten V6 se holt statisticky kazi casteji a nejsi v tom sam, byva jich plna inzerce s pokazenym motorem
JardaB
Monday 16 June 2008 - 18:14:22 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
No ale problem je, ze OA je proste stary strep, coz je znat na komfortu, vybave, korozi atd... OB je aspon snesitelne "moderni" auto ktere jeste nepripomina veterana.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JOB
Monday 16 June 2008 - 20:12:33 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
JardaB napsal ...

No ale problem je, ze OA je proste stary strep, coz je znat na komfortu, vybave, korozi atd... OB je aspon snesitelne "moderni" auto ktere jeste nepripomina veterana.


Nemohu souhlasit.Nevím co má OB navíc oproti OA.OA měli výbavy o kterých nemáme ani tušení. Byly pohodlnější a spolehlivější. Kdyby se dala sehnat opravdu pěkná OA za rozumný peníz tak do ní jdu hned.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

JardaB
Monday 16 June 2008 - 20:26:36 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
OA mela treba 2-zonovou aut. klimu? A jinak bude hlavni problem v tom spojeni zachovaly kus.. To je uz problem i u OB, natoz OA kde hnijou nosne dily, ne jen esteticke jako u OB...
Co si budem namlouvat, obe verze nejsou pro normalni lidi, proto je vyhodou nizka porizovaci cena.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JOB
Monday 16 June 2008 - 20:39:53 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
JardaB napsal ...

OA mela treba 2-zonovou aut. klimu? A jinak bude hlavni problem v tom spojeni zachovaly kus.. To je uz problem i u OB, natoz OA kde hnijou nosne dily, ne jen esteticke jako u OB...
Co si budem namlouvat, obe verze nejsou pro normalni lidi, proto je vyhodou nizka porizovaci cena.


Jak často využíváš výhod dvouzónové klimatizace ? Máš pravdu v tom že je problém sehnat pěkný kousek. Každopádně OA byla spolehlivější co se týče motorů určitě.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.3261 sec,0.2813 z toho dotazů.