• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
2,5v6olej ve vodě
Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
walto
Wednesday 11 June 2008 - 12:32:48 Citovat
Host
Kua, freez, Ty se ale rozepsal!!! _;
V kazdom pripade dakujem za vysvetlenie!
V podstate sa z Tebou v nazoroch zhodujem a mnohorocnou praxou som sa dopracoval do Tebou popisovaného stavu.
Este raz dakujem!
freez
Wednesday 11 June 2008 - 12:39:09 Citovat
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition
Uživatel #316
Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24
Příspěvků: 1620
walto: Nemáš zač , taky mě bolej prsty , nemám ještě vypracován Yperův styl a nejsem na tak dlouhé příspěvky zvyklí ale o tomto se dá debatovat dlouho a dlouho a dlouho a dlouho .........

Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub
Pája
Wednesday 11 June 2008 - 14:54:13 Citovat
Pája
Uživatel #646
Registrován: Thursday 16 March 2006 - 13:03:59
Příspěvků: 168
Minulý rok stál novej chladič u Opel Zralý asi 5100,-, ale radši jsem sehnal starší náporák z Calibry, nechal udělat tlakový hadice a šup s tím na Omegu. _;

1. Opel OMEGA B 3.0 MV6 -X30XE
2. Opel OMEGA B 3.0 MV6 -X30XE
3. Opel KADETT 2.0 GSi -C20NE
4. Mercedes-Benz V 230 TD




vrgadaa
Wednesday 11 June 2008 - 22:20:53 Citovat
Host
2freez
Ty opravdu veris, ze olej vyvolava korozi? Veskere me zivotni zkusenosti jsou takove, ze co je mastne od oleje tak nerezavi, pac se k tomu nedostane kyslik. Teda pokud je to opravdu olej.
...
Nebo, ze nejde udelat chladic, ktery by neprokorodoval v obycejne horke vode? Ten chladic je proste materialovy a konstrukcni smejd. Jsou i jine automobilky, ktere pouzivaji toto reseni (ma kupodivu i sve vyhody, jako je rychlejsi ohrev oleje na provozni teplotu) a kupodivu se u nich tento problem resit nemusi.
...
Apropo u c24ne a c30se jsem mel (mam) chladici kapalinu naprosto cistou bez jakekoliv zakalu a to i v pripade, ze tam nouzove byla nejakou dobu destilovana voda kvuli praskle hadici. u beckove 2,5icka a u posledniho prirustku c20NE i pres proplachy byla (je) kapalina kalna (rezava), protoze byvali majitele na to kaslali a asi nikdy nemrzku nemenili a hned tak se veskery rezavy zakal nevyplavi. Jinak ten litinovy blok a hlinikova hlava vydrzi neskutecne moc, nez prokoroduje. Mam zkusenosti i s ustrednim topenim (samotizka litina a tlusty trubky) 60 let v provozu s obycejnou vodou a prokorodovane neni (horka voda az tak korozivni medium neni a to i v pripade, ze je bez prisad).
....
Proste se smirte, ze je to spatne udelany a jedinne rozumne resseni je to predelat a vyradit z provozu
JardaB
Thursday 12 June 2008 - 05:55:48 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Ja to vidim na dusledek namahani teplotnimi cykly, proste se to stridave ohriva a chladne, material pracuje a pak to nekde unavou praskne. Chladic je tusim z mosazi, ne? Tam by koroze nemela fungovat.
A v principu toto reseni neni spatne, krasne se stabilizuje teplota oleje,coz je u vzduchoveho chladice problem a ani v zime olej neohreje...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
vrgadaa
Thursday 12 June 2008 - 09:09:53 Citovat
Host
tepelne namahany je i naporovy chladic oleje venku a funguje, tepelne namahane jsou ponorene mezichladice oleje u motoru jinych vyrobcu aut a nekoroduji, smir se s tim, ze je to zmetek a ze by bylo vhodne nejen vymenit vcas rozvody ale i prekopat chladic oleje taka by v pripade poruchy nevzal se sebou cely motor. Koneckoncu mazutove parni lokomotivy mely opravdu tepelne namahany kotel. Kdyz se posadce neco nezdalo, tak pri prvnich podezrelych zvucich brzdila vlak a prchala do poli, ne ze bych se jim divil, priznavam, ze V6 je o neco bezpecnejsi motor:-)
Odkaz
...
Mazutová lokomotiva lokomotivního depa Bratislava ve službě vybuchla a s ní zahynula i její posádka. Krátce nato v Kútech na Slovensku mazutka shořela a s ní i půl topírny. Netrvalo to dlouho a do povětří vyletěla další mazutka i s posádkou, tentokrát z lokomotivního depa Brno Maloměřice.
...
Stalo se, že při podezřelých zvucích z topeniště mazutky lokomotivní četa na trati nedaleko Kladna z lokomotivy utekla do polí a čekala na výbuch. Když se nic nedělo, vrátila se na lokomotivu a dojela s ní do cílové stanice.

freez
Thursday 12 June 2008 - 11:00:18 Citovat
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition
Uživatel #316
Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24
Příspěvků: 1620
[quote]
2freez
Ty opravdu veris, ze olej vyvolava korozi? Veskere me zivotni zkusenosti jsou takove, ze co je mastne od oleje tak nerezavi, pac se k tomu nedostane kyslik. Teda pokud je to opravdu olej.
...
Nebo, ze nejde udelat chladic, ktery by neprokorodoval v obycejne horke vode? Ten chladic je proste materialovy a konstrukcni smejd. Jsou i jine automobilky, ktere pouzivaji toto reseni (ma kupodivu i sve vyhody, jako je rychlejsi ohrev oleje na provozni teplotu) a kupodivu se u nich tento problem resit nemusi.
...


Ano věřím tomu, že i když je něco v oleji tak to koroduje a pokud si myslíš že koroze kovu je závislá jen od toho jestli k němu může kyslík, tak to se hluboce mýlíš. Kombinace horká navíc chemikáliemi obohacená voda a olej je obr problém, možná mé pracovní zkušenosti s tímto problémem který se u nás řeší neustále nebudou tak světoborné, ale z mé pracovní praxe musím říct že i mosazný chladič vlivem horké vody , oleje a tlakům jde do kytek a možná by ses divil jak rychle.Musíš si uvědomit jaké jsou v motoru pracovní podmínky, to nemůžeš srovnávat s nějakým topením __; Jediné co zatím dost odolává chemii, horké vodě a tlakovému a teplotnímu namáhání je nerez. jenže takový chladič z nerezu je cenově strašně nákladný. Jediné s čím bych se mohl ztotožnit je to že materiálově je chladič u V6 dělaný tak, že pokud dodržíš kvalitu chladící vody a oleje vydrží dejme tomu 250 tis km a pak se musí stejně vyhodit, prostě chce servis taky jednou na něčem vydělat. Pokud to nedodržíš vydrží méně to je jasný. Věc další je věta "Teda pokud je to opravdu olej" ono není olej jako olej, motorový olej je směs chemikálií to není "jen olejový základ" takže chladič je i chemicky dost namáhán jak z jedné tak z druhé strany olej/voda. Na to abych to viděl tak jednoduše jako ty jsem za ty roky viděl moc děravejch a prorezlejch chladičů.


Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub
vrgadaa
Thursday 12 June 2008 - 12:21:26 Citovat
Host
Koroze je podle mne oxidace a oxidaci bez kysliku neberu. Ve vode samozrejme kyslik je, jednak samozrejme slozenim a jednak rozpustenim vzduchu. Vzduch se casem vytesni horkem, pro potlaceni nezadoucich korozivnich ucinku vody se tam dale davaji prisady (koneckoncu i do ustredniho topeni je mozne nalit nejakou sracku). Kdyz se na to kasle, tak se ty prisady vycerpaji, ale i tak hlava ani blok neprokoroduji. Krome toho tam jsou samozrejme i fyzikalni vlivy, abrazivita-ta voda docela proudi. Dva motory jsem mel rozebrane do mrte a treba na privodnich trubkach (kolinkach) na ktere se nasouvaji hadice, ci i na telese termostatu je destruktivni vliv chladici kapaliny samozrejme videt a videl jsem i temer prokorodovane trubicky k topeni do kabiny. Ale trvam na tom, ze to jde udelat, tak aby se to po dobu zivotnosti auta nemuselo resit, stejne jako se neresi prokorodovani hlavy ci bloku.
...
Korozivni ucinky oleje opravdu neberu, casti motoru ktere prichazely do styku s olejem byly jako by pred tydnem opustily fabriku. Takze z jedne strany si hovi chladic v olejove antikorozni lazni jak ve vate a v druhe si sploucha lamelky v teploucke vodicce plne antikoroznich prisad a pak se majiteli odmeni tim, ze se pose*e olejem do vody a mazlavou emulzi ucpe uplne vse a pripadne i privodi zadreni motoru.
...
Chladic urcite nemusi byt z nerezu aby tu olejovo vodni lazen vydrzel a teplotni namahani, o cem to mluvite voda nebude mit max 100 stupnu (pomineme, uze je to papinak), takze se to prilis od klasicke samotizky ustredniho topeni nelisi. Proste je to udelano z aususu s presne spocitanou zivotnosti, aby jim to neomlatili zakaznici o hlavu v dobe zaruky.
...
Ja jsem samozrejme exot nenavidejici V6, ale docela se bavim, jak stastni majitele haji neobhajitelne kiksy tohoto motoru, mezichladicem oleje pocinaje a rozvody konce a naslo by se i dalsich vychytavek EGR, zapalovaci modul+ kabely, cidla otacek, kliky, nesmyslne umisteny termostat a pristup ke vsemu, tekouci krivici se ventilova vika, olejova lazen svicek s rizikem pozaru motoru.
...
Nicmene jsem ochoten pripustit, ze motor je konstrukcne dost stary na to, aby se jeste nesetrilo na bloku, pistech, loziskach, coz uz neplati o novych opel benzinech (mam kontakty i na nejake kamrady opravare-takze ruzne ovality pistu, vylagrovane benzinopel motory uz jsem taky videl), takze porad je to motor s teoretickym predpokladem moznosti najeti obrovske porce kilometru (pri peclive udrzbe) na rozdil od novejsich aut vetsiny vyrobcu (neni v tom jen opel). Ale uz to neni auto klasickeho strihu, do ktereho se lil olej, benzin a obcas se vymenil nejaky dil podvozku ci zkorodovany vyfuk
...
Momentalne jsem omegama presaturovan, ale priste jdu do neceho takoveho
Odkaz
...
udrzovane auto s nasavanym plynem s motorem, na kterem se opravdu ale opravdu nema co pokazit (mnou opevovany dualram je uz proti tomuto spatne-prilis prekomplikovany). Existuje i 130kW varianta a az najdu neco podobne pekneho v kombiku, tak nevaham:-)
jan
Friday 13 June 2008 - 18:07:22 Citovat
Host
nazdar přátelé, původně jsem nechtěl řešit tyhle věci mimo mého vozu, ale musím reagovat. Předně u kovových zařízení koroze vzniká jak v oleji tak ve vodě. V oleji vzniká tzv. chemická a mechanická koroze, ve vodě tzv. chemická koroze, konkrétně bodová koroze. Něco o tomto vím, protože již patnáct let pracuji v energetice. Uvedu příklad: když přichází voda k varu, můžete se podívat do hrnce, že se v něm vytvářejí malé bublinky, které obsahují vzduch a tak vzniká tzv. bodová koroze a aby k ní nedocházelo se voda používaná v energetice odplyňuje. Co se týče oleje, to již někdo dostatečně vysvětlil přede mnou.

Dále by jsem pokračoval k tématu, předně vrgada má pravdu v tom, že opel neuvěřitelně poddimenzoval daný chladič, protože první modely omegy B vznikaly v době, kdy opel měl nařízeno od GM neuvěřitelně šetřit při výrobě aut vyšší střední třídy. Až po roce 2000 se podařilo vyřešit problémy s nekvalitou materiálu. Ono to sice není tolik vidět, protože ty nekvalitní věci jsou většinou skryty, ale o to větší je později problém s opravou. Co se týče změny chlazení oleje, nejsem zastáncem řešení, které jste mi nabízeli, protože chladič oleje u toho typu motoru, není primárně určen k chlazení oleje, ale k rychlejšímu ohřevu na provozní teplotu celého motoru a k udržování teplotní hladiny. Myslím si, že řešení je buď to dát nový, který zase vydrží cca 10 - 15 let anebo to vyřešit nějakou "domácí" úpravou.

Na tomto vláknu jsem se chtěl dozvědět hlavně, jestli má někdo zkušenosti s koupí tohoto dílu z druhé ruky, jestli to vůbec lze nebo ne, nebo jestli použít již 10 let jetý z jiného vozu. Zatím jsem se to nedozvěděl, tak snad mi ještě někdo odepíše?

Zatím dík a zdar, zítra jdu rozebírat motor a uvidím ...
Legend
Friday 13 June 2008 - 20:09:31 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Já bych klidně namontoval použitý, až tak bych se toho nabál, že po krátké době zase prokoroduje. Když se použije zachovalý kus, tak musí ještě hodně vydržet.

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.4227 sec,0.3859 z toho dotazů.