• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Olejová vaňa
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Adrian
Monday 31 March 2008 - 14:43:40 Citovat
Host
Ahojte chlapi. Bol som v sobotu s mojou VEBE Caravan X20XEV na technickej kontrole, no bohuzial budem musiet ist na opätovnú pre tože moje autíčko neprešlo. Problémom je olejová vaňa, ktorá je obtečená olejom. Keď som to s technikom na STk pozeral vyzerá to na spodné tesnenie olejovej vany, ktoré prepúšťa olej, no nikdy som pod autom žiadne olejové fľaky nemal a ani dnes ráno tam nič nebolo. Olej som menil zhruba pred necelým rokom dal som tam Mobil 1 0W40 - zatiaľ som na ňom najazdil nejakých 8 tisíc km a zatiaľ ho tam je toľko koľko som nalial, nič som nemusel dolievať. Motor ide tiež v pohode, auto ťahá bez problémov. Nemáte s týmto niekto skúsenosti, aký je postup pri demontáži spodného krytu olejovej vane - je treba prizdvihnúť motor, aby mohol ísť dolu, alebo je to len otázka tých pár skrutiek, ktoré ho držia ? Prípadne odkiaľ by tento únik oleja mohol byť spôsobený ? Sviečky som menil pred časom - boli úplne čísté - žiadny olej okolo nich nebol. Môže byť obtečená olejová vaňa z vrchu dôsledok prúdenia vzduchu pri vyších rýchlostiach ?

JardaB
Monday 31 March 2008 - 14:50:34 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Tak to cele ocisti a pak koukej, jestli to nekde netece - pokud zjevne ne, tak rychle na STK nez to bude zas.ate znova

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Adrian
Monday 31 March 2008 - 14:55:45 Citovat
Host
JardaB napsal ...

Tak to cele ocisti a pak koukej, jestli to nekde netece - pokud zjevne ne, tak rychle na STK nez to bude zas.ate znova


To je síce fajn, no nerieší to fakt, že tá olejová vaňa bude zasa po pár dňoch od oleja, čo asi nie je úplne OK.
JardaB
Monday 31 March 2008 - 15:00:34 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Jeste jsem nevidel auto, ktere by zadelanou vanu nebo aspon prevodovku nemelo. Olej nesmi unikat z auta, ze je neco mirne mastne by IMHO nemelo vadit.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Adrian
Monday 31 March 2008 - 15:08:26 Citovat
Host
JardaB napsal ...

Jeste jsem nevidel auto, ktere by zadelanou vanu nebo aspon prevodovku nemelo. Olej nesmi unikat z auta, ze je neco mirne mastne by IMHO nemelo vadit.


No v mojom pripade je to tak, ze ked technik na stk prilozil prst k tesneniu olejovej vany, tak to nebolo len mastne od oleja, ale mu na prste ostala aj mala kvapka toho oleja.
Yper
Monday 31 March 2008 - 15:25:31 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Drží to jen na těch šroubech - žádný zádrhel v tom není - vyjma snad místa styku s převodovkou a jejím plechovým límcem. Ale i to zvládne laik vleže pod autem - je třeba jen auto mírně přizdvihnout na levé straně.
Těsnění je tvořeno kovovým rámem o síle cca 2,5-3 mm a v něm jsou vlisované gumové žaluzie.
Nepotřebuješ k tomu žádné jiné těsnění či nějaký silikon.
Vypustíš horký olej z motoru. Necháš vykapat. Pak demontuješ vanu a tu také necháš řádně vykapat, protože při montáži těsnění je důležité jej přiložit na suchý lem klikové skříně a na suchý lem olejové vany a pak si to přichytíš šrouby - bez dotažení. Nakonec dotahuješ od středu křížem a na přeskáčku jednotlivé strany. V knize "Jak na to" od Etzolda najdeš přesný postup na utahování včetně utahovacích momentů a myslím, že po dotažení - prvním správným momentem, se už pak žádné další předotažení neprovádí.
(Kdo máte stránku o dotahování staženou, dejte ji sem, aby to mohlo sloužit i ostatním)
Ještě předtím, než těsnění nasadíš na vanu a následně na klikovou skříň, tak přilož nové těsnění na límec klikové skříně a podívej se, zda tam pasuje bez jakéhokoliv omezení. Na mém motoru jsem musel ohnout na vnějším okraji takový zobáček do pravého úhlu k rovině těsnění - bylo to právě u toho lemu s převodovkou - zepředu.
V Česku jsem asi před 3mi lety za toto těsnění zaplatil nějakých 800 Kč - bylo přímo ze značkového servisu Opel. Tehdy mi to kupoval v sobotu dopoledne kolega z klubu - Praetor. _;

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
JardaB
Monday 31 March 2008 - 15:37:11 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Jen mi neni jasne, na jakym principu se ta tesnost zlepsi...
To by IMHO mohlo stacit dotahnout/zkontrolovat, jestli nejsou sroubky povolene.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Adrian
Monday 31 March 2008 - 16:48:30 Citovat
Host
Yper napsal ...

Drží to jen na těch šroubech - žádný zádrhel v tom není - vyjma snad místa styku s převodovkou a jejím plechovým límcem. Ale i to zvládne laik vleže pod autem - je třeba jen auto mírně přizdvihnout na levé straně.
Těsnění je tvořeno kovovým rámem o síle cca 2,5-3 mm a v něm jsou vlisované gumové žaluzie.
Nepotřebuješ k tomu žádné jiné těsnění či nějaký silikon.
Vypustíš horký olej z motoru. Necháš vykapat. Pak demontuješ vanu a tu také necháš řádně vykapat, protože při montáži těsnění je důležité jej přiložit na suchý lem klikové skříně a na suchý lem olejové vany a pak si to přichytíš šrouby - bez dotažení. Nakonec dotahuješ od středu křížem a na přeskáčku jednotlivé strany. V knize "Jak na to" od Etzolda najdeš přesný postup na utahování včetně utahovacích momentů a myslím, že po dotažení - prvním správným momentem, se už pak žádné další předotažení neprovádí.
(Kdo máte stránku o dotahování staženou, dejte ji sem, aby to mohlo sloužit i ostatním)
Ještě předtím, než těsnění nasadíš na vanu a následně na klikovou skříň, tak přilož nové těsnění na límec klikové skříně a podívej se, zda tam pasuje bez jakéhokoliv omezení. Na mém motoru jsem musel ohnout na vnějším okraji takový zobáček do pravého úhlu k rovině těsnění - bylo to právě u toho lemu s převodovkou - zepředu.
V Česku jsem asi před 3mi lety za toto těsnění zaplatil nějakých 800 Kč - bylo přímo ze značkového servisu Opel. Tehdy mi to kupoval v sobotu dopoledne kolega z klubu - Praetor. _;


Ďakujem Yperovi za vyčerpávajúcu odpoveď. Ešte predsa jedna otázka, možno trošku hlúpa no predsa. Olej nemá ešte ani rok a je úplne čistý. možem použiť ten istý, alebo mám radšej kúpiť nový ?
Yper
Tuesday 01 April 2008 - 10:28:12 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Adrian: rozhodnutí o tom, zda olej vyměnit či nikoliv, je zcela ve Tvé kompetenci. Nicméně já osobně měním olej zhruba co půl roku, protože najezdím v průměru 15 tisíc se svým dieselem a výměnný interval jsem si stanovil na nějakých 8 tisíc kilometrů.
Ty máš benzínový motor a tam bych se držel max. intervalu výměny 15 tisíc a nebo, pokud to množství nenajedeš, tak 1x rok.
Vždy při jakékoliv práci na motoru, kdy dochází k vypouštění provozních náplní, volím raději metodu výměny za novou, abych to nemusel dělat znovu. Raději investuji nějakých 600 Kč/5 l. do oleje.
K netěsnosti dochází buď z důvodu, že se v tom už někdo hrabal a použil původní těsnění nebo v důsledku nedodržení správného momentu a postupu dotažení a nebo v důsledku ztráty pružnosti vlisovaných gumových lamel v rámu těsnění v díky stáří, teplotě a agresivitě oleje.
Příliš velké utažení vany (větší moment utažení než předepsaný) na lem klikovky zajistí také roztěsnění v důsledku smáčknutí gumy nad tzv. mez pružnosti kdy pak teplotou dojde k trvalé deformaci a ztrátě těsnících vlastností. Navíc takovým dotažením dochází i ke ztrátě roviny příruby olejové vany a to nejvíce v místě šroubů - je tam pak hrbolatá.
Někdy méně, znamená prostě více - delší životnost. _;
V dnešní době se moc nepoužívají pérové podložky, které by zabraňovaly povolení šroubů - namísto toho jsou šrouby namáčeny do speciálního lepidla podobného barvě (lze použít i tu barvu jako náhradu!).
A pokud pak není takový šroub zajištěn, tak v důsledku teplotních změn může dojít i k jeho povolení - nicméně na spodku je šroubů hafo a je nepravděpodobné, že by povolily všechny.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1408 sec,0.1109 z toho dotazů.