Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
2,5 TD - Hlášky Oelamange a Motoröl Stand |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Ricard |
| ||
Host | Mám dotaz: nevíte nìkdo jaký je rozdíl mezi hláškami "Oelamange" a "Motoröl Stand"? Je to z rùzných èidel v motoru, nebo to je jen tím co si software vybere? Castìji se mi tedy objevuje ta hláška Oelamange. | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Obě dvě hlášky snímá jedno čidlo, je umístěné v olejové vaně. Motorol stand to hlásí když je menší úbytek oleje, oelmangel to hlásí při větším úbytku, ale nevím jak to pozná. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | tady viz návod k autu pro lenochy.. Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | a zbytek Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Legend napsal ... Obě dvě hlášky snímá jedno čidlo, je umístěné v olejové vaně. Motorol stand to hlásí když je menší úbytek oleje, oelmangel to hlásí při větším úbytku, ale nevím jak to pozná. No tak tím si vůbec nejsem jistej: kdyby to mělo snímat jenom jedno čidlo, tedy to čidlo, které je jako z boku olejové vany, tak to je sice plovák, ale ten plovák pouze spíná ano-ne. Sice si dovedu představit, že čidlo-plovák by mohlo být schopno ukazovat dvě hodnoty, ale muselo by se pohybovat po reostatu a na základě změny odporu pak vyhodnocovat mín oleje, málo oleje. Jenomže tohle čidlo když změříš výstup, tak skutečně jenom dokáže sepnout, rozepnout, nic víc. Cili tam musí být někde ještě něco. Navíc tam musí být ještě něco, co spíná klasickou kontrolku mazání v přístrojovce, protože i když se rozsvítí hláška na displeji, a to jak jedna nebo druhá, tak se nerozsvítí kontrolka mazání. | ||
| |||
Hujer |
| ||
Host | Kontrolka mazání je rozsvěcena při nedostatečném TLAKU oleje. To už není varování, ale poslední výstraha. To co píše počítač, je varování, že je oleje nedostatek, ale pořád ještě je motor mazán. Když se rozsvítí kontrolka, motor už je mazán nedostatečně a nemusí to být jen v souvislosti s nedostatkem oleje - vadné olejové čerpadlo, nebo jiné závady, které způsobí úbytek tlaku v mazacím systému jako například nevhodný olej atd. | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Díval jsem se i na schéma zapojení palubního PC a opravdu do něj vede jen to jedno čidlo. Jediné co mi připadá pravděpodobné, že to vyhodnocuje podle toho na jak dlouho se plovák v olejové vaně sepne. Když je oleje těsně pod minimem, tak by se plovák občas jen na chvíli sepnul tím jak se olej různě přelívá z jendé strany na druhou, ale když dojde k většímu úbytku, tak se plovák sepne na delší dobu a pak to nahlásí oelmangel. Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||