• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Vectra 2.0DTI kontrolka nouzového režimu
Přejít na stranu  [1] 2 3 4
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
franta
Tuesday 29 May 2007 - 22:08:32 Citovat
Host
Po zahřátí motoru při běhu na volnoběh nebo jízdě bez záběru (cca 1500ot/min a méně) se po cca 10 sekundách rozsvítí kontrolka nouzového režimu. Při záběru při otáčkách okolo 2000 a výše zhasne a nesvítí až do dalšího volnoběhu.
Na přidání plynu na volnoběh nereaguje - svítí dál
Změnu na výkonu nepozoruji.

VB 2.0 DTI r.v. 1999 nevíte čím to může být
Yper
Wednesday 30 May 2007 - 07:24:12 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
EGR ventil!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
franta
Friday 01 June 2007 - 07:49:13 Citovat
Host
Diky, co ale s ním, když toi pøi jízì nezlobí, nechat, rozebrat a vyèistit?
Yper
Friday 01 June 2007 - 09:23:50 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Franta: ..nezlob se na mne, ale jízda pro mne je už od toho okamžiku, kdy se rozjedu.
Když Ty nastartuješ a necháš chvíli motor bublat na volnoběh, tak už se Ti kontrolka rozsvítí. tzn., že egr neotevřel přepouštění výfukových spalin do sání, aby tak kompenzoval nedostatek potřebného vzduchu pro kompresi, kteroužto hodnotu (podtlak) v sání naměřilo tlakové čidlo.
To čidlo podtlak naměří vždy od režimu volnoběžných otáček až do cca 1700 otáček.
Pokud pak svítí kontrolka poruchy motoru, tak rozjezdy a zejména akcelerace v rozmezí shora uvedených otáček je velmi nízká.
Egr neotevírá buď proto, že je přidřený, nebo má prasklou membránu, nebo je vypadlá hadička přívodu podtlaku, nebo nefunguje solenoidní ventil, který vákuum dávkuje na Egr, nebo se ti podtlak ztrácí v důsledku netěsných či prodřených podtlakových hadiček. Také může být vadný podtlakový regulátor nastavení klapek v sání - viz vlákno: Odkaz , kterým se pak podtlak v rozvodu ztrácí.

Jako poslední varianta může být vadná vakuová vývěva, která je na vačce (ze strany nad spojením motoru a převodovky)
To je ale pslední varianta a ta nejméně pravděpodobná.
Musíš systém podtlakových hadiček rozebrat a zkontrolovat. prodřené plošky opravit smršťovací bužírkou, gumové spoje namazat Regumem, aby získaly zase vláčnost, EGR vyjmout a vyzkoušet podtalkem ústy a případně vyčisti, aby se hýbal. Pokud bude v EGRu vadná membrána, tak koupit nový - na vraku nebo origo v servisu - stojí ale majlant!


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Anonymní
Friday 01 June 2007 - 23:48:21 Citovat
Host
moc diky. to je fakt vyčerpávající s tou jízdou máš pravdu já chtěl jen říci že nebýt té kontrolky tak vlastně o ničem nevím.
jan
Monday 04 June 2007 - 15:17:17 Citovat
Host
Ahoj oplaci.
ked uz je rec o tom egr, ra by som ho vycistil, ale neviem ho najst... Neporadi niekto ktorym smerom sa pozerat, prosim... Uz googlujkem asi dva dni ale stale nachadzam len benzinove verzie.
dik
vectra, 1998, 2.0Di
Yper
Tuesday 05 June 2007 - 08:37:57 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Jan:
chtěl jsem sem vložit obrázek, ale mám nový noťas a není ještě nastavený tak, jak by měl a nefunguje mi vkládání obrázků.
Tak to tedy popíšu.
Demontuj plastové překrytí motoru - je na třech šroubech.
Vzadu za motorem, mírně nad ním, je turbo - vede do něj hadice sání vzduchu.
Z turba vede kovová trubka s vlnovcem - vede přes celé víko motoru nad ním. Ta končí a napojuje se na ní gumová hadice, která se plynule rozšiřuje a zatáčí o 180° a vede do motoru - přímo proti tobě, když stojíš před motorem.
Tam, kde vstupuje do motoru, těsně nad tímto vstupem, je kovový klobouk, do kterého vede plastová hadička. To je EGR. Novější typy EGRu jsou oplastované - nebo jsou z části plastové - vrchní část.
Celá EGR drží na dvou šroubech torx.
Hadičku odpojíš, torxy povolíš a těleso EGR ventilu vyjmeš kolmo vzhůru. - bude z něj čouhat dřík, který vypadá jako sací či výfukový ventil.
Takže tak!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
knight
Monday 14 April 2008 - 20:56:49 Citovat
Host
Tak mam stejnej problem jak kolega nahore, i stejny motor.. Po oddelani egr ventilu jsem videl hruzu cernej bordel a zaneseny to bylo aaz moc tak jsem to vycitstil a vratil a bez efektu.. Nevim jak mam poznat jestli je membrana praskla....?
Nevi nekdo jak velkej moc lehce ma jit ten ventil co otevira ten podtlak ja jsem musel poradne zabrat aby to slo... Myslim pohyb ventilu co znazornuje sipka na obrazku


Co myslite ze by to jeste mohl byt.. ? DIky
knight
Monday 14 April 2008 - 20:57:38 Citovat
Host
obraze k je na
Odkaz
Yper
Tuesday 15 April 2008 - 07:06:45 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Musí fungovat tak, že vytvořený podtlak ústy dokáže dřík zatáhnout. Je to sice dřina, ale ústy to jde.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3 4  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1772 sec,0.1375 z toho dotazů.