• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Spojka
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Danny
Tuesday 29 July 2008 - 11:40:19 Citovat
Host
Ahojte chlapi, z času na čas sa mi na mojej VEBE X20XEV stane, že keď sadnem do auta je spojka nezvyčajne tvrdá, iná ako inokedy. Je to začiatok niečoho (nejakej poruchy atď.., alebo je to normálny jav a nemám to riešiť ?

Dík
Danny
Wednesday 30 July 2008 - 08:27:51 Citovat
Host
Nikto nič ? že by to správanie spojky bolo úplne normálne ?
Martas
Wednesday 30 July 2008 - 08:32:58 Citovat
Host
Jezdis porad jen timhle autem nebo je stridas ?
qpc
Wednesday 30 July 2008 - 09:09:41 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
z ktrého roku to auto je? Už jsi měnil kapalinu v posilovači ?


Jinak at měkká nebo tvrdá,chod spojky by měl být víceméně silově stejný vždy.Ted jde o to,jestli se to nezdá třeba při přechodu z jiného auta ,jak psal Martas

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Yper
Wednesday 30 July 2008 - 10:03:26 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Spojkové ložisko se svou čelní stranou (prstencem) opírá o přítlačný kotouč, o jeho středovou část, které se říká "slunce" - jsou to takové paprsky. Ten přítlak na paprsky zajišťuje pružina, která je vložena pod gumovou mažetou (harmonikou) mezi hydraulickým válcem a samotným ložiskem, které spolu tvoří pevný monoblok.
Tlakem na spojkový pedál se na hydraulický válec pouští kapalina a přítlak ložiska na slunce se zvětšuje a spojka pak tzv. vystavuje. Pokud je slunce neporušené a všechny jeho paprsky jsou rovné, tak je i přední strana spojkového ložiska rovně vůči paprskům a není ani ohoblovaná.
Těch závad, které mohou způsobit to co popisuješ je spousta - od načatého samotného spojkového ložiska, přes porušené paprsky slunce až po zadrhávající hydraulický válec na ložisku, včetně nadifundované vody v kapalině.
Jako první věc bych doporučil vyměnit hydraulickou kapalinu v systému, která je společná i pro brzdy.
V prvé řadě se podívej na nádržku hydraulické kapaliny - jakou má barvu - měla by být žlutá, čirá.
Pokud je kalná a nebo pokud má jinou barvu, tak je tzv,. po smrti a je třeba ji urchleně vyměnit.
Způsobů je několik. Můžeš to dělat sám a nebo v tandemu s někým je to vždy lepší.
V každém případě potřebuješ alespoň 1 l. brzdové kapaliny se specifikací DOT 4, která je pro Vectry předepsaná.
Pokud budeš kapalinu vyměňovat jen u spojky, tak stačí být sám, ale pokud chceš být důsledný, tak musíš i prošlapat a odpustit starou kapalinu v rozvodu brzd.
Dělá se to od zadních kol známým způsobem. Někdo nechává jen odtékat povoleným odvzdušňovákem a sleduje pokles hladiny v nádržce - téměř do sucha a tu dolévá čistou kapalinou. Vždy je ale lepší šlapat na brzdový pedál a nakonec i na spojkový pedál, aby se vyplavily i usazené nečistoty. Brzdy jsou tedy jasné. Odvzdušnění spojky uvidíš když se svrchu podíváš na převodovku - najdeš tam ten odvzdušňovák. Dělá se to stejným způsobem jako brzdy a nebo tak, že se na ten mírně povolený odvzdušňovák napojí hadička a stará kapalina se nechá vytéci a až teče nová, tak se hadička ponoří do nádobky s novou čistou kapalinou a pak se šlape na pedál spojky. Nějakou kapalinu vždy vytlačíš do nádobky, ale současně ji i zpěr z oné nádobky nasaješ. Tímhle způsobem pak dostaneš ven i drobné vzduchové bublinky a nebo se na ten odvzdušňovák přípojí vakuová pumpa a provede se odsátí i odvzdušnění současně.
Postupů je spousta a jednotnost názorů žádná. Každý to dělá tak, jak je přesvědčen že je to nejlepší.
Až tohle uděláš, tak pak se znovu ozvi zda to pomohlo a budeme diagnostikovat dál.
Vždy je lepší vyhodit "jen" nějakých 150-200 Ká, než rozebírat převodovku a dívat se do ní kde je chyba. Spojkové ložisko s hydraulickým válcem stojí okolo 7mi tis. Kč! Přítlačák a repasované lamely okolo 4.500,-Kč.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Danny
Wednesday 30 July 2008 - 13:19:31 Citovat
Host
OK, chlapi tak sa do toho pustím presne podľa návodu od Ypera a dám vedieť, či to pomohlo.

Auto je z roku 97, v posilovači som ešte kvapalinu nemenil, no spravím aj to.

Jazdím aj na iných autách, no tento pocit mám práve vtedy keď jazdím len a len na mojej vebe nie keď striedam autá.
Yper
Wednesday 30 July 2008 - 14:07:02 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Danny:.. nevím, zda jsi si jen spletl názvosloví, ale posilovač je něco jiného - ten je pro řízení a je v něm červená kapalina.
Spojka a brzdy mají společnou nádobku se žlutou kapalinou a ta je umístěna na podtlakovém posilovači brzd vpravo nahoře (při pohledu čelně), jako například zde:




Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.3013 sec,0.2628 z toho dotazů.