• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Fotka motoru X20XEV
Přejít na stranu  1 [2]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Sutrak
Friday 16 February 2007 - 16:01:26 Citovat
Host
VGT: Diky. Takze, jestli tomu dobre rozumim, tak ten ventil snizuje splodiny pri startovani studeneho motoru a nedaval se do vsech X20XEV?

Sutrak
prťka
Friday 16 February 2007 - 16:07:25 Citovat
Host
Není to žádný ventil...nejraději bych to vlákno smazal...je to vlákno typu kde je motor je v autě?...je to tak zvaný fen funguje jen při studeném motoru se rychleji ohřívá katalizátor než se zahřeje motor...hrozné vlákno



[ Upraveno Friday 16 February 2007 - 16:54:30 ]
VGT
Friday 16 February 2007 - 17:26:19 Citovat
Host
prťka napsal ...

Není to žádný ventil....je to tak zvaný fen funguje jen při studeném motoru ohřívá lamndu než se zahřeje motor..

Ne, ne. Na obrázku je tzv.Sekundärluftventil (SLV) - tak ho nazývá výrobce, byť někdo může tvrdit, že je to fén, fučák nebo třeba prskač. Tyto motory mají ke snížení emisí u studeného motoru systém vhánění sekundárního vzduchu Odkaz Jednotlivé komponenty tohotu systému jsou zjednodušeně popsány na zmíněném odkazu. Kompresor (dmychadlo) vhánění sekundárního vzduchu (ten kompresor není na tom obrázku od LIBa), bývá v předním blatníku. Odkaz Spíná při studeném motoru a vhání vzduch do výfukového potrubí.
Důvod je tento: lambdasonda i katalyzátor potřebují ke své správné funkci dosáhnout určité minimální teploty. Sonda, která je použita u X20XEV je aktivní je až od cca 500° C. Aby se této teploty dosáhlo co nejdříve (samovolně by to trvalo déle než u klasické lambdasondy), je do výfukového potrubí vháněn tzv.sekundární vzduch, který zapřičiní zvýšení teploty výfukových plynů a tím rychlejší ohřev lambdasondy (a katalyzátoru). Zároveň tento sekundární vzduch sám snižuje obsah škodlivin ve výfukových plynech, neboť tyto plyny v potrubí oxydují (znovu hoří).
Při poruše kompresoru sek.vzduchu se systém někdy ruší (kompresor stojí nový kolem 10 000,-Kč, myslím).
Sutrak
Friday 16 February 2007 - 21:33:03 Citovat
Host
VGT: Diky moc za vycerpavajici odpoved _; .

Mej se fajn
Sutrak

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.3068 sec,0.2589 z toho dotazů.