Témata příspěvků | |
Sutrak | Ahojte, mohli byste mi prosim, poslat fotku vaseho motoru X20XEV na Email Rad bych se podival, jak ten motor vypada a porovnal ho s X18nastkou. Diky Sutrak |
Poslední odpovědi | |
Sutrak | VGT: Diky moc za vycerpavajici odpoved _; . Mej se fajn Sutrak |
VGT | prťka napsal ... Není to žádný ventil....je to tak zvaný fen funguje jen při studeném motoru ohřívá lamndu než se zahřeje motor.. Ne, ne. Na obrázku je tzv.Sekundärluftventil (SLV) - tak ho nazývá výrobce, byť někdo může tvrdit, že je to fén, fučák nebo třeba prskač. Tyto motory mají ke snížení emisí u studeného motoru systém vhánění sekundárního vzduchu Odkaz Jednotlivé komponenty tohotu systému jsou zjednodušeně popsány na zmíněném odkazu. Kompresor (dmychadlo) vhánění sekundárního vzduchu (ten kompresor není na tom obrázku od LIBa), bývá v předním blatníku. Odkaz Spíná při studeném motoru a vhání vzduch do výfukového potrubí. Důvod je tento: lambdasonda i katalyzátor potřebují ke své správné funkci dosáhnout určité minimální teploty. Sonda, která je použita u X20XEV je aktivní je až od cca 500° C. Aby se této teploty dosáhlo co nejdříve (samovolně by to trvalo déle než u klasické lambdasondy), je do výfukového potrubí vháněn tzv.sekundární vzduch, který zapřičiní zvýšení teploty výfukových plynů a tím rychlejší ohřev lambdasondy (a katalyzátoru). Zároveň tento sekundární vzduch sám snižuje obsah škodlivin ve výfukových plynech, neboť tyto plyny v potrubí oxydují (znovu hoří). Při poruše kompresoru sek.vzduchu se systém někdy ruší (kompresor stojí nový kolem 10 000,-Kč, myslím). |
prťka | Není to žádný ventil...nejraději bych to vlákno smazal...je to vlákno typu kde je motor je v autě?...je to tak zvaný fen funguje jen při studeném motoru se rychleji ohřívá katalizátor než se zahřeje motor...hrozné vlákno |
Sutrak | VGT: Diky. Takze, jestli tomu dobre rozumim, tak ten ventil snizuje splodiny pri startovani studeneho motoru a nedaval se do vsech X20XEV? Sutrak |
VGT | Sutrak napsal ... .... A nevis, prosim te, co je ta kulata krabicka co se ji ruzkem dotyka ten papirek ohledne ty vymeny oleje na ty tvy fotce? Je to ventil vhánění sekundárního vzduchu. Motor funguje i bez něho, je to ekologická záležitost fungující po startu studeného motoru. |
Sutrak | Riwal: Tak tohle bych ja nerad koupil __; To bych toho moc nenajezdil, mozna tak nanosil... do sberny Sutrak |
riwal | Tady máš fotku motoru po té |
Sutrak | Prtka: Podle fotky ho nekupuju, jdu se na nej pristi tyden podivat. Ted jenom sonduju co a jak. Lib: Diky, ted je mi jasny kde je ten EGR. A nevis, prosim te, co je ta kulata krabicka co se ji ruzkem dotyka ten papirek ohledne ty vymeny oleje na ty tvy fotce? Sutrak |
Lib | Sutrak napsal ... Lib: Diky za odkaz. Zajimala by me fotka "28:bonus - EGR". EGR je to to sedmi centimetrove kulate "zarizeni", ktereho se dotyka ruzkem papirek o vymene oleje a vede k nemu tlustsi hadice zleva a maly kablik z 8 hodin vede ke kablu od zapalovani? Diky Ne, je to až ta hranatá věc nad tím, těsně pod zapalovacími kabely, co z ní čouhá taková hadička jakoby s nezapojeným konektorem a má to na jednom boku (blíž k bloku motoru) jakoby hadičku vedoucí z EGR do EGR a z druhého boku jde vidět takový hnědý elektrokonektor. Je to vlastně téměř přesně uprostřed fotky. |