Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra ostatní |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Výhled pri couvání v caravanu |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Jawet |
| ||
Host | Otázka pro profíky možná smesná, me to však delá problémy. Když couvám s Astrou Caravan, tak couvám na zrcátka. Mám ale problém, že pokud stojí nejaké auto prímo za mnou, tak zadním oknem nevidím jeho cumák. Mé zadní okno je vysoko a jeho cumák nízko. Mám asi blbý odhad, protože vetšinou se bojím, že do nej narazím, pak vylezu ven a zjistím, že mám k nemu treba ješte metr. Dá se to nejak rešit, treba nejaké prídavné zrcátko? Couvací senzory se mi nechce montovat | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Jawet napsal ... Otázka pro profíky možná smesná, me to však delá problémy. Když couvám s Astrou Caravan, tak couvám na zrcátka. Mám ale problém, že pokud stojí nejaké auto prímo za mnou, tak zadním oknem nevidím jeho cumák. Mé zadní okno je vysoko a jeho cumák nízko. Mám asi blbý odhad, protože vetšinou se bojím, že do nej narazím, pak vylezu ven a zjistím, že mám k nemu treba ješte metr. Dá se to nejak rešit, treba nejaké prídavné zrcátko? Couvací senzory se mi nechce montovat To chce leta praxe nebo spolujezdce ... Ja "vzdycky" parkoval jen podle vnejsich zrcatek. | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Jo, boční zrcátka. Když ani v nich není nic vidět a nemám tažnou kouli (tažné zařízení vyčuhující ze zadního nárazníku), tak couvám opravdu zlehoulinka, až cítím, že se nárazníky dotknou. Lehoučce - nenarazím do něj, dotknu se. (tato rada je nevhodná pro řidiče s malým citem pro spojku) Poté popojedu trochu dopředu. | ||
| |||
JOB |
| ||
Uživatel #447 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16Příspěvků: 3695 | Pro tyto případy se prodává taková panoramatická folie na zadní sklo ,je to taková lupa. Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a) Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´ Fiat Scudo 1,9 D 96´ ARO M-461 76´ | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Jawet: ..dobře Ti tak. Jak tedy Tobě, tak všem, co řešíte podobný problém. Tenhle problém při couvání odstraníte velmi jednoduchým způsobem - na sedačce si poposednete pootočením těla mírně vpravo (ve směru hodinových ručiček), pravou ruku položíte přes vrchol opěradla sedadla spolujezdce - slouží k mírnému zapření a stabilizaci trupu a pomocí krku otočíte vaší hlavinkou (opět ve směru hodnových ručiček) zhruba tak o 90°. No a pak už je couvání a zvlášť s Caravanem brnkačka, protože s Caravanem se couvá mnohem mnohem lépe než se Sedanem. Kolmost skla pátých dveří, + zhruba 10 cm udává koncovou hranu auta, takže přesnost couvání je vysoká. _; Jinak pánové, já jezdil i s náklaďákem a tam jsem couvat na zrcátka musel, tam to byla nezbytnost, ale nechápu, že někdo takhle couvá s osobákem! Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Yper napsal ... Jinak pánové, já jezdil i s náklaďákem a tam jsem couvat na zrcátka musel, tam to byla nezbytnost, ale nechápu, že někdo takhle couvá s osobákem! Ja to chapu u sedanu, ktery uz maj dneska tak vysokej zadek ze prez nej vubec nic nevidis a je jedno jestli couvas "naslepo" na zrcatka nebo na zadni okno. No a asi to nejpodstatnejsi, fyziologicke vlastnosti tela ne vzdy dovoli se jako ty trenovany clovek za volantem "pohodlne" pootocit o 90 stupnu _; [ Upraveno Tuesday 28 November 2006 - 07:42:32 ] | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | JOB napsal ... Pro tyto případy se prodává taková panoramatická folie na zadní sklo ,je to taková lupa. Pro tyto účely se také montuje tažné zařízení... Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
Vodník |
| ||
Uživatel #327 Registrován: Sunday 20 March 2005 - 08:45:51Příspěvků: 732 | Yper: skutečně, výhodou kombíka je, že kam vidíš, tam končí tvoje auto. Ale jinak se mi tebou doporučovaný (a v autoškolách vyučovaný) způsob couvání "na sůvu" velice neosvědčil u tak velkého auta, jakým je omega, protože absolutně ztrácím kontrolu nad levou stranou vozu. Takto se dá opravdu jen docouvat na rovno a do optimální vzdálenosti k překážce za vozem, ale nedá se tak manévrovat. Skutečně, až na stará kolena, hlavně na to levé, jsem se naučil v omeze couvat podle zrcátek a je to bezpečnější, než couvat "na sůvu". Jawet: to se mi stává taky a nedá se proti tomu nic moc dělat, než kombinovat metodu "trénuj odhad" s metodou VGT "polib mi p*". Tu mám, mezi námi, nejraději, protože mám v zadu kouli. Mimochodem, v Paříži se tímto způsobem parkuje a vyjíždí z řady docela běžně. Auta tam dokonce často stávají nezabržděna a nezajištěna, aby se dala popostrčit. Na pražském sídlišti Prosek se tomu říká "parkovat na tlačenku". | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | 2 Vodník+Legend: vy dobytci. Asi si začnu dělat seznam lidí kteří si obtiskávají své koule do mého nárazníku!! (mluvím o autech, aby nevznikla mýlka) Jednou do mě nacouval VW Golf synchro tažnou koulí (šla přes čelní masku přímo doprostřed mého chladiče) | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Vodník+Marťas: ?lola _; Můj příspěvek byl samozřejmě odlehčením, ale já jej používám - jen tento způsob, jako nejlepší a nedělá mi problém pro parkování jak vpravo, tak vlevo (v jednosměrkách). Je to ale divné. Spíš bych řekl, že český národ, který má obecně jaksi křivější a ohebnější páteř, ža se najde tolik zástupců, kteří tvrdí opak! Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |