Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Corsa :: CORSA - COMBO :: Corsa - Combo eletrika |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Signal pro pridavny otackomer? |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Mike Mad |
| ||
Host | zdarec panove, koupil jsem si pridavny otackomer a nevim kam pripojit kabel pro signal otacek. nechci to tahat z RJ svazku. v budikach je signal ale ve voltech. potrebuju prerusovany signal -minusu. Mam corsu 1.2i X12SZ, tedy el.zapalovani ne civku. diyk za help. | ||
| |||
mikele_g |
| ||
Host | V tom pripade ti zostava iba moznost napojit sa privodny vodic prvej zapalovacej ciecky v liste. p.s.: nehovor. ze vies zapojenie konektora na pristrojovke - ktory vodic je signal o otackach. | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | 2 Mike Mad: to je zajímavý dotaz. Podle mě má tvůj motor tzv. zapalovací modul, né zapalovací lištu (jak píše Mikele_g). A u toho modulu to bude asi problém (v případě použití klasického otáčkoměru). Neřešil to už někdo za zdejších praktiků? | ||
| |||
Marek |
| ||
Host | Mno na kadettu to bylo jednoduché,vynad staré budíky,dát noví s otáčkomšrem a v tom kulatém konektoru u baterky v motorovém prostoru najít zelený kabel a pěkně ho natáhnout k přístrojovce No ale tady hmmmmm __; Zkouknu knihu a el.schémata na corsu,,, Zdarec | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | U VeA stacilo prohodit budiky (s otackomerem za bez otackomeru) a bez jakekoliv upravy to fungovalo. | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | bohužel je to opravdu tak,že k řídící jednotce jdou impulsy a od jednotky jdou milivolty na otáčkoměr.5eší se to napojenim na kabel od modulu do jednotky,bejvaj 3 kabely,2+2 válce a jakési stínění.Pomocí diody se svede signál z obou signálovejch kabelů a máš všechny impulzy pohromadě.Pak už jen připojíš otáčkoměr dle návodu Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Doby, kdy zapalování spalovacích motorů, byly v podstatě všechny stejné (nezáleželo na tom, zda to byla Jawa, Ford, VW,Opel anebo Škodovka), jsou ty tam. Dnes je skoro na každém autě něco jiného a to i když jde třeba i o tu samou značku vozu. Pokud koupíte otáčkoměr bez jakéhokoliv dalšího pojmenování, jedná se o otáčkoměr určený k zapojení mezi zapalovací cívku a přerušovač. Dá se použít na klasické zapalování s mechanickým přerušovačem. Reaguje na pulsující proud (v řádech Ampérů). Takové zapalování je u starších vozidel (s přerušovačem provedeným „kladívky“), také-principiálně- je u některých systémů řízených ECU - např. Motronic. Tam jsou mechanické kontakty-kladívka, nahrazena tranzistorovým přerušovačem (je umístěn uvnitř ECU), zde se tedy dá otáčkoměr napojit mezi zapalovací cívku a ECU. Další ze systémů je např. Simtec u vozu X18XE (zapojení u tohoto vozu popisuje QPC). Zde jsou dvě zapalovací cívky s dvojitou jiskrou (resp.je to jedna dvojitá cívka). Tato cívka je též spínána tranzistorovým přerušovačem umístěným v ECU - resp. dvěma přerušovači. Otáčkoměr se dá připojit tak, že se počet jisker z jedné i druhé cívky sečte. Třetí systém (toho se týká dotaz v úvodu tohoto vlákna) je zapalování s tzv.zapalovacím modulem. Ten modul v sobě obsahuje dvě zapalovací cívky s dvojitou jiskrou a zároveň dva tranzistorové přerušovače. Přerušovače jsou spouštěny impulsy z ECU (řádově v desítkách miliampér). Zde se nedá připojit otáčkoměr mezi cívku a přerušovač, dalo by se jen připojit na vedení se spouštěcími impulsy pro tranzistory (piny 3 a 4) a to dle mého názoru je moc malý proud pro „klasický“přídavný otáčkoměr. Snad by se dalo připojit na pin 2, neboť tudy teču silné impulsy z obou cívek na kostru, ale je to až za přerušovači (tranzistory), musel by tam být vřazen nějaký další člen na umožnění odběru těch impulsů pro otáčkoměr – např.odpor – zkus kontaktovat nějakého elektronika ve svém okolí. Také by se to asi dalo vyřešit namontováním otáčkoměru pro dieselové motory (snímá impulzy otáček z alternátoru). Anebo opět vznáším dotaz – už to někdo řešil u zapalovacího modulu? | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | vgt> vycerpavajici odpoved. diky jen bych jeste potreboval vedet kde najdu ten pin2. je to na konektoru co jde do DISu? jsou tam 3 vodice. Jeste jsem premyslel jestli by neslo vzit ten signal z Induktivniho impulsniho cidla, resp snimace otacek klikovky. Nejsem moc zdatny v elektrice, a koupil jsem si "Jak na to" na corsu, ale tam neni nikde napsano jaky signaly jdou kterym dratem | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Signál ze snímače otáček klikového hřídele nejde pro tvůj účel použít. Na klikovém hřídeli je ozubené signální kolo s 58 zuby, na jednu otáčku vyšle 58 impulzů s měnící se amplitudou – z toho by byl tvůj otáčkoměr jelen (na rozdíl od ECU, ta tomu rozumí). Takhle to funguje u ECU Motronic, u Multecu to bude obdobné. Pin č.2 najdeš na zapalovacím modulu Odkaz .Máš tam tenhle modul? | ||
| |||
Mike Mad |
| ||
Host | vgt> jo mam tam tenhle. zitra to zkusim. mam tedy pripojit signal na pin2 a pred nej dat odpor? puvodne jak tu psal qpc jsem koupil dve usmernovaci diody a chtel jsem pres ne svest signal z pinu 3 a 4. no zitra budu zkouset, doufam ze neodpalim ten otackomer nebo nedejboze ecu | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |