• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
ze jsem se na to nevy*ral
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
kutulin
Tuesday 05 September 2006 - 07:09:31 Citovat
Host
Vážení, mám VB 2.2 DTi a včera jsem měnil baterku za novou. A když už byla baterka venku tak jsem se dobře mohl dostat k podtlakovým ventilům a říkám si, že bych mohl "profouknout" ty nasávací kloboučky těch ventilů. Vyndal jsem je (jen ty kloboučky) vyčistil je a vrátil na ventily. Možná jsem je prohodil to nevím ale mám za to že jsou všechny tři stejné tak to snad nevadí. Namontoval jsem nový akumulátor cca po jedné hodině a bylo to.. Sednu do auta nastartuji a po 100 metrech se rozsvítila KONTROLKA DIAGNOSTIKY".Podotýkám, že nikdy před tím mi kontrolka nesvítila!!! Jinak při rozsvícení kontrolky auto jede v "nouzáku" a chvilkama sama zhasne a auto jede jak má. A mám pocit, že se nejvíce rozsvěcí hlavně při volnoběhu. Poraďte co jsem s tím udělal? Jen jsem prohodil baterku a profouknul násavky podtl. ventilů....Teď nevím zda je to tou baterkou nebo podtlakem. Dík Jarda.
Yper
Tuesday 05 September 2006 - 07:53:21 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Něco jsi nasadil špatně! A pokud se ti rozsvěcí kontrolka diagnostiky motoru právě a hlavně při volnoběhu, tak to jednoznačně vypadá na ztrátu podtlaku ve vedení (systému), které ovládá EGR ventil. Pokud se kontrolka nerozsvěcuje když je motor v tahu a nad cca 1700 ot/min., tak jednoznačně EGR. Za jízdy se ti asi rozsvítí hlavně tehdy, když buď přeřazuješ nebo dojíždíš na volnoběh nebo jseč v režimu otáček pod nějakých 1700!
1) proveď kontrolu hadičky vedoucí k EGRu - neporušenost a správné nasazení
2) podívej se, zda jsi neprohodil mezi sebou solenoidy - buď hadičky nebo elektrické kabely vedoucí do nich.
3) pokud v bodě 2 nikoliv, tak zkus ovládání EGRu (hadička i el.kabely)zapojit na solenoid, kterým se ovládají klapky v sání - to co vede na bok motoru do toho malého plastového kloboučku. Nefunkčnost tohoto zařízení totiž diagnostika motoru nijak nezjistí a odpojemím tohoto zařízení budeš mít trvale otevřeno všech 8 sacích kanálů.
Vadná hadička se opraví smršťovací bužírkou - hledej zejména místa na ní, kde jsou vydřené plošky. Je celkem i vhodné zvětšit vnější průměr podtlakových hadiček na obou koncích - opět smršťovací bužírkou - lépe pak sedí v gumových objímkách.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
kutulin
Tuesday 05 September 2006 - 08:28:15 Citovat
Host
Tak jsem poradne za světla dnes rano vse prohlidnul a to hlavně ta mista kde jsem včera "operoval". A NASEL JSEM u selen. ventilu u spolujezdce, že hadička nemíří v pravém uhlu k náustku tak jak má. Vzal jsem za hadičku a zustala mi v ruce. Podélně byla rozpáraná ta hadičková spojka (koncovka). Nevím jak se tomu říká je to na konci každé té podtlakové trubičky. Tvoří to vlastně spojku mezi ventilem a hadičkou. Vůbec to nebylo vidět byla rozparana zespoda.
YPER: Dík,sice jsem na to přišel drive nez jsem precet tvuj prispevek, ale opet jsi mel pravdu kde bude problem. (podtlakový rozvod).

Ješte otázka na tebe: Píses, ze spravnou funkci sele. ventilu dignostika nepozna. Da se tedy nejakym zpusobem tyto ventily preventivne vycistit rozchodit. Mam ted najeto cca 130 000km. U predesle VECTRY jsem je vyndaval a cistil (odstranoval jsem jinou zavadu) a pamatuji si ze v tom bylo dost bordelu pisek,prach atd. A mel jsem pocit, ze auto pak slapalo lepe. Pokud bys doporucoval je cistit, tak jaky je podle tebe spravny postup? Dik Kutulin.
Martas
Tuesday 05 September 2006 - 08:42:56 Citovat
Host
Opet klasickej priklad toho, ze motor se mejt nema, jak to umejes hned to nekde tece, neco nedela, zlata zarostla spina _;
Yper
Tuesday 05 September 2006 - 09:01:48 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Úplně tak, jak jsi si to vyložil, jsem to nenapsal. Napsal jsem jen, že nefunkční solenoid a případně hejble, které je na něj napojeno, diagnostika nepozná - to se ale týká jen jednoho z oněch tří solenoidů - toho, co ovládá zavírání/otevírání čtyř sacích kanálů.
Na jarním srazu mi NIO dělal diagnostiku a zjistil, že se mi špatně vrací ovládání klapek sání. Při nastartovaném motoru na volnoběh dal přes diagnostiku povel zavřít klapky, což se stalo (to dělá podtlak) a pak dal povel otevřít a páčka se vracela velmi, velmi pomalu a trhaně.
Když jsem před dovolenou čistil sání, tak jsem měl odpojené a demontované i tohle hejble a zjstil jsem, že v něm něco chrastí. Je to celé plastové (takový hříbeček na boku motoru) a jde to rozebrat - opatrně. Je tam gumová membrána, pod kterou je vložena vratná, celkem měkká, pružina. Ta byla prasklá. Vyměnil jsem ji za jinou, protože ze znalosti tohoto zařízení vím, že funguje jen ve dvou polohách-zavřeno/otevřeno. Podtlak zavírá, pružina po ztrátě tlaku otevírá.
Každopádně jsem např. pak přívod podtlaku odpojil od tohoto hejblete a zaslepil ho a dva dny s tím jezdil a diagnostika ani nehlesla.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
kutulin
Tuesday 05 September 2006 - 09:23:35 Citovat
Host
Dik vsem...az budu mit naladu tak ty hribecky rozeberu a vycistim.
vrgada
Tuesday 05 September 2006 - 16:07:24 Citovat
Host
Zakladni pravidlo je: Ze na veci, ktere funguji se nesaha.

Jinak nastavaji zajimave anepochopitelne jevy. Ja mel o prazdninach rozhozeny cely motor (z prinuceni, ne ze zvedavosti, drive jsem se bal si vymenit i svicky) a docela mne prekvapilo, ze po te co se to slozilo, zacaly tect vsechny mozny hadice. To by nebylo nic divneho, ale byly to zrovna ty, na ktere se vubec nesahlo a s kteryma se nehybalo. Muj laicky vyklad je ten, ze v tech spojich vyschl bordel ci co. Neco se pak dotahlo, neco se samo zatahlo a uz to nekape. Ale zaver je jasny, na motor nesahat, kdyz to jede. A nejaky umyvani wapkou ci jinou hruzou ani pomyslet, nebo budete shanet novou kabelaz:-)
Yper
Wednesday 06 September 2006 - 07:17:44 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Já si motor nechal zrovna umýt před dovolenou, protože mi prasklo potrubíčko na 2. vstřik, takže jsem měl motor celý od nafty. Umylo se to důkladně a tlakem. Nastartoval jsem bez problémů - pokud někdo máte problémy s kabeláží, tak to spočívá asi hlavně v tom, že Hi-voltage není motor, ale jen jakási napodobenina něčeho takového! ?lola

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
kutulin
Wednesday 06 September 2006 - 10:14:19 Citovat
Host
A vážení, teď jsem rád, že jsem se na to nevys..l. Protože po té co jsem (dodělal a našel) rozpáranou spojku, tak po jejím ohledání jsem zjistil, ze v te praskline je nalepen po vnitřních stěnách prach a bordel. Je to známka, ze podtlak falesne nasaval uz delsi dobu rsp. od te doby co tuto Vectru mám. Ne moc, ale jak se tady pise staci skulinka a je to. Jak jsem psal mam 2.2dti ale po vcerejsku kdy jsem to opravil tak mam nove auto a to minimalne 2.5dti!!! Před tim to jezdilo slusne, ale ted se to neda srovnat TA AKCELERACE, _; to hrabe i na dvojku v 50km/h!!! A pokud vite ze tyto motory zvladaji na dvojku 90km/h (tedy pri4500ot/min a nedelam to casto),tak asi vite za jakou chvilku je na tachometru 100km/h a nota bene po vcerejsku.Jsem z toho od vcera potrefenej jak malej kluk. Ale ja jezdim slusne jako vsichni Oplisti ze? Zaverem chci rict, ze nekdy je dobre do neceho hrabnout a co se ma dopodelat tak se dopodela.PS: Ted jsem jeste zvedavej na spotrebu.
Yper
Wednesday 06 September 2006 - 10:57:33 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 kutulin: .. moje řeč! _;

[ Upraveno Wednesday 06 September 2006 - 10:58:01 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1683 sec,0.1346 z toho dotazů.