• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra eletrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Světla pro denní svícení
Přejít na stranu  [1] 2 3 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
Tt
Wednesday 21 June 2006 - 09:47:46
Host
Prosím o radu, pořídil jsem si světla pro denní svícení od firmy Hella a potřeboval bych poradit, kde je nejjednodušší napojit se v motorovém prostoru na napětí + (svorka 15), které je po otočení klíčku zapalování. Příkon světel 2x6W. Jedná se o Astru G 1,4 16V r.v.2003. Díky
Yper
Wednesday 21 June 2006 - 12:01:35
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
V motorovém prostoru bych odběr rozhodně nedělal. Vůbec bych se rozmyslel, zda ona světla pro denní svícení tam můžu mít.
Obecně všechny světla mají předepsanou výšku pro umístění a rozteč - vzdálenost od sebe!
Každopádně koupil jsi něco za peníze a budeš se s tím mordovat a nakonec první kontrola doprávákama Ti ukáže, že vše je jinak. Vůbec by mne zajímalo, kam je chceš dát?
Ono se totiž v zákoně uvádí obrysová světla a světla pro denní svícení, pokud je jimi vozidlo vybaveno - v dalších souvisejících citacích se ale dozvíš, že světla pro denní svícení jsou ty, která na autě byla namontována přímo výrobcem a automobil s nimi byl homologován jako celý jeden kus!
Je to podobné jako s dodatečnou montáží třetího brzdového světla na autech, která jimi vybavena z výroby nebyla! Řidiči se začínají divit, jak to, že když zvyšují bezpečnost svého vozu, tak že se stávají terčem postihů ze strany policie.
Homologace výrobku je něco jiného, než homologace auta. Pokud chci homologovaný výrobek montovat, tak bych měl mít ještě přinejmenším další homologaci, kde je uvedeno, na jaký typ auta a kam se to může dát!
Nastanou tvrdé časy pro tuningáře!!!! ?lola
Vývod, ovládací napětí, bych vytáhl rovnou ze spínací skříňky na dodatečné relé s pojistkou, napájené přímo z baterie, bych pak napájel ona světla pro denní svícení.
Než bych kupoval ale tuhle blbost, tak bysch si tam raději nechal dát automatiku, jako má většina z nás tady!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
pepik
Wednesday 21 June 2006 - 12:34:47
Host
Jestly to tam chce nekdo davat kvuli spotrebe energie, tak ...
Na motorce mam baterii 8Hh a ta zivi 2x H4 55W + zadek 2x 21W A nikdy zadnej problem + dalsi zarovky.
V aute je baterie pres 45Ah a nevim proc davat dalsi svetla a met problemy {viz clanek Ypera.}
Z.B.Y.
Thursday 22 June 2006 - 08:08:28
Host
No to jsme se toho o napění na 15 v motoru dozvěděli hodně
Yper
Thursday 22 June 2006 - 08:18:57
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Z.B.Y.: kdyby jsi četl pořádně, tak o tom tvém "napění" se nedočteš nikde! Každopádně o tom, jak to napojit nejbezpečněji a jak to udělat tak, aby jsi s tím neměl žádnou práci, myslím tím rozsvěcení ručábo a současně aby to bylo bezpečné, tak to jsem tam popsal!
Navíc o napětí přímo na motoru se nedočteš také nikde.

[ Upraveno Thursday 22 June 2006 - 08:21:40 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Tt
Thursday 22 June 2006 - 08:36:21
Host
Myslíš, že firma Hella nabízí něco , co není schválené, nebo potřebuje další homologaci? Když jsem se ptal v STK, tak mi tvrdil, že by neměl být žádný problém. Co se týká umístění, tak nemám mlhovky, takže využiji tento prostor.
Zorb
Thursday 22 June 2006 - 08:46:22
Host
Jenom si dej pozor na minimální povolenou výšku 250mm na silnicí.
Yper
Thursday 22 June 2006 - 08:46:42
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Tt: ..hele, pracuji jako bezpečák v jedné velké, opravdu velké, firmě. Takže homologace, atesty a prohlášení o shodě je celkem můj džob.
Firmy ti prodají kde co! A firma Hella rovněž. Pokud ale v průvodní dokumentaci nebude atest (homologační), že tato světla jsou schválena pro montáž na ty typy vozidel a značek, která těmito světly nejsou vybavena přímo z výroby a to dle nového Zákona o provozu na poz. komunikacích, ..a teď tam budou vyjmenovány všechny vozy a roky výroby, na které se to může montovat, tak bych dal od toho ruce pryč. Rovněž by tam mělo být uvedeno přesné místo, kam se tento druh denního osvětlení montuje, aby byla dodržena vzdálenost od sebe a od země!
Přesně jak psal ZORB. Místo, kam je chceš namontovat je určené pro mlhovky a s těmi můžeš svítit JEN za snížené viditelnosti! Jinak dostáváš pokutu a nikdo se s Tebou nebaví. Vysvětluj policajtům, že to nejsou mlhovky ale denní svícení! Voz sebou pořád papír, že zrovna Tebou použité denní světla mají homologaci! Vykašlal bych se na to!
Takže tak!

[ Upraveno Thursday 22 June 2006 - 08:50:11 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Lib
Thursday 22 June 2006 - 09:18:55
Host
Mě osobně se světla pro denní svícení zamlouvají - neb v hlavních světlometech mám kvalitnější žárovky s nižší životností ale vyšší svítivostí a samozřejmě vyšší cenou. A celý jejich potenciál přijde vniveč, protože je "vypálím" na denním svícení (a nejen je, ale třeba i paraboly hlavních světlometů), kde by stačily jakýkoliv libovolný bodový šmejdy. A v noci zase potřebuju, abych hlavně dobře viděl já, jenže to už mám smůlu. Co se týče těch žárovek, no tak dobře, sere pes, tak je budu kupovat dvakrát častěji, ale ty paraboly, to už je horší ... kdo kdy vyzkoušel vyměnit paraboly po 100k (a to jen nočního svícení) tak ví o čem je řeč - je to nebe a dudy. Takže asi tak. Vůbec bych ta denní světla nezatracoval tak rezolutně a nekopmpromisně, mají něco do sebe. Stejně jako bych každýmu furt nenutil automatiku, žejo Yperku
Martas
Thursday 22 June 2006 - 09:29:03
Host
Lib napsal ...

Mě osobně se světla pro denní svícení zamlouvají - neb v hlavních světlometech mám kvalitnější žárovky s nižší životností ale vyšší svítivostí a samozřejmě vyšší cenou.


Uz se to tu probiralo pred casem v jinem vlaknu, jde o to co clovek chce :

1. Vyhovet litere zakona, narvat tam "cokoliv co sviti" bez ohledu na to jestli budes opravdu videt
2. Byt prez den opravdu videt a tedy svitit potkavacimi svetly

Pokud me se tyce priklanim se k bodu 2, u kazdyho auta co jsem mel po nastartovani zapinam svetla bez ohledu na rocni obdobi a automatika me to jenom usnadni.

[ Upraveno Thursday 22 June 2006 - 09:30:55 ]
Přejít na stranu  [1] 2 3 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1448 sec,0.1146 z toho dotazů.