• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: OSTATNÍ :: Ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Kdy mrzne nafta?
Přejít na stranu  [1] 2 3 4 5 6 7 8
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Vodník
Sunday 22 January 2006 - 20:08:07 Citovat
Uživatel #327
Registrován: Sunday 20 March 2005 - 08:45:51
Příspěvků: 732
Kdy zmrzne nafta? U pumpy na stojanu píšou nějakou normu ČSN, někde jsem si přečetl, že to znamená, že musí fungovat do -22 stupňů. Pročež öMV hlásá, že má nějakou naftu lepší než já a Yper nedávno psal, že se dopuje nějakými aditivy... Takže - kdy si myslíte, že zamrznu?
PN
Sunday 22 January 2006 - 20:34:24 Citovat
Host
Nevim kdy mrzne, ale urcite je rozdil mezi letni a zimni naftou. Talze pokud malo jezdis a mas tam zasobu z leta, tak zitra urcite nikam nejedes
Vodník
Sunday 22 January 2006 - 20:38:56 Citovat
Uživatel #327
Registrován: Sunday 20 March 2005 - 08:45:51
Příspěvků: 732
PN napsal ...
Nevim kdy mrzne, ale urcite je rozdil mezi letni a zimni naftou. Talze pokud malo jezdis a mas tam zasobu z leta, tak zitra urcite nikam nejedes

No, to ne-ééé. Pořád ještě tankuju častějc, než chlastám.
riwal
Sunday 22 January 2006 - 20:41:58 Citovat
Host
Letní nafta parafínuje (tuhne) už od 0-5°C a zimní aditivovaná petrolejem od -20°C , Zyper Ti to řekne líp, ale efekt je stejnej.
JOB
Sunday 22 January 2006 - 20:45:06 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Nesmíš ale tankovat u takovejch pump jako např. ONO teplice

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

qpc
Sunday 22 January 2006 - 20:59:08 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
JOB napsal ...
Nesmíš ale tankovat u takovejch pump jako např. ONO teplice

..přesně tak,tam moc adetiv nemaj..

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Prazdroj
Sunday 22 January 2006 - 21:05:27 Citovat
Prazdroj

Uživatel #419
Registrován: Monday 29 August 2005 - 22:19:11
Příspěvků: 827
Vodníku když mrzne a v zatáčce praskne polární pes.. &|

Západní čechy, Škoda 100, Škoda 105,Daevo,Matiz,Astra G, Kadett, Zafira, Vectra A, Vectra B,Pegot Boxer
Vodník
Sunday 22 January 2006 - 21:08:16 Citovat
Uživatel #327
Registrován: Sunday 20 March 2005 - 08:45:51
Příspěvků: 732
JOB napsal ...
Nesmíš ale tankovat u takovejch pump jako např. ONO teplice

No, tak to bylo první bezpečnostní opatření, které jsem podnikl: tankuji jen u "velkých" pump, co vyhrávaj války. Takže díky, kluci, snad by to v Praze mohlo jezdit...
Filip
Sunday 22 January 2006 - 22:10:41 Citovat
Host
Co vim, tak nafta mrzne pouze tehdy, kdyz do ni lijou ty hov... vodu
Jinak spise parafinuje a to ca pri -20, ale dle normy by mela zimni snest klidne i -30. Pak uz je to spise o tom jaky je tam pouzito sitko predfitru el. pumpy. Vetsinou se davaji 300um - BOSCH a pokud vim, tak SIEMENS je na tom stejne

Co se tyce lamani psu v zatackach, tak o tom nic nevim, ja delam do vcel...
Yper
Monday 23 January 2006 - 09:36:07 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Celý problém tkví v tom, že máme vstřiky! Aby se vstřiky neucpaly a nebo nepoškodily, tak máme před vstřikovacím čerpadlem papírový filtr (vložku).
Tohle je zakopaný pes!
Nafta má dva důležité údaje pro tohle období - teplota filtrovatelnosti - CFPP a teplotu vylučování parafínů - TVP(někdy označované podle záp. norem - Cloud point).
CFPP bývá někdy laicky a nesprávně označován jako bod tuhnutí.
Parafíny se vylučují ještě dříve, než nafta tuhne, proto je údaj o jejím tuhnutí bezvýznamný!Množství vyloučených parafínů má pak vliv na filtrovatelnost.
Jsou to vyšší nasycené alkány (vosky), z nichž se např. vyrábějí svíčky. Nafta jich sice obsahuje hodně málo, ale i tohle malé množství pak na palivovém fitru může dělat paseku - ucpávat ho.
Každá nafta pro určité roční období jich obsahuje více nebo méně - odstranit se nedají. Jejich množství se řídí destilační křivkou. V létě je destilační křivka delší - vyšší konec - 95% předestilovaného objemu při 370°C
V zimě je konec destilační křivky nižší - 95% při 340°C.
Nafta pro mírné klima se vyrábí v několika třídách, kdy CFPP je:
A - +5, B - 0, C - -5, D - -10, E - -15, F - -20.
V zimním období se na speciální požadavky zákazníků (export na sever nebo pro armádu) tady u nás v České rafinérské vyrábí i nafta pro Arktické nebo extrémně zimní klima ve třídách 0 - 4. (dále údaje CFP/Cloud point):
"0" - -20/-10, "1" - -26/-16, "2" - -32/-22, "3" - -38/-28,
"4" - -44/-34.
Vlivem nízkých teplot a za normálního tlaku, se parafíny začnou mírně vylučovat - to se projeví drobným zákalem paliva. Problém ale je v okamžiku, kdy se v sacím potrubí před čerpadlem dostanou na filtr a ten ucpou. Proto jsou a musí být, palivové filtry vyhřívané!
Pak, když projdou filtrem a dostanou se na vstřikovací čerpadlo, vlivem vysokého tlaku se zase rozpustí.
Takže obecně je největší problém od nádrže až k palivovému filtru.
Protože Parafíny nejdou odstranit úplně ani úpravou destilační křivky - jejím zkrácením, tak se musí do paliva přidávat přísady, které potlačí jejich vylučování. Buďme rádi za ně, protože kdyby nebyly, tak by zimní nafta byla mnohem dražší, protože náklady na odstranění parafínů by byly vysoké. Do nafty se přidávají ještě i přísady proti korozi a na zlepšení cetanového čísla (opak oktanového čísla). Čím vyšší cetanové číslo je, tím je vstřikované palivo do válců vnímavější na nižší teplotu samovznícení - tedy snazší starty.
Teď v zimě Česká rafinérská vyrábí naftu pro trh ve třídě "F"- -20/-10 (Filtrovatelnost(CFPP) / TVP(Cloud point)).
Z uvedeného příkladu je vidět, že ačkoliv se parafíny začnou vylučovat již při teplotě -10°C, tak filtrovatelnost omězují až při -20°C. Pokud pak máme vyhřívaný filtr, tak samozřejmě filtrovatelnost není jen do těch -20°C!
Proto je např dobré, ihned při dnešních teplotách nestartovat, ale nechat klíček zaplý v zapalování i 1 minutu a filtr ohřát a pak znovu vypnout-zapnout, žhavit a pak startovat.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2 3 4 5 6 7 8  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1833 sec,0.1501 z toho dotazů.